Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@10:51:09 GMT

روابط هنری ارمنستان و ایران گسترش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۰۸۹۶

روابط هنری ارمنستان و ایران گسترش می یابد

سفیر کشور ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از  روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آرتاشس تومانیان، سفیر کشور ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز با سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری دیدار و درباره گسترش و تقویت روابط فرهنگی – هنری دو کشور گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آرتاشس تومانیان» در این جلسه گفت: روابط فرهنگی و هنری دو کشور ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران می تواند عمیق تر و قوی تر باشد و دو کشور می توانند برای معرفی فرهنگی های یکدیگر همکاری و کمک کنند. ما تمایل داریم فرهنگ و هنر ارمنستان در ایران بیشتر معرفی و شناسانده شود و از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم که برای گسترش روابط فرهنگی و هنری کمک کند و فرهنگ و هنر ایران نیز در ارمنستان معرفی شود.

او در ادامه گفت: ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران، اشتراکات فرهنگی زیادی دارند و بنیاد روابط دوستی ایران و ارمنستان، فرهنگ است. در روابط فرهنگی، هنری دو کشور کارهایی انجام شده اما بیشتر باید کار شود.

سفیر ارمنستان همچنین از اجرای گروه کر ارمنستان در آینده به مناسبت بزرگداشت کمیتاس؛ آهنگساز فقید ارمنی در تهران خبر داد.

«سیدمجتبی حسینی» نیز در این دیدار با تأکید بر همکاری فرهنگی و هنری دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان گفت: پیوندهای عمیقی در زمینه هنرهای مختلف مانند موسیقی بین ایران و ارمنستان است و دو کشور نغمه های مشترکی دارند. با این نزدیکی و پیوند فرهنگی، انتظار می رود روابط فرهنگی و هنری گسترده تر باشد. تاکنون نیز فعالیت هایی در زمینه های هنری بین دو کشور انجام شده است که می تواند این فعالیت ها در زمینه برگزاری و اجرای برنامه های هنری و رفت و آمد هنرمندان دو کشور بیشتر شود. نزدیکی و ارتباط فرهنگی دو کشور قابل توسعه است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز استقبال می کند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: علاوه بر برنامه های هنری و ارتباط و تعامل هنرمنذان دو کشور، جشنواره های هنری مانند جشنواره های تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس فجر، فرصتی برای ارتباط هستند و گروه های هنری ارمنستان می توانند در این رویدادها حضور داشته باشند و از سوی دیگر، هنرمندان و گروه های ایران نیز به تناسب در جشنواره های هنری ارمنستان حضور پیدا کنند. این رویدادها می تواند مقدمه ارتباط و تعامل هنرمندان باشد. گفتگوها و ارتباطات فرهنگی بین ایران و ارمنستان به آسانی ادامه خواهد یافت و تقویت می شود و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز تمایل دارد روابط فرهنگی، هنری و دوستانه با کشورهای همسایه تداوم یابد.

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز بیرجند اردبیل دهه کرامت کانون های مساجد مجلس اوقات فراغت ایلام غنی سازی اوقات فراغت خراسان جنوبی سفیر کشور ارمنستان معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است