Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-26@13:58:49 GMT

با مصرف روغن ماهی به جنگ «آب سیاه» بروید

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۸۶۵

با مصرف روغن ماهی به جنگ «آب سیاه» بروید

محققان اعلام کردند که مصرف روغن ماهی می تواند از علائم آب سیاه جلوگیری کند.به گزارش بلاغ، آب سیاه دومین عامل اصلی نابینایی است که آن را به عنوان «دزد بینایی» نیز می‌شناسند زیرا علائم مشخصی ندارد و فرد در طول عمر خود از آن آگاه نمی‌شود.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، اضافه وزن، دیابت، فشار خون بالا و افزایش فشار داخل چشم از عوامل احتمالی این بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که مایعات درون چشم جمع شوند و به عصب بینایی و شبکیه فشار بیاورند، فشار داخل چشم رخ می‌دهد که به تدریج منجر به نابینایی می‌شود.

آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا در آزمایشات مکرر بر روی چشم نشان داد که این بیماری می‌تواند با مصرف مکمل‌های آنتی‌اکسیدانی در غذاها درمان شود. در اینجا با برخی از این مواد غذایی آشنا خواهید شد.

روغن ماهی

طبق مطالعه دانشگاه ملبورن، مصرف مکمل‌های اسید چرب امگا 3 به مدت سه ماه متوالی، منجر به کاهش فشار داخل چشم در افرادی با علائمی از آب سیاه می‌شوند.

آستاکسانتین

آستاکسانتین یک کاروتنوئید بسیار قوی است که در مواد غذایی با رنگ نارنجی مایل به قرمز یافت می‌شود؛ از همین رو می‌توان از جلبک و ماهی آزاد به عنوان عاملی برای پیشگیری و کاهش آسیب به شبکیه استفاده کرد.

مصرف 2 میلی‌گرم مکمل آستاکسانتین در روز می‌تواند کاهش فشار داخل چشم و دیگر علائم آب سیاه کمک کند.

بیل‌بری

بیل‌بری یک گیاه آنتی‌اکسیدانی با ترکیبات فنولی است که به صورت کپسول‌های مکمل و پودرهای عصاره‌ در دسترس است. مصرف 160 میلی‌گرم مکمل بی‌بری به میزان دو بار در روز می‌تواند علائم آب سیاه را درمان کند.

کوآنزیم کیو10

این کوآنزیم یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از بروز برخی از علائم آب سیاه جلوگیری می‌کند. مصرف 300 میلی‌گرم مکمل این کوآنزیم به همراه ویتامین  E از سوی کارشناسان تغذیه توصیه شده است.

منیزیم

منیزیم با بهبود جریان خون چشم و جلوگیری از دست دادن سلول‌های غدد لنفاوی بهترین انتخاب برای درمان آب سیاه است. مصرف 250 میلی‌گرم از این مکمل می‌تواند به کاهش علائم آب سیاه کمک کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی

روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد؛  سیلاب می‌تواند خطر غرق شدن را برای همه ایجاد کند، هر چقدر هم شناگر ماهری باشید، آب‌های کم عمق که به سرعت حرکت می‌کنند می‌توانند کشنده باشند، پس برگردید تا غرق نشوید. 

در جریان آب راه نروید چرا که ۱۵ سانتی متر آب در حال حرکت ممکن است باعث برهم خوردن تعادل شود. ارتفاع آب در حد ۳۰ سانتی‌متر، بیشتر خودرو‌ها را شناور می‌کند و ۶۰ سانتی‌متر آب در حال حرکت، می‌تواند هر خودرویی را شناور سازد. همچنین در صورت بالا آمدن سطح آب، از توقف در منطقه آب گرفته به هر دلیل بپرهیزید. 

هیچ گاه به تنهایی در یک ناحیه سیل زده به این طرف و آن طرف نروید.

 اگر پیاده هستید و در محاصره آب گرفتگی‌ها قرارداریدو ناچار به حرکتید، تاجایی که ممکن است از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند و برای اینکه از استحکام زمین جلوی پای خود مطمئن شوید از یک تکه چوب دستی استفاده کنید. 

خودرو و وسایل نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیستند.

 اگر وسیله نقلیه شما (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فورا آن را ترک کرده و به جای مرتفع بروید و اگر سیلاب حرکت و سرعت دارد وخروج از خودرو خطرآفرین است؛ در داخل خودرو بمانید و در نهایت در صورت بالا آمدن آب در داخل خودرو، روی سقف بروید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • برگردید تا غرق نشوید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد