Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:42:28 GMT

ساخت گنبد امام حسین (ع) در کرمان اقدامی ماندگار است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۴۵۴

ساخت گنبد امام حسین (ع) در کرمان اقدامی ماندگار است

به گزارش ایرنا، عبدالحسین رحیمی، روز چهارشنبه در گردهمایی مسئولان فرهنگی و جذب مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور افزود: در حالیکه همواره کشورها و استان های دیگر خواهان اجرای این پروژه بودند اما با لطف اهل بیت (ع) و حضور مشاوران عراقی و ایرانی، کار در کرمان و کربلا آغاز شد.

رحیمی با بیان اینکه نظر تولیت آستان قدس حسینی بر سبک و معماری ویژه و همزمان لاغرسازی و مقاوم سازی ستون های اطراف ضریح و ترفیع گنبد بود که کار را سخت می کرد؛ اظهار داشت: زمانی وارد مرحله اجرایی طرح شدیم خود اهل بیت کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولیت درخواست داشت، فاصله ستون ها تا ضریح زیاد بشاد که در این صورت باید ۶۰ درصد ستون های حرم برداشته می شد و خیلی ها باور نمی کردند که بدون هیچ اشتباهی انجام شود؛ گفت: لحظه حساس بریدن ستون ها مانند دوران دفاع مقدس با زیارت عاشورا و توسل به امام حسین (ع) کار آغاز می شد و الان هر چهار ستون به اتمام رسیده و در ادامه هم تولیت حرم به تیم کرمانی اعتماد کردند.

جانشین ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمان با تصریح به اینکه همه مصالح به کار رفته در پروژه از داخل کشور تامین می شود؛ ادامه داد: هر آنچه انجام می شود را جز لطف اهل بیت نمی دانیم.
وی اظهار داشت: علاوه بر این، کار در سرداب زیر حرم مطهر امام حسین (ع) توسط یکی از شرکت های بزرگ عراقی آغاز اما در مرحله ای کار متوقف شده بود و در این مسئله هم تیم ما ورود کرد و این پروژه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

مسئول امور روحانیون ستادبازسازی عتبات استان کرمان با بیان اینکه آنچه در کرمان به عنوان ترفیع گنبد امام حسین (ع) انجام می شود؛ با مدیریت جهادی دانش بنیان است تصریح کرد: البته دست دیگری هم قضایا را هدایت می کند و آن مصداق بارز ''و من یتوکل علی الله…'' و تفسیر انفسی و آفاقی آیه ''والذین جاهدوا فینا لنهدینهم….'' است.

حجت الاسلام اصغر عسکری افزود: چندین مکان برای ساخت گنبد در کرمان جانمایی شد اما به هر دلیل به انجام نمی رسید تا اینکه در نهایت به مکان کنونی رسید که روزگاری معراج شهدا در دوران دفاع مقدس بود زیرا هر زمین این طهارت را ندارد که گنبد آنجا قرار گیرد و اینجا با خون شهدای دفاع مقدس، مطهر شده و خانه بعضی از سرداران شهید استان نیز در همین مکان بوده است.

حجت الاسلام عسکری با افزودن اینکه گزینش افرادی که در این تشکیلات کار می کنند به دست افراد عادی نیست؛ خاطرنشان کرد: مطمئن باشید افرادی که در این همایش شرکت دارند نیز به اینجا دعوت شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مهمترین، مقدس ترین و باارزش ترین کاری که در فرهنگی ستادهای عتبات می تواند انجام شود؛ احیای فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است که غنی تر از آن نداریم؛ یادآور شد: عاشورا یک نبرد نظامی صرف نیست؛ یک دایره المعارف اسلام و فرهنگ جامع است و جامعه امروز ما به شدت نیازمند و تشنه فرهنگ امام حسین است.

مسئول امور روحانیون ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمان با برشمردن مولفه های فرهنگ حسینی (ع) یکی از این موارد را احیای فرهنگ نماز دانست و با بیان اینکه نماز واجب موسع و نه مضیق است اما سیدالشهدا به محض آنکه متوجه فرا رسیدن زمان نماز شد به نماز ایستاد و قربانی هم داد.

وی گفت: جامعه به شدت نیازمند احیای فرهنگ نماز است و باید برنامه زندگی را بر اساس نماز اول وقت تنظیم کنیم.

حجت الاسلام عسکری به خاطره ای از لاغرسازی و مقاوم سازی ستون های حرم مطهر حسینی اشاره و بیان کرد: یک پروفسور مسن که در این پروژه با ما همکاری می کرد؛ وقتی کار تمام شد، بهت زده و یک روز ناپدید شد؛ نگران شدیم، وقتی او را یافتیم گفت نذز کردم اگر این کار با موفقیت انجام شود یک ختم قرآن را یکجا بخوانم.

وی فرهنگ ایثار، شهادت طلبی، توجه به خانواده، تکریم انسان، ایستادن بر مواضع اصولی و مقاومت را به عنوان دیگر مولفه های فرهنگ امام حسین علیه السلام که فرهنگی ستادهای بازسازی عتبات باید آن را دنبال کند، مورد اشاره قرار داد و گفت: فرهنگ شهادت طلبی بروزهای خوبی دارد اما در این باره باید بیشتر کار شود.

۳۰۲۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد: فردا، هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ، نماز جمعه با حضور مردم مومن و انقلابی، در مساجد همه شهر‌های گیلان برگزار می‌شود.

همچنین نمازجمعه رشت، فردا، به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • اولین اجلاس شهرستانی نماز در شهرضا
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود