Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:06:06 GMT

سهم دستگاه ها از سیلاب شیراز مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۹۸۴۲

سهم دستگاه ها از سیلاب شیراز مشخص شد

عبدالرزاق موسوی سه شنبه در جلسه شورای شهر شیراز گفت: گزارش نهایی کمیته حقیقت یاب براساس سهم تجمیعی عوامل انسانی- مدیریتی به تفکیک دستگاه‌های اجرایی در ادوار مختلف نشان می‌دهد که شهرداری شیراز در این پدیده طبیعی ۵۴ درصد سهم داشته است.
وی افزود: سهم اداره کل راه و شهرسازی فارس ۱۱ درصد، وزارت نیرو (شرکت آب منطقه‌ای) در ادوار مختلف ۸ و نیم درصد، وزارت کشور (استانداری فارس) در ادوار مختلف ۶ درصد، نیروی انتطامی استان فارس در ادوار مختلف ۵ درصد و اداره کل هواشناسی فارس در زمان وقوع سیل ۴ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسوی ادامه داد: براساس این گزارش سهم تجمیعی عوامل انسانی-مدیریتی بخش‌های مختلف از جمله رانندگان وسایل نقلیه و عابرین پیاده حاضر در محل وقوع سیل ۳ درصد، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ادوار مختلف ۳ درصد، سازمان مدیریت بحران کشور در دوره مورد اشاره ۲ درصد، سازمان برنامه و بودجه کشور در دوره مورد اشاره ۲ درصد و شرکت آبفای شیراز در دوره مورد اشاره ۱ و نیم درصد است.
شورای شهر شیراز روز بروز سیل پنجم فروردین ۹۸ طرحی را با عنوان تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی علل و عوامل بروز سیلاب با رأی اکثریت اعضا به تصویب رساند.
رئیس این کمیته گفت: برای صدور گزارش نهایی در خصوص علل بروز سیلاب از تخصص اعضای کانون کارشناسان دادگستری استان فارس و متخصصین دانشگاهی خبره بهره گرفته است.
موسوی ادامه داد: نتایج این گزارش در اختیار دستگاه‌های قضائی نیز قرار می‌گیرد، همچنین گزارش نهایی این کمیته در زمینه علل بروز سیلاب شیراز بطور کامل در سایت شورای شهر شیراز برای بازدید همگان در دسترس خواهد بود.
سیلاب پنجم فروردین ۹۸ در محل دروازه قرآن شیراز منجر به فوت ۲۱ نفر از هموطنان و مصدومیت ده‌ها نفر شد.
تداوم این سیل در روز بعد (ششم فروردین ۹۸) نیز منجر به تحمیل میلیاردها تومان خسارت مالی به اهالی شیراز خصوصاً در محله سعدی شد.
۹۸۷۳ / ۱۸۷۶
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیلاب شیراز خسارت سیل شورای شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید یاسر موسوی ظهر دوشنبه با اعلام این خبر گفت: مسابقات انتخابی ووشو آقایان استان در رده سنی جوانان در دو بخش ساندا و تالو به میزبانی خانه ووشو برگزار شد.

وی افزود: در بخش ساندا فراشبند اول به مقام قهرمانی دست یافت و شهرستان‌های جویم و کوار حائز مقام‌های دوم و سوم شدند.

رئیس هیأت ووشو فارس اظهار داشت: اما در مجموع ساندا و تالو تیم شیراز الف قهرمان شد و تیم لامرد به مقام نایب قهرمانی رسید و تیم شیراز ب نیز بر سکوی سوم ایستاد.

موسوی بیان داشت: نفرات برتر این رقابت‌ها پس از برگزاری دو مرحله مسابقات درون اردویی با توجه به سهمیه استان‌ها اواخر خرداد ماه سال جاری به مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو اعزام خواهند شد.

رئیس هیأت ووشو فارس ادامه داد: در اتمام مسابقات از سید رضا سجادیان، افشین کشاورز، محمد مهدی علوی ۳ داور نمونه استان فارس و عبدالعزیز مظفری، بهرام مرادی و حبیب جابری ۳ مربی برتر فارس با اهدا تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.

کد خبر 6098250

دیگر خبرها

  • شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز