Web Analytics Made Easy - Statcounter

عتباتی، گفت: افزایش فرهنگ و دانش حقوقی شهروندان یک امر ضروری است و در راستای تحقق این امر میز خدمات در مناسبت های مختلف به ویژه به صورت هفتگی در مصلی ها راه اندازی خواهد شد تا شاهد کاهش حجم پرونده های قضایی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «ناصر عتباتی» امروز (29 خردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: امنیت حاصل شده امروز در سایه خون های ریخته شده برای تبدیل نهال انقلاب به درخت تناور بوده و امروز این انقلاب ملجع و مایه امیدواری تشنگان عدالت و جوامع ستم دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل دادگستری استان اردبیل، تصریح کرد: مهمترین اقدام قضایی در طول سال جاری برگزاری اولین جلسه کمیته حمایت از قضایی استان در راستای عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی از این پس در دادگستری استان با هدف تسریع در مصوبات و پشتیبانه محکم قضایی است و از نظرات کارشناسانه بخش خصوصی نیز در کمیته کارشناسی استفاده خواهد شد.

 

این مقام مسئول، تصریح کرد: ویژه برنامه های به مناسبت هفته قوه قضائیه در سطح استانی و ملی پیش بینی شده که تقدیر و تشویق پرسنل موفق قضائیه و مجموعه های تابعه از مهمترین این برنامه ها خواهد بود.

 

عتباتی، تاکید کرد: حضور در زندان ها و انجام اقدام ها قضایی در خصوص ساماندهی وضعیت زندانیان و تشکیل کمیته های عفو در جهت کاهش آمار جمعیت زندانیان استان از دیگر برنامه های اجرایی به مناسبت هفته قوه قضائیه خواهد بود.

 

وی، ادامه داد: تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ بین المال در هفته قوه قضائی، تشکیل جلسه کاهش و آسیب شناسی تلفات رانندگی در جاده های استان به ویژه جاده های شمال استان و تقدیر از فعالان عرصه مصالحه و سازش در راستای تشویق برای فرهنگ صلح و سازش در جامعه از دیگر برنامه ها است.

 

عتباتی، یادآور شد: حضور مسئولان قضائی استان در مساجد و استقرار میز خدمت قضایی در مصلی ها به صورت هفتگی، اجرای برنامه ملاقات های مردمی، ارائه مشاوره های قضایی از دیگر خدمات قضایی خواهد که همزمان با هفته قوه قضایی کلید و در طول سال اجرا خواهد شد.

 

مدیر کل دادگستری استان، عنوان کرد: افزایش فرهنگ و دانش حقوقی شهروندان یک امر ضروری است و در راستای تحقق این امر میز خدمات در مناسبت های مختلف به ویژه به صورت هفتگی در مصلی ها راه اندازی خواهد شد تا شاهد کاهش حجم پرونده های قضایی باشیم.

 

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه حجم مراجعه های عمومی مردم به دادگستری های استان بیش از 10 هزار نفر به صورت روزانه است، اظهار داشت: در سال 97 بیش از یک میلیون و 397 هزار اوراق نیازمند ابلاغ در استان صادر شده که بیش از 961 به صورت الکترونیکی ابلاغ شده است.

 

وی، خاطر نشان کرد: ثبت نام عموم مردم در سامانه الکترونیکی «ثنا» موجب تسریع در آگاهی از روند پیگیری قضایی و سهولت در انجام فعالیت های قضایی خواهد شد و این مسئله باید از طریق رسانه ها به بهترین شکل اطلاع رسانی شود.

 

عتباتی، افزود: در سال گذشته 69 درصد خدمات به صورت الکترونیکی انجام می شد اما در سال جاری این روند به 80 درصد رسیده و زیرساخت های لازم برای انجام 100 درصدی خدمات قضایی را از طریق سامانه «ثنا» را در استان فراهم کرده ایم.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت شیراز اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت در فارس کانون های مساجد غنی سازی اوقات فراغت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت روزنامه سامانه ثنا سامانه ابلاغ الکترونیکی ابلاغ الکترونیکی خدمات قضایی هفته قوه قضاییه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، به مناسبت فرارسیدن شهادت رئیس مذهب شیعه، حضرت امام جعفر صادق (ع)، ویژه برنامه‌هایی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم رضوی در این آستان ملکوتی برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی (ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر نام‌آشنای اهل بیت (ع)، آقای احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می‌شود.

سخنرانی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت (ع)، آقایان سید محمود علوی و مرتضی اسلامی‌نژاد، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام خواهد بود.

در شامگاه شهادت امام جعفر صادق (ع) همچنین زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان محفل شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران آئینی از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالفضل مبارز، سیدرضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری و علی مقدم خواهند شد.

برنامه صبح شهادت امام صادق (ع) روز شنبه ۱۵ اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای کبیر قلندرزاده آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت (ع)، آقای مصطفی جلیلیان مصلحی، و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد (ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق (ع) خواهد بود.

در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق (ع) که توسط آقای قاسم پناهی قرائت می‌شود، به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، آقای علی زمانیان، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی آقایان جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها