Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حرکت به سمت تولید مسکن در کشور، گفت: مادامی که بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن تعادل ایجاد نشود نمی‌توان بازار را مدیریت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا رضایی کوچی درباره عمده دلایل نابسامانی در بازار مسکن، بیان کرد: عدم وجود تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش قیمت مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که ما نیاز به ساخت پنج میلیون واحد مسکن در کشور داریم اما اقدام به ساخت و تولید نمی‌کنیم و هر ساله نیز ۷۰۰ هزار خانواده جدید در کشور شکل می‌گیرد که به مسکن نیاز دارند طبیعی است که تعادل بین عرضه و تقاضا برهم خورده و قیمت مسکن از کنترل خارج می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: برای مدیریت و ساماندهی بازار مسکن، باید به سمت تولید مسکن برویم. برای ساخت مسکن نیز نیاز به تسهیلات ویژه داریم. زمانی که برای خرید مسکن به یک زوج در تهران ۱۶۰ میلیون تومان وام داده می‌شود این زوج می توانند تنها ۲۰ مترمربع واحد مسکونی خریداری کنند و پول مابقی را باید خودشان بپردازند که قادر نیستند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره راهکارهای ساماندهی بازار مسکن، اظهار کرد: ما اگر بتوانیم تسهیلات بانک‌ها را افزایش دهیم و قانون مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کنیم و همچنین بافت فرسوده را احیاء کنیم، می‌توانیم گام موثری در مدیریت و تنظیم بازار مسکن برداریم.

رضایی در ادامه بیان کرد: همچنین قرار دادن زمین‌های بخش دولتی در اختیار قسمت‌هایی که تولید مسکن می‌کنند می‌تواند در تنظیم بازار مسکن موثر باشد. به طور کلی دولت دهم و یازدهم طرح اساسی برای ساماندهی بازار مسکن نداشته است و در حقیقت نداشتن سیاست از سوی دولت در حوزه مسکن باعث ایجاد نابسامانی شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: کمیسیون عمران قرار است هفته‌ای یک جلسه در خصوص بررسی راهکارهای مدیریت بازار مسکن برگزار کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم توجه به حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت:  اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند. 

علی جدی اظهار داشت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگری باید نزدیک به نرخ بازار باشد و در صنعت خودرو باید به سمت حذف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار حرکت کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم تنها راه کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار که موجب حذف دلالان از بازار خودرو نیز می شود، رشد تولیدات داخل و تامین کسری از طریق واردات است، در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با افزایش قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت: اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند و در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول سازمان حمایت می تواند ورود کند.  

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع مجلس بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان حمایت در حال پیگیری این موضوع است و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس