Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@01:10:32 GMT

لزوم تعامل مجازی قاریان و اساتید قرآنی ایران و هند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۷۴۸

لزوم تعامل مجازی قاریان و اساتید قرآنی ایران و هند

حبیب صداقت، قاری ایرانی که به مناسبت ماه رمضان به هند اعزام شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در هند درباره این سفر گفت: در رمضان و برای حضور در جلسات قرآن و داوری مسابقات مدارس غیرانتفاعی کارگیل  که از مناطق شیعه‌نشین و شمالی‌ترین منطقه هند است به این کشور سفر کردم و پیش از آن به کشورهای عربستان، لبنان، عراق و ترکیه به منظور تبلیغ و تلاوت قرآن سفر کرده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که از شش سالگی با تلاوت قرآن مأنوس شده است، درباره فعالیت‌های قرآنی خود و کسب رتبه در مسابقات مختلف ادامه داد: در سال 94 به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی ترکیه رتبه ممتاز کسب کردم.

صداقت افزود: در چند جلسه آموزشی که قرآن‌آموزان کشمیر (منطقه تحت کنترل هند) حضور داشتند، حاضر بودم و استعدادهای خوبی را مشاهده کردم؛ با توجه به آنچه دیدم باید بگویم که بهره‌گیری از اساتید فن تلاوت قرآن برای آموزش قرآن‌آموزان این کشور یک ضرورت است تا آنها نیز بتوانند به درجات عالی در این عرصه دست پیدا کنند.

وی همچنین پیشنهاد کرد که ارتباطاتی میان ایران و کشمیر شکل بگیرد تا علاقه‌مندان به رشته قرائت قرآن کریم بتوانند به شیوه‌های مختلف مجازی و حضوری تحت تعلیم و تربیت اساتید ایرانی قرار بگیرند.

صداقت با تأکید بر اینکه یکی از بهترین سفرهایی که با موضوع قرآن کریم داشته است، به هند بوده، افزود: مردم کشمیر تأثیرپذیری و دلدادگی بسیاری به ایران و انقلاب اسلامی دارند؛ همچنین به مقام معظم رهبری بسیار علاقه‌مند هستند و تصاویری که در منازل و محافل و اقصی نقاط شهر نصب شده، مؤید این مطلب است.

وی همچنین هند را دارای ظرفیت قرآنی بالایی دانست و گفت: با توجه به اشتیاقی که در مردم این کشور مشاهده کردم، دور از ذهن نیست که پس از چند سال شاهد ظهور قاریانی توانمند از این کشور آسیایی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن ایکنا صداقت حبیب قاری اعزامی هند ایران کشمیر قرائت ارتباط گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در  این مراسم گفت: ترویج فرهنگ معارف قرآنی و اندیشه های اسلامی در جامعه و انتقال آن به نسل جوان بسیار مهم است .

حجت الاسلام امامی افزود: برای تحقق این اهداف حمایت همه جانبه از جامعه قرآنی امری اجتناب ناپذیری است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • ارتقای قاریان جوان در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد