Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از اسپوتنیک مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، خواهان جنگ با ایراان نیست. آقای پمپئو روز سه شنبه در پایگاه نیروی هوایی مک دیل در فلوریدا، در دیدار با نمایندگان فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده (سنتکام) در سخنرانی خود اعلام نمود که، ترامپ به جنگ با ایران نمی رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

Sputnik / Roman Makhmutov پومپئو گفت: "رئیس جمهور ترامپ خواهان جنگ را با ایران نیست، در عین حال ما بر این عقیده هستیم که حفاظت از منافع آمریکا در منطقه ضروری است."  

وزیر امور خارجه همچنین اضافه کرد که ایالات متحده همچنان به ارائه اطلاعات تکمیلی درباره حملات به تانکرهای نفتی در خلیج عمان ادامه می دهد، حملاتی که واشنگتن قبلا مسئولیت آن را بر عهده تهران می داند. در عین حال، پومپئو خواستار "نه تنها برای تمرکز بر این دو حمله" بلکه حملات دیگر نیز شده است، زیرا، به گفته وی، از ابتدای ماه مه نمونه های دیگری از "حملات ایران در منطقه" وجود داشته است.

گفتنی است، چندی پیش، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات به بندر جاسک ایران انتقال یافتند. ایالت متحده آمریکا، ایران را مسئول حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان می داند، کشورهای بریتانیا و عربستان سعودی نیز با آمریکا در این خصوص هم عقیده هستند. در عین حال، وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را خلاف واقعیت می داند.      

25231

کد خبر 1271435

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پمپئو دونالد ترامپ ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا

حسین امیرعبداللهیان در اولین ملاقات خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از آغاز رسمی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

ایران و مصر در جریان جنگ غزه تماس های خود را افزایش داده اند.

دیدار رئیس جمهور ایران با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر در ریاض و ملاقات امیرعبداللهیان با سامح شکری در ژنو و نیویورک بخشی از هماهنگی های تهران و قاهره در چند ماه گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد