Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسروی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت اجاره مسکن در تهران نسبت به سال گذشته خبر داد.

«مصطفی قلی خسروی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار منتشر شده از ایجاد رونق در بازار اجاره مسکن را تکذیب کرد و گفت: رونق چندانی در این بازار حاصل نشده و حتی تعداد معاملات در سال ۹۸ کاهش ۱۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتحادیه املاک کشور با بیان این که میزان معاملات اجاره و خرید و فروش مسکن نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیر داشته است، افزود: در سال گذشته تعداد کل معاملات مسکن در کشور 314 هزار و 257 معامله بود که 175 هزار و 918 معامله مربوط به مبایعه نامه و 137 هزار 737 معامله مرتبط با اجاره مسکن بوده است. اما در سال جاری تا کنون 279 هزار و 172 معامله در بازار مسکن انجام شده که 175 هزار و 918 معامله مربوط به خرید و فروش و 120 هزار و 213 معامله در بازار اجاره انجام شده است.

 

وی اعلام کرد: این آمار نشان می دهد که تعداد معاملات صورت گرفته در بازار مسکن نسبت به سال گذشته کاهش داشته و با کاهش 11 درصدی در معاملات بازار اجاره و همان میزان کاهش در معاملات خرید و فروش مسکن روبرو بوده ایم.

 

 

خسروی در خصوص افزایش قیمت صورت گرفته در بازار اجاره مسکن نیز توضیح داد: نرخ مسکن از 4 عامل بورس، حامل های انرژی، ارز و طلا تاثیر می پذیرد و تغییرات صورت یافته در بازار مسکن در سال جاری به دلیل تغییرات ایجاد شده در 4 مورد یاده شده است.

 

وی میزان افزایش قیمت اجاره مسکن در تهران نسبت به سال گذشته را 10 درصد به صورت متوسط دانست و تاکید کرد: در برخی از محله ها نیز افزایش 15 درصدی و مناطق بالای شهر تهران افزایش 18 تا 20 درصدی قیمت اجاره های مسکن را شاهد بوده ایم.

 

رئیس اتحادیه املاک کشور تصریح کرد: افزایش قیمت خرید و فروش مسکن بسیار بیشتر از افزایش قیمت ها در اجاره مسکن بوده و میزان قیمت اجاره ها نسبت به رشد قیمت خرید و فروش ترقی نداشته است.

 

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قیمت ها همچنان با افزایش روبرو خواهد شد؟ نیز عنوان کرد: در آینده ای نزدیک شاهد ثبات قیمت در بازار مسکن خواهیم بود و دیگر افزایش قیمت ها را تا پایان تابستان در بازار خرید و فروش و اجاره در تهران نخواهیم داشت./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل شیراز بیرجند دهه کرامت مجلس ایلام خطبه نماز جمعه خراسان جنوبی خبرگزاری شبستان دهه کرامت در فارس افزایش قیمت اجاره مسکن کاهش معاملات مسکن تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۹۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۳۲۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزارتومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۵ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۱۱۱ دلاری ۲ هزار و ۳۱۴ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان