Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شامگاه سه شنبه مرکز خبر حوزه، در نامه این مرجع تقلید به وزیر علوم آمده است: ورود جنابعالی با هیأت همراه به خانۀ اما صادق (ع) را گرامی می‌دارم. در چنین شرایط حساس با وجود مشکلات داخلی و خارجی پذیرش این مقام بسیار مسئولیت‌زا است، این جانب فرصت را مغتنم شمرده چند پیشنهاد دارم، شاید برخی از آن‌ها عملی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نامه آمده است: از دانشجویان (امانت‌های الهی) باید به خوبی مراقبت شود و دقیقاً بر اساس فرهنگ اسلامی تربیت شوند؛ تعداد دانشجویان متناسب با نیازهای کشور پذیرش شوند؛ رشته‌های دانشگاهی کاربردی‌تر شوند تا بعد از فارغ‌التحصیلی کمتر مشکل بیکاری داشته باشیم و آئین‌نامه حجاب و موازین شرعی در دانشگاه‌ها جدی‌تر گرفته شود.

در این نامه تصریح شده است: با توجه به این‌که تقریباً نیمی از دانشجویان، رشته‌های علوم انسانی هستند، مسأله اسلامی‌سازی و تحول علوم انسانی و همکاری بیشتر با شورای تحول علوم انسانی جدی‌تر گرفته شود. (در این راستا با افراد دلسوز مشورت نمایند)؛ تحقیقات اساتید، رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد ناظر به نیازهای جامعه باشد. هر کدام آن‌ها، مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند و سعی شود، اساتید متدین، عالم و متخلّق جذب دانشگاه‌ها شوند.

در پایان این نامه آمده است: پیشنهادهای اینجانب در راستای تحقق آرمان‌های جامعه اسلامی است که امید است با دست با کفایت حضرتعالی و سایر همکاران جامه عمل بپوشد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما از جمله آیت الله سبحانی دیدار و گفت و گو کرد.

۱۱۷۵/ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

آیت‌الله رئیسی پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعا ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان ایران و پاکستان بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

همچنین مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم