Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:13:11 GMT

۷۳۰ هزار اصله نخل در شبکه آب‌پخش آبیاری شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۷۷۲

۷۳۰ هزار اصله نخل در شبکه آب‌پخش آبیاری شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، عبدالطیف عباسی نژاد در بازدید از شبکه های آبیاری و زهکشی آبپخش اظهار داشت: این معاونت به منظور نظارت بر روند توزیع آب در شبکه های آبیاری و زهکشی، بازدیدهای میدانی به صورت مستمر را در دستور کار خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و بازدیدهای هفتگی، روند توزیع آب در این شبکه با رضایت کشاورزان همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر ابراز امیدواری کرد: پیش بینی می شود این دور آبیاری تا پیش از فصل برداشت محصول به پایان رسد.

عباسی نژاد با اشاره به ورود روزانه ۱.۲ میلیون مترمکعب آب به شبکه آبیاری آبپخش افزود: در این دور آبیاری که از ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ آغاز شده است، تا کنون حدود ۳۵ میلیون مترمکعب آب به بهره برداران تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: تا امروز تحویل آب به بیش از ۷۳۰ هزار اصله نخل انجام شده است و با توجه به تقویم آبیاری پیش بینی می شود این دور آبیاری در زمان مقررر به پایان رسد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در ادامه به بازدید از ایستگاه پمپاژ نخلستان پرداخت و روند عملیات نگهداری و تعمیر این ایستگاه را مورد بررسی قرار داد.

عباسی نژاد گفت: ایستگاه پمپاژ نخلستان برای جبران بخشی از نیاز آبی شبکه ی آبیاری دالکی استفاده می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا هفته آینده عملیات سرویس و تعمیرات لازم پمپ ها و همچنین لایروبی حوضچه پمپاژ انجام خواهد شد و تزریق آب به شبکه آغاز می گردد.

عباسی نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب شبکه دالکی، با در مدار قرار گرفتن ایستگاه پمپاژ نخلستان و تلفیق آن با آب پایه شبکه، نیاز آبی این شبکه آبیاری دالکی جبران خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به مشکلات فرآیند تهیه قطعات جهت نگهداری و سرویس پمپ های ایستگاه پمپاژ اظهار داشت: علیرغم در دسترس نبودن قطعات و همچنین هزینه های بالای آن، تدابیری اندیشیده شده تا این عملیات طبق زمانبندی پیش بینی شده انجام شود و ایستگاه در مدار بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 4645187

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر شرکت آب منطقه ای استان بوشهر نخلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود

به نقل از شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به پلمب تعدادی از چاه‌های آب شهرداری قم اظهار داشت: متأسفانه شرکت آب منطقه‌ای در روز دوشنبه مورخ سوم اردیبهشت نسبت به پلمب کامل و انسداد ۴ حلقه چاه آب خام فضای سبز اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این چاه‌ها متعلق به شهرداری قم بوده و سالیان سال جهت آبیاری درختان و فضای سبز استفاده‌شده است، ابراز کرد: این چاه‌ها در راستای جداسازی کامل آب شرب از آب خام بوده و قطعاً این اقدام غیرمسئولانه آب منطقه‌ای باعث نابودی کامل فضای سبز و درختان شهر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: نگهداری از درختان و فضای سبز همواره در بیان رهبر معظم انقلاب مطرح‌شده و ایشان بار‌ها از مسئولین و آحاد مردم درخواست داشتند که در حفظ، نگهداری و پاسداری از این مظهر حیات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که این اقدام شرکت آب منطقه‌ای برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب بوده و آسیب بسیار جدی به درختان، محیط‌زیست و فضای سبز شهر کریمه اهل‌بیت (س) وارد خواهند نمود.

جوادیان اضافه کرد: قطعاً تمامی مسئولیت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی این اقدام تأسف‌برانگیز بر عهده شرکت آب منطقه‌ای قم خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری