Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سعید پورجعفر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکثر شهرستان ها به جز شهرستان طبس از این مهم برخوردار است.

وی بیان کرد: همچنین قرارداد هوشمندسازی کنتور ۳۰۱ چاه باقیمانده نیز منعقد شده و تا سال آینده انجام به اتمام خواهد رسید که عمده آن در شهرستان طبس است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: با نصب کنتورهای هوشمند ۱۳۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی استان صرفه جویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: طرح هوشمندسازی چاه های کشاورزی از سال ۹۱ و با هدف مدیریت مصرف در بخش کشاورزی در استان آغاز شده است.

پورجعفر به وجود ۱۱ هزار و ۸۰۰ منبع آبی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات، ۲ هزار و ۱۸۹ چشمه و سه هزار و ۴۱۰ حلقه چاه هستند.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های اصلی این شرکت اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب است که در این زمینه برنامه های مختلفی برای اطلاع رسانی در مناطق روستایی و شهری اجرا شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی نصب کنتورهای هوشمند برای چاه های کشاورزی را یکی از برنامه های این طرح ذکر کرد و افزود: مشارکت مردم و کشاورزان نخستین و مهمترین عامل موثر در مدیریت آب است.

وی در ارتباط با مسدود کردن چاه های غیر مجاز کشاورزی هم گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۱۵۰ حلقه چاه با حجم هشت دهم میلیون متر مکعب آب، پر شده است.

پورجعفر ادامه داد: همچنین حدود ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز دیگر در حال تعیین تکلیف است که بعد از اعلام نتیجه نسبت به مسدود کردن آن اقدام خواهد شد.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی از خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به بخش کشاورزی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی به یک هزار و 362 هکتار اراضی زراعی، یک هزار و 218 هکتار باغی، 20 کیلومتر جاده بین مزارع، 46 رشته قنات، 450 مترمکعب استخر ذخیره آب و 10 کیلومتر کانال و لوله‌گذاری مزارع استان خسارت وارد کرده است. مجموع خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی 145 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی، خسارت وارده به بخش عشایری را 4 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی‌ها به یک هزار و 753 کیلومتر ایل راه، 10 اماکن دامی و 15 رأس دام عشایر خسارت وارد که است.

آخوندی بیان کرد: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق نیز سه میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شده است. خسارت وارده به بخش راه در استان 530 میلیارد تومان بوده که دو هزار و 152 ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت دیده‌اند.

وی عنوان کرد: این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است. خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی تصریح کرد: بارندگی‌ در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است و در بررسی‌های اولیه مجموع خسارت‌های بارندگی‌های رگباری، بارش تگرگ و رواناب هفته پایانی فروردین در خراسان جنوبی 680 میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، زیرساختی و راه برآورد شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری