Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ماه آوریل سرمایه‌گذاران خارجی از جمله روسیه حجم اوراق قرضه دولتی دلاری وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت مالکیت خود را با سرعت بیشتری کاهش دادند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، در ماه آوریل سرمایه‌گذاران خارجی با پیشتازی روسیه به حراج اوراق قرضه دولتی دلاری وزارت خزانه‌داری آمریکا تحت تملک خود سرعت بخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا به آمار ارائه شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه آوریل کشور‌ها و سرمایه‌گذاران دارنده اوراق قرضه دولتی آمریکا ۲۹.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را فروخته‌اند.

روسیه در ماه آوریل ۱.۶ میلیارد دلار از اوراق بدهی دولتی آمریکا تحت مالکیت خود را فروخت.

حجم این اوراق تحت اختیار بانک مرکزی روسیه در ماه مارس به ۱۳.۷ میلیارد دلار و در ماه آوریل به ۱۲.۱ میلیارد دلار رسیده است که این حجم کمترین میزان از ماه می‌سال ۲۰۰۷ تا کنون محسوب می‌شود.

روسیه در می ۲۰۰۷ معادل ۱۱.۸ میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی آمریکا را در اختیار داشت.

در حالی مسکو اوراق بدهی آمریکا تحت اختیار خود را حراج کرده است که زمانی این کشور یکی از بزرگترین دارندگان اوراق بدهی وزارت خزانه‌داری آمریکا در جهان به شمار می‌رفت، اما طی سال‌های گذشته به سرعت در حال حراج کردن آنهاست.

روسیه در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی ۹۸.۹ میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی در اختیار داشت که از آن زمان تاکنون ۸۵ درصد این اوراق را به فروش رسانده است. با در نظر گرفتن این واقعیت که حجم اوراق بدهی آمریکا در اختیار روسیه در سال ۲۰۱۰ معادل ۱۷۰ میلیارد دلار بود به این نتیجه می‌رسیم که این کشور عملا تمام دارایی‌های دلاری خود را فروخته است.

از سوی دیگر آمار وزارت خزانه داری آمریکا نشان می‌دهد که چین هم که در حال حاضر بزرگترین دارنده اوراق بدهی دولتی آمریکا در جهان است، در ماه آوریل حجم اوراق خود را به کمترین میزان در دو سال گذشته رسانده است.

چین در حالی در ماه آوریل حجم اوراق بدهی دولتی آمریکا در اختیار خود را به ۱.۱۱۳ تریلیون دلار رساند که در ماه قبل از آن ۱.۱۲۰ تریلیون دلار اوراق بدهی آمریکا را داشته است.

ژاپن به عنوان دومین دارنده بزرگ اوراق بدهی دولتی آمریکا نیز در ماه آوریل بخش قابل توجهی از اوراق قرضه خود را فروخته و حجم آن را از ۱.۰۷۸ تریلیون دلار در ماه مارس به ۱.۰۶۴ تریلیون دلار در ماه آوریل کاهش داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت خزانه داری آمریکا بانک مرکزی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین

رئیس کل بانک مرکزی از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به 24 درصد کاهش یافته بود، در فروردین به 23 درصد رسیده است. 

او تأکید کرد: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته 33 درصد بود، تا 16 فروردین امسال به 16 درصد کاهش یافته است. 

فرزین البته این را هم گفت که در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود 200 میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت 200 میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲۶ میلیون دلاری از گمرکات گلستان صادرات انجام شده است
  • کاهش ۱۴ درصدی سود خالص آرامکوی عربستان
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین