Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از باستانی کاران و پیشکسوتان و فعالان ورزش‌های زورخانه ای تکاب با تبریک هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و قدردانی از زحمات باستانی کاران این شهرستان گفت: ورزش باستاتی نمایانگر فلسفه اصلی و وجودی ورزش در جامعه اسلامی است که باید بیش از گذشته ترویج شود.
وی افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش‌های باستانی و زورخانه ای در تکاب اقدامی ماندگار بوده و با تلاش باستانی کاران محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: توسعه ورزش‌های باستانی در تکاب موجب ترویج فرهنگ جوانمردی، نشر ارزش‌های اخلاقی در عرصه ورزش و ترویج فرهنگ پهلوانی در میان جوانان می‌شود که امیدواریم روز به روز شاهد گسترش این ورزش در تکاب باشیم.
فرماندار تکاب با بیان اینکه بزرگ منشی باستانی کاران از فضیلت‌های اخلاقی در ورزش است، اظهار داشت: نباید رشته‌های باستانی و زورخانه ای به فراموشی سپرده شود بلکه ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته به همت مسؤولان ورزشی باید جوانان را برای فعالیت در هیأت ورزش‌های زورخانه ای تشویق و ترغیب کنند.
مکرمی ادامه داد: فعالیت در رشته ورزش‌های باستانی و زورخانه ای نباید فقط محدود به رده‌های سنی بالا و پیشکسوتان باشد بلکه لازم است جوانان و نوجوانان نیز در این رشته پیشگام شوند و این ورزش و ارزش‌های اخلاقی آن و فرهنگ پهلوانی را ترویج کنند.
به گزارش ایرنا، رئیس و جمعی از اعضای هیأت ورزش‌های باستانی و زورخانه ای تکاب به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.
۱۷ شوال هجری قمری در گاهشمار رسمی کشور به نام روز «فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای» نامگذاری شده و برنامه‌های هفته فرهنگ پهلوانی نیز از ۴ تا ۱۰ تیر شمسی مصادف با ۱۱ تا ۱۷ شوال سال قمری برگزار می‌شود.
هیأت ورزش‌های باستانی در تکاب هم اینک فعال بوده و بیش از ۶۰ باستانی کار در این شهرستان تمرین‌های هفتگی دارند و در همایش‌های ملی و منطقه‌ای این رشته نیز شرکت می‌کنند.
به گزارش ایرنا ورزش باستانی ایران که به نام ورزش زورخانه‌ای نیز شناخته می‌شود، علاوه بر اینکه فعالیتی جهت نیرومندسازی عضلات و آمادگی جسمانی است، به مثابه فعالیتی روحی و معنوی نیز قلمداد می‌شود و از تقدس قابل توجهی نزد ایرانیان برخوردار است.
تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از سه هزار ورزشکار دارد که در قالب ۳۵ هیأت ورزشی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.
۷۵۱۴/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی پیشکسوتان ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای