Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس سعیدی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد پایگاه در زمینه سلول‌های بنیادین یکی از این طرح‌های پیشنهادی است که امید می‌رود با همکاری و هم افزایی نهادهای مربوط به صورت پایلوت در این استان اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه مراکز استعدادهای درخشان در استان یکی دیگر از پیشنهادهای مطرح شده در سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به استان بود

سعیدی افزود: اکنون یکهزار و ۹۵۰ دانش آموز در ۱۲ مرکز استعداد درخشان در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین مشغول به تحصیل هستند و تلاش داریم تا با بررسی بیشتر و انجام استعدادیابی، برای توسعه این مدارس در سایر شهرستان‌ها برنامه ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه مدارس سمپاد مهارتی را زمینه ساز توسعه مهارت آموزی در میان دانش آموزان استعدادهای درخشان عنوان کرد و گفت: تلاش داریم تا با کمک سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان صمت، نیاز سنجی های استان در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش‌های مختلف صنعت و یا کشاورزی انجام شود تا برای ایجاد رشته‌های مورد نیاز در سمپاد مهارتی استان برنامه ریزی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: برای پاسخ به نیاز صنایع مختلف استان، نیاز است تا آموزش مهارت‌ها به استعدادهای درخشان توسعه یابد.

بر اساس این گزارش، با موافقت استاندار خراسان شمالی و رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش کشور خراسان شمالی پایلوت اجرای ۳ طرح تکنولوژی‌های برتر در حوزه سلول‌های بنیادی، سمپاد مهارت و حرکت به سمت کلاس تیزهوشان، مرکز استعدادهای درخشان کشور می‌شود.

استاندار خراسان شمالی در این باره گفت: توسعه استان نیازمند ارتباط حوزه‌های مختلف به یکدیگر است که در این میان اتصال رشته‌های تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها به صنعت بسیار مورد توجه است که با هدف تحقق این امر خراسان شمالی پایلوت اجرای ۳ طرح مرکز استعدادهای درخشان کشور خواهد شد.

وی افزود: بنا به پیشنهاد رئیس مرکز استعدادهای درخشان کشور با توجه به کسب مدال طلای المپیاد سلول‌های بنیادی توسط دانش آموز شیروانی، خراسان شمالی می‌تواند به عنوان یک پایگاه برای مهارت‌های تکنولوژی‌های برتر (های تک) سلول‌های بنیادی فعالیت کند.

استاندار خراسان شمالی افزود: طرح دوم اجرای سمپاد مهارتی در مدارس استعدادهای درخشان خراسان شمالی به همراه چهار استان خراسان رضوی، همدان، خوزستان و البرز است که بر اساس این طرح متناسب با نیازهای صنعت استان رشته‌های تحصیلی در این مدارس تدریس می‌شود.

وی اظهار داشت: کشاورزی یکی از پیشران‌های اقتصادی استان است که برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، جلوگیری از تبدیل نیروهای انسانی مولد به مصرف کننده و افزایش هزینه‌ها برای ارائه خدمات باید توسعه از بخش کشاورزی و روستاها آغاز شود.

شجاعی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی مورد تاکید استان است و بنابراین محوریت رشته‌های تحصیلی مورد نیاز در اجرای طرح سمپاد مهارتی این مورد خواهد بود تا موجب جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی استان شود و افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد.

استاندار خراسان شمالی افزود: حرکت به سمت کلاس تیزهوشان سومین طرح پیشنهادی است که در اجرای این طرح تأکیدی بر رعایت درصد سهم شهرستان‌ها ندارم چرا که می‌خواهم با ایجاد این کلاس‌ها سطح دانش آموزان بالا بیاید و در ادامه از میان آنها نیروی انسانی ماهر مورد نیاز استان در آینده تأمین شود.

وی مطرح کرد: برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان باید بخش‌های مختلف با یکدیگر تعامل و همپوشانی داشته باشند و رشته‌های تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها متناسب با نیازها و ظرفیت‌های موجود باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید تسلط دانایی بر کارها، افزود: برای جبران نداشته‌ها بر کار جمعی تاکید دارم چرا که بنده اعتقاد دارم تعلل و توقف یک بخش در کار جمعی به خوبی دیده می‌شود و موانع برطرف خواهد شد.

شجاعی گفت: تک تک مدیران استان نداشته های فراوان دارند اما در کنار یکدیگر هر طرحی در استان قابل اجراست و موافقت بنده برای اجرای طرح‌های پیشنهادی با تکیه بر داشته‌های استان است.

استاندار خراسان شمالی افزود: تاکید دارم هزینه اعتبارت در استان باید متناسب با پتانسیل‌های منطقه‌ای باشد و بر این اساس سند توسعه در استان تهیه و رونمایی شد تا نقشه راهی برای اقدامات توسعه‌ای استان باشد.

۷۱۸۵/‏‬ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان مسابقات دو روزه انتخابی تیم ملی موتور کراس که در پیست موتور کراس مجموعه آزادی تهران برگزار شد، هستی رضایی موتور سوار آشخانه‌ای با بیشترین امتیاز و جمع بندی کادر فنی به عنوان یکی از منتخبین تیم ملی ایران معرفی شد.

تیم ملی موتور کراس برای دومین سال متوالی در شهریور ماه امسال در مسابقات جهانی ترکیه شرکت می‌کند.

کد خبر 6087371

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی