Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به عنوان یکی از زیر ساختهای توسعه، در جریان سفر رئیس جمهوری به فرانسه در سال ۹۴، بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور و شرکت مهندسی وینسی فرانسه به عنوان چهارمین شرکت توسعه ای دنیا و مهمترین شرکت توسعه‌ای اروپا، منعقد شد.

براساس قرارداد یاد شده مقرر بود در مرحله اول، طرح ترمینال فرودگاه اصفهان با مساحت ۲۱ تا ۲۵ هزار مترمربع احداث و در مرحله دوم نیز ترمینالی با مساحت ۳۵ هزار مترمربع در این فرودگاه ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طرح مقرر بود ترمینال خارجی ۲۵ هزار مترمربعی با ظرفیت ۲ میلیون مسافر در بازه زمانی ۲ تا ۲.۵ ساله از زمان آغاز عملیات اجرایی آن در اصفهان ساخته شود و گنجایش پارکینگ هواپیما در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی این شهر به ۲ برابر افزایش یابد.

سیاوش امیر مُکری روز چهارشنبه در جریان بهره برداری از چند طرح در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: فرانسوی‌ها برای همکاری در طرح توسعه این فرودگاه منصرف شده‌اند اما ما سعی می‌کنیم با اتکا به توانایی متخصصان و سرمایه گذار داخلی این طرح را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ترمینال سلام در فرودگاه بین المللی امام خمینی به بهره برداری رسید، بیان کرد: تکمیل این ترمینال توسط متخصصان داخلی نشان داد که توانایی اجرای طرح‌های فرودگاهی بزرگ‌تر از آن در داخل کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با بیان اینکه طرح توسعه فرودگاه اصفهان را به صورت ویژه نگاه می‌کنیم، افزود: برای تملک زمین‌های مورد نیاز جهت اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با نیروهی هوایی ارتش به توافق نهایی رسیده‌ایم و در حال تنظیم مبایعه نامه برای انتقال این زمین‌ها و پرداخت وجه و تملک زمین هستیم.

وی احداث ترمینال بین المللی جدید فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در زمین‌های یاد شده اخیر را از جمله برنامه‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور بیان کرد و اظهارداشت: پیش بینی ما حدود ۲۲ هزار متر مربع زمین برای احداث ترمینال جدید فرودگاه است که پس از تملک زمین، اقدام‌های مربوط به انتخاب پیمانکار آن انجام خواهد شد.

امیر مُکری با اشاره به اینکه طرح توسعه پارکینگ هواپیما در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در حال اجراست گفت: با تکمیل عملیات اجرایی این طرح، ظرفیت این پارکینگ به بیش از ۲ برابر و به ۲۳ فروند هواپیما خواهد رسید. (گنجایش پارکینگ فرودگاه اصفهان هم اکنون ۱۰ فروند هواپیما است).

وی توسعه سالن پروازهای خارجی این فرودگاه را از دیگر طرح‌های در دست اجرا بیان کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح، گنجایش سالن پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به بیش از ۲ برابر افزایش می‌یابد.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای دو باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و نیز ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است و روزانه حدود ۶۵ پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود.

۶۰۲۲/‏‬ ۲۰۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر شهید بهشتی ـ چابهار

بندر شهید بهشتی به عنوان دومین بندر مهم چابهار در سال ۶۱ با توجه به شرایط خاص حاکم بر خلیج فارس (جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران) و با تاکید دولت بر لزوم داشتن بندر در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس شروع به احداث کرد. این بندر در زمان جنگ تحمیلی به دلیل واقع شدن در کرانه دریای عمان و دوری از مرکز بحران نقش مهمی در صادرات ایفا نموده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079982 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار