Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:32:13 GMT

استفاده از قضات شافعی مذهب در کردستان بیشتر شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۳۴۱

استفاده از قضات شافعی مذهب در کردستان بیشتر شود

استاندار کردستان خواستار استفاده بیشتر از قضات شافعی مذهب در استان شد و گفت: جمعیت استان کردستان اکثراً اهل سنت و شافعی هستند، به همین نسبت باید استفاده از قضات شافعی مذهب بیشتر شود.

به گزارش ایسنا، بهمن مرادنیا در مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز استان کردستان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دادستان نقش منحصربفردی را چه به عنوان مدعی العموم و چه در حوزه مبارزه با جرم برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم قوه قضائیه را به عنوام مامن و ملجاء خود می‌دانند و دادستان نیز در این زمینه نقش بسیار ویژه‌ای را برعهده دارد.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در کشور و استان وجود دارد فضای مجازی با پیامدهای مثبت و منفی آن است که درخواست می‌کنم در این حوزه دادستانی جدیت بیشتری را داشته باشد و با کسانی که در این فضا تهمت و افترا منتشر می‌کنند و به فضای اجتماعی و ذهنیت مردم آسیب می‌رسانند برخورد شود.

وی ادامه داد: امروز مسائلی را در فضای مجازی می‌بینیم که شرم آور است و این تهمت‌ها و افتراها علیه همه مسئولان انجام می‌شود.

مرادنیا اضافه کرد: باید برای سرمایه گذار و مدیران و مردم ما فضای امنیت روانی ایجاد شود چون این مسئله یک آسیب جدی است.

وی گفت: پرونده‌هایی را در استان داشتیم که سال‌ها به نتیجه نرسیده بود اما به همت دستگاه قضائی مختومه و پول به بیت المال برگشت داده شد.

استاندار کردستان همچنین خواستار استفاده بیشتر از قضات شافعی مذهب در استان شد و گفت: جمعیت استان کردستان اکثراً اهل سنت و شافعی هستند، به همین نسبت باید استفاده از قضات شافعی مذهب بیشتر شود.

وی در پایان از سخنان خود به شعار امسال که رونق تولید است اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است که از رونق تولید حمایت صورت گیرد و دستگاه قضا در برگرداندن به صحنه تولید واحدهای مشکل دار کمک بیشتری کند.

مرادنیا جلوگیری از اطاله دادرسی را نیز یک مطالبه عمومی دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم به پرونده‌های قضائی سریع‌تر و در زمان کمتری رسیدگی شود جدیت و قاطعیت بیشتری شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان گفت: کرمان مزین به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و امروز اگر نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است.

وی به عملیات غرور آفرین سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم (ع) شیعه هیچ وقت به اندازه امروز عزت نداشته است، این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) تحقق یافته و شیعه به این جایگاه رسیده است.

حجت الاسلام قدیانی، خطاب به قضات جوان گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان در سطح جهانی و بین المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت‌های اکنون مقایسه کنیم، بیش از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانانی هستند که قبل از انقلاب را ندیده اند و کسانی که قبل از انقلاب را دیده اند نیز گاهی یادشان می‌رود، قبل از انقلاب کجا بوده ایم و الان کجا هستم.

این مقام عالی قوه قضائیه گفت: در دل تحریم‌ها نیروهای مسلح ما موفق به ساخت مدرن ترین موشک‌های کروز و بالستیک نقطه زن شده اند و باید بپذیریم که علیرغم همه مشکلات و سختی‌ها، کشور رو به پیشرفت است.

دادستان انتظامی قضات کشور گفت: حفظ شأن و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع، مؤمن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش در دستگاه قضائی هستیم.

گفتنی است در این آئین از خدمات غلامعباس مبشری تقدیر و مختار شمس الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

کد خبر 6088548

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد
  • دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد
  • منتظری: قضات به متخلفان در بحث حجاب احکام تنبیهی صادر کنند