Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:28:34 GMT

تشکیل زنجیره تولید در حوزه زنبورداری‌

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۳۹۲۹

تشکیل زنجیره تولید در حوزه زنبورداری‌

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه توسعه صنایع بسته بندی عسل مستلزم تامین حجم بالایی از نقدینگی از سوی صاحبان این دست صنایع است که از توان شان خارج است گفت: مهم‌ترین راهکار در این باره تشکیل زنجیره تولید در حوزه زنبورداری است.

‌به گزارش ایسنا- به نقل از سازمان جهاد کشاورزی گیلان، قاسم جوادزاده گفت: بسیاری از زنبورداران معتقدند اگرچه بسته بندی و فرآوری ارزش افزوده بالایی به دنبال دارد، اما ذائقه مردم بیشتر با عسل‌های فله‌ای جور است و با این تفکر که عسل‌های فله‌ای عسل طبیعی و سالم است، ترجیح می‌دهند عسل‌هایی که در ظرف یک بار مصرف و دبه‌های پلاستیکی فروخته می‌شود را بخرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زنبورداران هم می‌گویند عسل فله‌ای راحت تر به فروش می‌رسد و تمایلی به بسته بندی عسل‌های تولیدی خود ندارند.

قاسم زاده با اشاره به زمان ماندگاری فساد ناپذیری عسل ادامه داد: بهترین شیوه بسته بندی و توزیع عسل در دنیا با توجه به گران بودن این محصول بسته بندی در مقیاس کوچک آن است؛ کاری که در ۳ واحد بسته بندی و فراوری عسل در گیلان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ۵ هزار تن عسل تولیدی در گیلان گفت: ظرفیت بسته بندی و فرآوری این صنایع در گیلان ۲ هزار تن است که با توجه به سهم ۵ هزار تنی این استان در تولید عسل، کافی به نظر می‌رسد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر این موضوع که توسعه صنایع بسته بندی عسل مستلزم تأمین حجم بالایی از نقدینگی از سوی صاحبان این دست صنایع بوده که از توان آنها خارج است، گفت: مهم‌ترین راهکار در این باره تشکیل زنجیره تولید در حوزه زنبورداری است.



انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنبورداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار

طبق نرخ نامه مصوب سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار قیمت تخم مرغ اعلام شد.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ بر اساس نرخ نامه مصوب این سازمان، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار ۴۶ هزار تومان و هر شانه ۳۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت ۹۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است، هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی بسته بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده ۷۹ هزار تومان، ۲۰ عددی ۶۶ هزار تومان، ۱۵ عددی ۵۰ هزار تومان، ۹ عددی ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان و ۶ عددی ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

دیگر خبرها

  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • تصاویر جالب از آمریکا در حمایت از غزه | از رژه خودرویی تا تشکیل زنجیره انسانی توسط دانشجویان دانشگاه شیکاگو
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • تشکیل زنجیره انسانی دانشجویان دانشگاه تورنتو و کانادا برای محافظت از چادر‌های همبستگی مقابل پلیس (فیلم)