Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران با اشاره به اجرای طرح هویت‌دار کردن دام‌ها گفت: در قالب این طرح ۷۸ میلیون رأس دام سبک و سنگین هویت دار می‌شوند. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سعید سلطانی سروستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور طرح هویت دار کردن دام‌ها در سال 88 در قانون نظام جامع دام‌پروری تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم اجرای این طرح گفت: واردات بی‌رویه دام و همچنین قاچاق دام از داخل کشور به خارج از کشور مسئولان را بر آن داشت تا هر چه سریع‌تر این طرح را اجرایی کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران با بیان این‌که اجرای این طرح از سوی ستاد قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی، دادستان کشور و وزارت کشور پیگیری می‌شود خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز مجری اجرای این طرح  است.

دامداری‌های کوچک روستایی استان اردبیل توسعه می‌یابدخسارت 26میلیارد تومانی سیل به حوزه دامداری و کشاورزی خراسان شمالینوسانات قیمت به دامداری‌های همدان ‌رسید؛ ‌دلالان ‌آرامش بازار شیر و لبنیات را بر‌هم می‌زنند

سلطانی با بیان اینکه پنج تشکل و سازمان مسئول اجرای طرح هویت دار کردن دام هستند خاطرنشان کرد: اتحادیه مرکزی سازمان دامپزشکی و صندوق بیمه به‌صورت مستقیم بر اجرای این طرح نظارت دارند.

وی با بیان اینکه در طرح هویت دار کردن دام هر دام دارای یک پلاک 15 رقمی است که مانند کد ملی عمل می‌کند خاطرنشان کرد: این کد مختص به هر دام بوده و تکرار ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران با بیان اینکه واردکردن دام آلوده خسارت‌های سنگینی را به دامداری‌ها وارد می‌کند خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از ورود دام آلوده به کشور از خسارت سنگین به دامداری‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه ممکن است اجرای این طرح برای دامداران هزینه‌بردار باشد اما عملاً در بلندمدت برای دامدار سودمند است افزود:  با اجرای این طرح دولت می‌تواند به‌صورت دقیق‌تری برای ارائه خدمات به دامداران برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای این طرح به عهده دامداران است خاطرنشان کرد: نظارت اجرای این طرح از سوی دستگاه‌های متولی مرتبط با دامداری صورت می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور خاطرنشان کرد: در قالب اجرای این طرح 70 میلیون رأس دام سبک و 8 میلیون رأس دام سنگین هویت دار می‌شوند.

سلطانی با بیان اینکه اجرای این طرح در کشور آغازشده است خاطرنشان کرد: پلاک‌ها آماده ارسال برای تحویل به دامداران است.

وی با بیان اینکه تمام دامداری‌های صنعتی، سنتی و عشایری مشمول اجرای این طرح هستند خاطرنشان کرد: در صورت عدم اجرای این طرح نیروی انتظامی می‌تواند دام را به‌عنوان کالای قاچاق ضبط کند.

انتهای پیام/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد

معاون استاندار اردبیل در ابتدای این کنفرانس گفت: موزه‌ها نقش مهمی را در حفظ، معرفی و بازتعریف هویت ملی دارند و کنفرانس موزه‌ها می‌تواند نتایج موثری را در راستای تقویت این نهاد داشته باشد.

کاظم دبیر افزود: خودآگاهی، هویت بخشی و هویت‌شناسی یکی از الزامات جامعه ما است که امروزه متاسفانه بسیاری از کشورهای درحال توسعه از این موارد به دور هستند و موزه‌ها یکی از بنیان‌های حفظ و معرفی هویت ما به نسل‌های آینده هستند.

او گفت: جای خوشحالی دارد که اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود و امیدوارم که شاهد نقش پررنگ‌تر موزه‌ها در حفظ هویت استان و کشور باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این کنفرانس گفت: موزه‌داری در ایران و به ویژه در اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالار چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.

حسن محمدی ادیب افزود: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • ترافیک سنگین در محور دامغان - سمنان