Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:26:58 GMT

«پلاتینی» از بازداشت موقت آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۸۵۲

«پلاتینی» از بازداشت موقت آزاد شد

اسطوره فوتبال فرانسه که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ ریاست یوفا را بر عهده داشت روز گذشته توسط پلیس مبارزه با فساد فرانسه و به اتهام فساد و ارتشاء در جریان رأی گیری سال ۲۰۱۰ و اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به کشور ثروتمند و نفت خاورمیانه ای، بازداشت شد.

البته کاپیتان اسبق تیم ملی فرانسه انجام هر گونه فعالیت خلاف قانون را تکذیب کرد و اظهارات وکلای وی حاکی از «ناشناخته» بودن حقایق موجود در پرونده برای موکلشان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرد فرانسوی پس از خروج از بازداشت موقت به خبرنگاران گفت: در حالی که باید برای ادای پاره ای توضیحات به اینجا می‌آمدم اما بلافاصله بازداشت شدم؛ این موضوع دردناک است.

وی با تاکید بر طولانی بودن بازجویی ادامه داد: موضوع اصلی پرسش ها یورو ۲۰۱۶، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و فیفا بود. من همیشه در مورد این موضوع آرامش داشتم زیرا تمام این جریانات برای من بیگانه و نا آشنا است.

پلاتینی در سال ۲۰۱۴ اذعان داشت که وی چند روز پیش از رأی دادن به نفع قطر، با «محمد بن همام» مقام فوتبالی اسبق آسیا و رسوا شده آسیایی ملاقات مخفیانه ای داشته است. بن همام پس از برملا شدن اسنادی توسط روزنامه ساندی تایمز، مادام العمر از فعالیت فوتبالی محروم شد.

مرد ۶۳ ساله فرانسوی پس از اینکه با محرومیتی ۶ ساله از کلیه فعالیت‌های فوتبالی منع شد در سال ۲۰۱۵ از سمت خود در یوفا کناره گیری کرد. محرومیتی که بعدها و پس از ارجاع پرونده به دادگاه حکمیت ورزشی (کاس) به چهار سال کاهش یافت.

پلاتینی متهم است که در سال ۲۰۱۱ مبلغ ۲ میلیون فرانک سوئیس (یک میلیون و ۳۰۰ هزار پوند) را به طور غیر موجه از «سپ بلاتر» رئیس ۷۹ ساله وقت فیفا دریافت کرده است. بلاتر هم به دنبال این ماجرا با محرومیت روبرو شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال میشل پلاتینی اتحادیه فوتبال اروپا یوفا فیفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس ۲-۱ نساجی مازندران؛ صدرنشینی موقت شاگردان اوسمار

دریافت 20 MB کد خبر 6098681

دیگر خبرها

  • پرسپولیس ۲-۱ نساجی مازندران؛ صدرنشینی موقت شاگردان اوسمار
  • جان تری و توصیف شخصیت های فوتبالی در قالب کلمات کوتاه / زیرنویس فارسی
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا
  • یزدانی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • مسابقات دارت آزاد قهرمانی کارگران ایران
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • ایران خودرو دوباره فوتبالی شد