Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا به همراه برخی دیگر از مقام‌های دولت این کشور امروز دوشنبه قرار است با گروهی متشکل از نمایندگان هر دو حزب کنگره آمریکا دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به ایران رایزنی کنند. 

طبق این گزارش، اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا بعد از آنکه پامپئو ایران را به حمله به دو نفتکش در دریای عمان متهم کرد دیدار با مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دو منبع آمریکا گفته‌اند دستیاران اعضای ارشد کنگره و نفرات نزدیک به کمیته‌های کلیدی نهاد قانونگذار آمریکا در این دیدارها حضور خواهند داشت. پامپئو قرار است در این جلسه به سوالاتی درباره اینکه دولت آمریکا بر چه اساس ایران را به حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان متهم کرده است پاسخ دهد. 

 نفت‌کش‌های موسوم به «فرونت التر» و «کوکوکا کاریجس» پنجشنبه هفته گذشته (23 خردادماه) در دریای عمان دچار سانحه شدند. وزارت تجارت ژاپن اعلام کرد یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌ است. این حادثه همزمان با سفر «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن به تهران رخ داده است.

دولت آمریکا ساعاتی بعد از این حادثه ایران را به دست داشتن در آن متهم کرد. «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری روز پنجشنبه گفت ارزیابی دولت آمریکا این است که ایران عامل این حمله بوده است. وزارت دفاع آمریکا همان شب ویدئویی منتشر و ادعا کرد سرنشین‌های یک قایق ایرانی در حال جدا کردن مین از بدنه یکی از کشتی‌های سانحه‌دیده هستند. 

ادعای آمریکا علیه ایران با تردیدهای زیادی در دنیا رو به رو شده؛ مالک یکی از این نفتکش‌ها فیلم منتشرشده توسط آمریکا را کاملاً رد کرده و گفته که این کشتی مورد اصابت یک «شی پرنده» قرار گرفته است. او با توجه به اینکه محل اصابت کاملاً بالای آب بوده ادعاها درباره هدف قرار گرفتن آن با اژدر را هم رد کرده است.

دیلی‌بیست نوشته نمایندگان کنگره آمریکا به طور ویژه خواستار توضیحات وزارت خارجه آمریکا در خصوص اقدام آمریکا برای دامن زدن به تنش‌ها با ایران در ماه گذشته است. آنها هنوز نمی‌دانند دولت آمریکا بر اساس چه اطلاعاتی اقدام به اعزام ناوشکن و بمب‌افکن به منطقه کرد. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا دولت کنگره آمریکا ایران عمان دولت آمریکا تجارت ژاپن وزیر خارجه وزارت دفاع کشتی وزارت خارجه ایران کنگره آمریکا آمریکا مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد

نماینده اقلیم کردستان عراق، سفر نیچروان بارزانی به ایران را مهم ارزیابی کرد و هماهنگی‌های امنیتی برای مبارزه با گروههای تروریستی را یکی از محورهای اصلی این سفر دانست. - اخبار بین الملل -

« ناظم دباغ» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به سفر «نیچروان بارزانی » رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران محور گفت‌وگوهای او با مقامات بلندپایه‌ ایران را اصلاح و تقویت روابط دوجانبه دانست و اظهار داشت: گسترش روابط اقتصادی بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان ، حل و فصل مشکلات موجود، تامین امنیت ایران و حکومت اقلیم کردستان عراق ، هماهنگی در روابط سیاسی و نقش تهران و اربیل در تامین امنیت ایران و عراق از جمله محورهای مذاکرات رئیس اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه وی با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در پاسخ به این پرسش «آیا درباره حضور گروه‌های تروریستی که امنیت ایران را به خطر می‌اندازد نیز در این سفر صحبت شد؟ » اظهار داشت: آن جزئیاتی که منظور شماست، مطرح نشد ولی هماهنگی در چارچوب هیئت شورای عالی امنیت عراقی به ریاست قاسم الاعرجی، رئیس شورای عالی امنیت ملی عراق انجام شد.در این هیئت وزیری از اقلیم کردستان عراق حضور دارد. این هیئت بر اجرایی شدن توافقات (امنیتی ) میان ایران و عراق نظارت دارد.

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران درباره تشکیل کمیته امنیتی میان تهران- بغداد و اربیل گفت: این کمیته امنیتی تشکیل شده و یک سری از مسائل ضروری را اجرایی کرده‌ است و توافقاتی که در این کمیته صورت گرفته، اقلیم کردستان عراق بدانها پایبند است.

وی در خصوص ارزیابی خود از سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به تهران گفت: این سفر یکی  از سفرهای مهم و با ارزش نچیروان بارزانی به ایران بود که با هدف تقویت روابط دوجانبه صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی نظامی - امنیتی فرمانده کل سپاه و نیچروان بارزانی +جزئیات مهم
  • رایزنی گروسی و اولیانوف درباره ایران
  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • پایان فرصت دولت بایدن برای گزارش به کنگره درباره اسرائیل
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • نکته جالب در معماری کنگره آمریکا (فیلم)