Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@02:25:57 GMT

راهکارهای ساماندهی بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۳۶۹۰

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حرکت به سمت تولید مسکن در کشور، گفت: مادامی که بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن تعادل ایجاد نشود نمی‌توان بازار را مدیریت کرد. ناطقان: محمدرضا رضایی کوچی درباره عمده دلایل نابسامانی در بازار مسکن، بیان کرد: عدم وجود تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که ما نیاز به ساخت پنج میلیون واحد مسکن در کشور داریم اما اقدام به ساخت و تولید نمی‌کنیم و هر ساله نیز ۷۰۰ هزار خانواده جدید در کشور شکل می‌گیرد که به مسکن نیاز دارند طبیعی است که تعادل بین عرضه و تقاضا برهم خورده و قیمت مسکن از کنترل خارج می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: برای مدیریت و ساماندهی بازار مسکن، باید به سمت تولید مسکن برویم. برای ساخت مسکن نیز نیاز به تسهیلات ویژه داریم. زمانی که برای خرید مسکن به یک زوج در تهران ۱۶۰ میلیون تومان وام داده می‌شود این زوج می توانند تنها ۲۰ مترمربع واحد مسکونی خریداری کنند و پول مابقی را باید خودشان بپردازند که قادر نیستند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره راهکارهای ساماندهی بازار مسکن، اظهار کرد: ما اگر بتوانیم تسهیلات بانک‌ها را افزایش دهیم و قانون مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کنیم و همچنین بافت فرسوده را احیاء کنیم، می‌توانیم گام موثری در مدیریت و تنظیم بازار مسکن برداریم.

رضایی در ادامه بیان کرد: همچنین قرار دادن زمین‌های بخش دولتی در اختیار قسمت‌هایی که تولید مسکن می‌کنند می‌تواند در تنظیم بازار مسکن موثر باشد. به طور کلی دولت دهم و یازدهم طرح اساسی برای ساماندهی بازار مسکن نداشته است و در حقیقت نداشتن سیاست از سوی دولت در حوزه مسکن باعث ایجاد نابسامانی شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: کمیسیون عمران قرار است هفته‌ای یک جلسه در خصوص بررسی راهکارهای مدیریت بازار مسکن برگزار کند. منبع: ایسنا برچسب ها: ساماندهی ، بازار مسکن ، تقاضا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ساماندهی بازار مسکن تقاضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی را هرچه سریعتر انجام دهد و نیز گزارش کاملی از تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای شرکتی را به کمیسیون ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز موضوعات حقوقی و رسیدگی به پرونده‌های حقوقی شهرداری یکی از مهمترین دغدغه‌های شورا و کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا بوده و به طور جد در حال پیگیری است.

وی افزود: یکی از سوالات شورا از شهردار ضعف در پیگیری پرونده‌های حقوقی مجموعه امور حقوقی شهرداری بود که متأسفانه شاهد عملکرد ضعیف این حوزه در احقاق حق و حقوق مدیریت شهری هستیم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از زحمات عوامل اجرایی مراسم گرامیداشت روز کارگر گفت: گرامیداشت مناسبت‌ها در مجموعه شهرداری، موجب ایجاد انگیزه، روحیه مضاعف و امید و نشاط برای نیروهای شهرداری خواهد شد.

پناهی ادامه داد: در گذشته شاهد خدمات و اقدامات خوبی در جهت پیشبرد برنامه‌های شهری انجام گرفته بودیم اما از دیدگاه ما کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: سرعت و جدیت دو مقوله بسیار مهم و اساسی است که امور حقوقی شهرداری در جهت دفاع از حق و حقوق شهرداری و شهروندان باید به این دو مقوله توجه بیشتری داشته باشد.

پناهی در ادامه با گلایه از بعضی محکومیت‌ها در پرونده‌های حقوقی شهرداری نزد محاکم قضائی اضافه کرد: باید تلاش شود پرونده‌های جاری در نهادهای قضائی با دفاع قانونی به نفع مدیریت شهری به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به انتصابات اخیر در مجموعه شهرداری خاطرنشان کرد: شایسته سالاری که شعار شهردار ارومیه بود باید در مدیریت شهری اجرایی شود.

پناهی در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه شایسته‌سالاری باید در مدیریت شهری حاکم شود، اظهار کرد: امروز شهردار ارومیه در پست خود ثابت ماند و انتصابات جزو وظایف ذاتی شهردار است و شورا نیز هیچ دخالتی نمی‌کند اما نظارت کامل بر امورات دارد.

وی تصریح کرد: طبقه‌بندی مشاغل، تحصیلات مرتبط، توانمندی فرد باید در انتصابات مدیران شهرداری هم از سوی شهردار و هم از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مدنظر گرفته شود.

پناهی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی ضمن خدمت برای پرسنل شهرداری گفت: دوره‌های آموزش ضمن خدمت باید از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تقویت و آموزش‌های خاص برای نیروهای تخصصی جزو برنامه‌های آینده باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به تمدید و تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی را هرچه سریع‌تر انجام دهد و نیز گزارش کاملی از تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای شرکتی را به کمیسیون ارائه کند.

کد خبر 751011

دیگر خبرها

  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است