Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:39:40 GMT

۲۵ هزار تن گندم در «هلیلان» برداشت می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۳۵۰۹

۲۵ هزار تن گندم در «هلیلان» برداشت می شود

علی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گندم یکی از محصولاتی است که در استان ایلام کشاورزان علاقه خاصی به کشت آن دارند، امسال هم کشاورزان در هلیلان بخش های گسترده ای از زمین های خود را به کشت این محصول اختصاص داده اند.

وی افزود: هم اکنون برداشت این محصول از سطح مزارع هلیلان آغاز شده، حدود چهار هزار هکتار از اراضی آبی دشت هلیلان و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی دیم زیر کشت گندم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی ادامه داد: میانگین عملکرد در گندم آبی حدود ۳.۸ و در گندم دیم حدود ۲.۵ تن در هکتار است، حالا پس از برداشت خوب محصول کشاورزان انتظار دارند که بعد از زحمات فراوان پول محصول خود را به موقع دریافت کنند.

وی افزود: پیش بینی می شود که امسال بیش از ۲۵ هزار تن گندم از سطح مزارع این بخش برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی هلیلان اظهار داشت: در بحث پرداخت گندم کشاورزان طبق هماهنگی با شرکت غله به عمل آمده تا کنون ۹۲ درصد کشاورزان موفق به دریافت وجه خود شده اند.

وی افزود: دیگر کشاورزانی که هنوز گندم خود را تحویل نداده اند از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشند، به محض خرید گندم و ثبت در سامانه سامانه جهاد کشاورزی و شرکت وجه این کشاورزان نیز پرداخت خواهد شد.

کد خبر 4644848

منبع: مهر

کلیدواژه: خرید گندم جهاد کشاورزی ایلام ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان