Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@08:28:50 GMT

بزرگداشت شهید چمران در مسجد سرپولک برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۳۹۱

بزرگداشت شهید چمران در مسجد سرپولک برگزار می‌شود

بزرگداشت شهید مصطفی چمران، ۳۰ خردادماه در مسجد سرپولک تهران (مسجدی که محل رفت و امد این شهید در سنین کودکی و نوجوانی بود)، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، بزرگداشت شهید «مصطفی چمران»، نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع و وزیر دفاع در دولت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، پنجشنبه، 30 خردادماه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد سرپولک برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر این گزارش، مصطفی چمران در 17 اسفندماه 1310 در محله سرپولک تهران به دنیا آمد و از سنین کودکی همراه پدرش به مسجد سرپولک واقع در این منطقه از بازار تهران می رفت و همین موضوع نقش مهمی در شکل گیری شخصیت دینی و انقلابی وی داشت.

 

این گزارش می افزاید: منزل پدری شهید چمران پس از بازسازی در تیرماه 1387 با فراهم آوردن امکانات بازدید عمومی، افتتاح و تبدیل به موزه شهید دکتر چمران شد.

 

گفتنی است، در جریان جنگ ایران و عراق، وی یکی از فرماندهان ایران بود. شهید چمران با شروع جنگ، به اهواز رفت و ستاد جنگ‌های نامنظم را بنیان‌گذاری کرد. از دیگر کارهای مهم وی ایجاد هماهنگی بین نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای داوطلب مردمی بود که در منطقه حضور داشتند. مصطفی چمران در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پشت سرش در ۴٩ سالگی شهید شد.

 

یادآور می شود، مسجد سرپولک در تهران، خیابان ۱۵ خرداد، نرسیده به چهارراه شهید مصطفی خمینی، واقع شده است.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان اردبیل خراسان جنوبی بیرجند شیراز دهه کرامت اوقات فراغت مجلس شبستان بیرجند گردشگری مراسم بزرگداشت شهید چمران مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مهر به نقل از بی بی سی نوشت: رسانه های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشا روی داده است.

گفته می شود امام جماعت این مسجد به همراه ۶ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌ اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص بیانیه ای صادر نکرده اند.

تا کنون اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص رسانه ای نشده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم
  • (ویدئو) مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد