Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غدا هیجاوی"رئیس آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی صنایع دستی عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: اصفهان که به شبکه شهر‌های جهانی صنایع دستی پیوسته است، باید به تعهد خود به عنوان شهر جهانی صنایع دستی عمل کند که با تعامل با دیگر شهر‌های جهانی صنایع دستی امکان‌پذیر است و امیدوارم اصفهان در آینده نزدیک این فعالیت‌ها را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این کار برای اصفهان غیرممکن نیست، چون در سال ۲۰۱۶ به خوبی میزبان اجلاس جهانی صنایع دستی بود که هیئت‌هایی از اروپا، آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه در آن حضور داشتند، اما امیدوار بودم اصفهان برنامه‌ای ترتیب می‌داد تا شبکه همکاری با سیاست‌گذاران و فعالان صنایع دستی از سایر کشور‌های جهان فراهم شود.

رئیس آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی صنایع دستی با بیان اینکه داشتن عنوان شهر جهانی صنایع دستی مسئولیت سنگینی است، ادامه داد: این شهر‌ها نباید پس از به دست آوردن این عنوان آسوده بمانند و باید بیشتر کار کنند و گزارش دوسالانه به سازمان جهانی صنایع دستی ارائه کنند که شامل فعالیت‌ها و پروژه‌های آن‌ها باشد.

وی گفت: پروژه صنایع دستی جهانی از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و بسیار شبیه به برنامه یونسکو برای شهر‌های خلاق است، اما خیلی تخصصی‌تر است.

هیجاوی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۴ تنها ۳ شهر در کشور‌های چین، اندونزی و شیلی توانستند عنوان شهر جهانی صنایع دستی را کسب کنند، تصریح کرد: تا امسال ۳۸ شهر جهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شدند که ۳۰ شهر در آسیا و اقیانوسیه، ۶ شهر در آمریکای جنوبی و ۲ شهر در اروپا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ایران ۱۰ شهر جهانی صنایع دستی دارد، بیان کرد: امسال ۳ شهر از ایران، ۷ شهر از چین، ۳ شهر از هند، ۲ شهر از تایلند و یک شهر از کشور‌های مالزی، عمان، اردن، لبنان و فلسطین به این جمع اضافه می‌شود.

رئیس آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی صنایع دستی اضافه کرد: شهر‌هایی که در بیش از یک حوزه صنایع دستی فعالیت دارند مانند اصفهان، عنوان شهر جهانی تخصصی صنایع دستی را کسب می‌کنند.

وی اظهار داشت: افتخار ایرانیان به صنایع دستی از یک طرف و اراده کارآفرینان و سازمان‌های غیردولتی از طرف دیگر شاهدی بر توسعه صنایع دستی در ایران است و این امر مستلزم حمایت دولت نیز هست.

انتهای پیام/م

  مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در اتاق بازرگانی اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند