Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، محمد اسلامی که در نشست تخصصی پروژه های مشارکتی سازمان ملی زمین و مسکن خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استانها سخن می گفت، تحرک بخشیدن به جریان رونق تولید مسکن را اولویت مهم این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: با نگاه به روند آمار ازدواج های ثبت شده در کشور می توان نتیجه گرفت که در هر سال به حدود ۴۰۰ هزار مسکن جدید نیاز داریم و همگی موظفیم با بسیج امکانات در قالب طرح اقدام ملی کمبودهای بخش مسکن کشور را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی از طراحی نظام ارزیابی جدید در این وزارتخانه برای نظارت بر کار ادارات کل راه و شهرسازی استان ها خبر داد و تصریح کرد: این نظام نتیجه محور خواهد بود و تحرک بخشیدن به جریان تولید مسکن را در پی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردم از ما انتظار دارند که با دست درازی به بیت المال مقابله کنیم و اگر جایی زمینی واگذار شده که کاری در آن صورت نگرفته آن را به بیت المال برگردانیم.

اسلامی خاطر نشان کرد: نمی توانیم با واگرایی، بی توجهی به تاکیدات مقام معظم رهبری و عدم توجه به نیازهای جامعه در مسئولیت خود تعلل کنیم.

وی بر لزوم تعامل سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی شهری و سایر زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی در نهضت خانه سازی این وزارتخانه تاکید کرد و افزود: در بازآفرینی شهری باید زنده سازی محلات فرسوده در نظر گرفته شود و اقدامات زیرساختی برای خرید زمین و بهسازی محلات با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی بار دیگر بر اتمام پروژه های مسکن مهر تا پایان سال جاری تاکید نمود و اضافه کرد: برخی از این پروژه ها مشکلات حقوقی دارند که با رایزنی با قوه قضاییه مقرر شده این دعاوی در شعبه مخصوصی رسیدگی شوند تا هر چه سریع تر بتوانیم آنها را نیز تعیین تکلیف کنیم.

* واگذاری زمین در قالب مسکن اجتماعی در قالب طرح اقدام ملی ادامه می‌یابد
  
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست تخصصی پروژه های مشارکتی این سازمان پروژه های مشارکتی سازمان ملی زمین و مسکن را بستر ساز و فراهم آورنده رونق تولید مسکن دانست و ایجاد فرصت های شغلی ناشی از این پروژه ها را در راستای منویات مقام معظم رهبری و سایر مسئولان نظام برشمرد.

وی با تاکید بر عدم دخالت مستقیم دولت در اجرای این پروژه ها و شفافیت و ایجاد فرصت های برابر با برگزاری فراخوان به عنوان راهبردهای اصلی پروژه های مشارکتی، رفع ابهام قراردادهای این پروژه ها را اقدامی مهم در جهت به ثمر رساندن این طرح خواند و در ادامه نیز به ارائه گزارشی از عملکرد خود در سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از اولویت های سازمان ملی زمین و مسکن را واگذاری اراضی در اختیار این سازمان به طرح های عمرانی مجموعه وزارت راه و شهرسازی  از جمله اختصاص زمین برای طرح اقدام ملی، بازآفرینی شهری و ساخت مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن واگذاری زمین به اقشار ویژه را از وظایف دیگر این سازمان برشمرد و گفت ۱۷۳ هکتار زمین برای اختصاص به ۲۲۰۸۰ نفر از اقشار ویژه در کشور واگذار شده است.

وی درخصوص اجرای طرح مسکن اجتماعی نیز اظهار داشت: زمین هایی برای این طرح اختصاص داده شده بود که با توجه به نهضت خانه سازی و اجرایی شدن طرح اقدام ملی از این پس واگذاری هایی که تا کنون درقالب طرح مسکن اجتماعی صورت می گرفت را در حوزه طرح اقدام ملی انجام خواهیم داد.

علی نبیان گفت: از آبان ماه سال گذشته ۳۹ هکتار زمین برای طرح مسکن محرومین کشور واگذار کرده ایم همچنین در حوزه بازآفرینی شهری نیز ۱۰ میلیون و ۸۳۰ هزار متر مربع زمین در اختیار شرکت بازآفرینی شهری قرار داده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از واگذاری یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۶۰ واحد مسکن مهر از ابتدا تا به حال خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد یک میلیون و ۱۵ هزار و ۶۹۰ واحد به اتمام رسیده که در ۸ ماه اخیر نیز ۵۴ هزار و ۳۸۵ واحد به متقاضیان تحویل داده ایم و امیدواریم تا پایان سال ۹۸ این تعداد مساکن مهر هم تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به نقش سازمان متبوعش در بازسازی واحدهای آسیب دیده زلزله کرمانشاه نیز گفت: در مرحله اول ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی واحدهای دو پروژه شهید شیرودی سرپل ذهاب و شرف آباد اسلام آباد غرب و پس از آن ۴ میلیارد تومان در نظر گرفتیم همچنین حدود ۱۵ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه دولت برای بازسازی این پروژه ها تخصیص یافت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از تامین زمین برای احداث بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، عطاء‌الله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدان و ریش سفیدان استان از پرورژه‌های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان اظهار کرد: این اداره‌کل با الحاق زمین به محدوده شهرها و بازگرداندن اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به چرخه ساخت‌وساز مسکن توانست گام‌های ارزشمندی را برای مرتفع کردن چالش تامین زمین در این استان بردارد.

وی از ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار نفر خبر داد و گفت: در این استان علاوه بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان همچنین از واگذاری زمین برای ساخت بیش از ۱۴ هزار واحد ویلایی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهرهای این استان به‌جز زاهدان و چابهار واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

اکبری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای توسعه، شکوفایی و تحولات اقتصادی این حوزه بسیار حائز اهمیت است، اذعان کرد: تاکنون بیش از ۲,۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، ادامه داد: به منظور تسریع در اجرای این طرح مهم ملی در استان ساخت ۹ پروژه روبنایی و ۲۳ پروژه آماده‌سازی در سایت‌های نهضت ملی مسکن شامل چهار واحد آموزشی، دو کلانتری، دو مسجد و یک مرکز درمانی در حال انجام است و آماده‌سازی بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح عملیاتی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مجموع همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده است.

اکبری از عزم جدی مسوولان سیستان و بلوچستان برای ساخت طرح‌های نهصت ملی مسکن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن خبر داد و تاکید کرد: تمام تلاش در استان برای افزایش اشتغال‌زایی، تولید و ساخت مسکن مناسب برای شهروندان است.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در امیدآفرینی بین مردم و تحقق اهداف دولت نقش مستقیم ایفا می‌کند در این استان تلاش شده است با استفاده از توان نیروهای بومی و مصالح ساختمانی تولیدی با کیفیت گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود که نتایج ارزشمند آن در پیشتازی استان در ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به شهروندان مشهود است.

کد خبر 749276

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان