Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، با توجه به استقبال دانشجویان عراقی برای تحصیل در دانشگاه ایلام شاهد تردد همیشگی این افراد هستیم اما چندی پیش برخی از دانشجویان از دریافت کرایه های چندین برابر عده ای از تاکسی داران گلایه کردند.

دریافت کرایه های چند برابر نه تنها از مسافران عراقی بلکه از هر شهروند دیگر غیر اخلاقی است و چنین رفتاری جایگاه ایلام را خدشه‌دار خواهد کرد، بنابراین نظارت بیشتر می‌تواند از بروز چنین اتفاقاتی در سطح استان جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مهران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ تاکسی داری حق مسافرگیری اجباری ندارد و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می گیرد.

اسد قاسمی اظهار داشت: با توجه به تردد مسافران عراقی بخصوص دانشجویان این موضوع در دستور کار قرار گرفته و با نظارت بیشتر و دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: وجود مشترکات فرهنگی، دینی و تاریخی از دلایل توسعه همکاری‌های بین ایران و عراق است و ما نیز با تمام توان نهایت همکاری را با مسافران عراقی در همه زمینه ها خواهیم داشت.

قاسمی یادآور شد: دریافت وجه اضافی رانندگان شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از مسافران ایرانی و خارجی تخلف آشکار محسوب می‌شود و مسافران باید هر گونه شکایت را با مسئولان پایانه یا فرمانداری مهران در میان بگذارند.

وی تاکید کرد: مسافران عراقی یا دانشجویان ضمن تاکید از نرخ کرایه در صورت دریافت وجه بیشتر رانندگان با یادداشت کردن شماره پلاک خودرو شکایت خود را ثبت کنند.

اسدی تصریح کرد: هدف ما حفظ روابط بین ۲ کشور و فراهم نمودن امکانات لازم برای مسافران است و همه صنوف باید شان مسافر و گردشگران را حفظ نموده و از قانون تبعیت کنند.

فرماندار مهران تصریح کرد: رضایت‌مندی مسافران به صورت مستمر و شبانه روزی نظارت، رصد و کنترل می‌شود.
 

** دریافت وجه اضافی از مسافران تخلف است
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز در این خصوص گفت: دریافت وجه اضافی رانندگان شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از مسافران ایرانی و خارجی تخلف آشکار محسوب می‌شود.

محمد حسنی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان با ارائه سند (یادداشت کردن شماره پلاک خودرو) شکایت خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت این موضوع رسیدگی شود.

وی یادآور شد: ۶ شرکت سواری و ۲۳ اتوبوس مسئولیت حمل و نقل مسافر در مهران را بر عهده دارند همچنین ۱۵۰ دستگاه سواری و هزار و ۶۰۰ ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

حسنی تصریح کرد: با هدف کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جادهای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، در جلسات کمیسیون‌های مواد ۱۱و ۱۲ استان ایلام در سال گذشته ۵۰۰ مورد پرونده تخلفات در سطح استان رسیدگی و احکام آن‌ها صادر شده است.

به گفته وی، عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون شهری عدم رعایت شرایط مقررات مربوط به بارنامه و صورت وضعیت مسافری، سوء استفاده از کارت هوشمند، عدم پرداخت به‌موقع کرایه، صدور جابه‌جایی بار یا مسافر بدون استفاده از سند حمل و اضافه تناژ بوده است.

** مشکل دریافت کرایه بیشتر باید ریشه ای حل شود

مدیر پایانه مرزی مهران در این خصوص گفت: این موضوع باید از چندین جهت مورد بررسی قرار گیرد و بصورت ریشه ای برطرف شود چراکه گاهاً قوانین وضع شده توسط مسافران نیز رعایت نمی شود.

مجتبی سلیمانی افزود: با توجه به حجم تردد مسافران در این مرز، باید همه این افراد اعم از خارجی و داخلی از قانون یکسانی برخوردار باشند وبا خودروهایی که از مسافران کرایه بیشتری دریافت کنند بشدت برخورد می شود.

وی یادآور شد: انتخاب ماشین شخصی توسط مسافران گاهی منجر به جنجال بین تاکسی های عمومی می شود که باید به آن نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه تاکسی داران نیز مجاز به مسافرگیری اجباری نیستند، گفت: هم مسافر هم رانندگان باید بر اساس قوانین وضع شده و نرخ مصوب نسبت به جابجایی مسافران اقدام کنند.

سلیمانی در خصوص ورود مسافران عراقی در نیمه شب نیز تصریح کرد: تلاش ما رضایتمندی مسافران است و اگر تصور می شود نیمه های شب نظارت کمتر است اما دلیل بر سلب تعهد نیست و در صورت بروز مشکل پرسنل پایانه حضور دارند.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بشدت برخورد قانونی صورت می گیرد و مسافرانی که با چنین رفتاری روبرو شدند با یادداشت پلاک خودرو یا کد مندرج بر روی شیشه تاکسی ها به مدیریت پایانه حتی پس از گذشت چند روز اطلاع دهند.

سلیمانی با بیان اینکه هفت شرکت مسافربری وظیفه جابجایی مسافران را در مهران بر عهده دارد، گفت: نمیتوان شرکت های تاکسیرانی را مکلف به حضور در زمان خاص یا برای مسافران خاص کرد اما در این زمینه تمام تلاش خود را برای امنیت و رضایت خاطر مسافران انجام می دهیم.

وی یادآور شد: با دانشجویان عراقی در صورت ارائه کارت دانشجویی نهایت همکاری صورت خواهد گرفت.

**بین المللی شدن دانشگاه ایلام دستاوردی راهبردی و سازنده است

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به موقعیت بین المللی این مرکز آموزشی به عنوان دستاوردی راهبردی و گرانسنگ گفت: این موقعیت راهبردی و آینده ساز متکی به پیشینه مشترک فرهنگی و اجتماعی اهالی دو سوی مرز است که همه افراد و اقشار مرتبط باید لوازم آنرا حفظ کنند.

محمد علی اکبری در جمع شماری از دانشجویان عراقی دانشگاه ایلام اظهار داشت: یگانگی اجتماعی که بین دانشجویان عراقی و جامعه ایلام وجود دارد موجب قرار گرفتن ایلام به عنوان انتخاب اول و اصلی برای دانشجویان عراقی شده است.

وی در پاسخ به برخی مشکلات مطروحه از سوی دانشجویان عراقی مبنی بر دریافت کرایه‌های بیشتر خودروهای مسیر مرز مهران تا ایلام این موضوع را اقدامی غیر اخلاقی و غیر قانونی عنوان کرد و گفت: دستگاه متولی باید با این نوع تخلف‌ها برخورد کند.

رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: کشورهای ایران و عراق در طول تاریخ همواره به واسطه اشتراکات دینی، مذهبی و فرهنگی ارتباط صمیمانه و مستحکمی با هم داشته‌اند.

علی اکبری افزود: وجود اشتراکات فراوان بین ۲ کشور، زمینه همکاری‌های مثبت و سازنده دوجانبه را فراهم کرده لذا باید در راستای تحکیم و ارتقا سطح این همکاری در همه زمینه‌ها از جمله پذیرش دانشجویان تلاش کنیم.

وی گفت: هر دانشجوی عراقی که در این دانشگاه تحصیل می‌کند با یک شهروند ایرانی هیچ تفاوتی ندارد و باید از تمام امکانات موجود بصورت مساوی استفاده کند.

علی اکبری یادآور شد: برخورد نامناسب تاکسی داران و دریافت پول بیشتر از دانشجویان باید بصورت ریشه‌ای حل شود چرا که نه تنها برای این افراد بلکه هر مسافر دیگری که وارد ایلام می‌شود و قصد عبور از مرز را دارد، باید با امنیت کامل و خیال آسوده از امکانات بهره مند شود.

وی تاکید کرد: مشکلات دانشجویان آنچه که مربوط به حوزه دانشگاه است بصورت ویژه توسط حوزه حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علی اکبری تصریح کرد: پس از ۲ سال از پذیرش دانشجو در این دانشگاه برای نخستین بار شاهد چنین برخوردی با دانشجویان هستیم و امیدواریم شهروندان ایرانی حق میزبانی را مراعات نموده چرا که این افراد مبلغان فرهنگ و اخلاق مردم این استان هستند.

وی تاکید کرد: این موضوع در اسرع وقت با فرماندار و پایانه مرزی مهران مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز بنده شخصاً وارد مرز شده و این مشکل را با مسئولان در میان خواهم گذاشت.

به گفته رئیس دانشگاه ایلام، برای توسعه بیشتر اقتصادی استان همه افراد جامعه از هر قشری باید با رعایت موازین اخلاقی که نشانه فرهنگ آن جامعه است سبب جذب گردشگر شود اما با مشاهده چنین رفتاری قطعاً سبب از دست دادن آنان خواهیم شد.

علی اکبری یادآور شد: برای رفاه حال دانشجویان و تسهیل در تردد آنان کارت دانشجویی موقت تا صدور کارت دائم تهیه می‌شود تا بتوانند از مزایایی که در اختیارشان قرار دارد استفاده کنند.

**هرگونه افزایش کرایه تاکسی در مهران غیرقانونی است

مسئول روابط عمومی شهرداری مهران نیز گفت: هنوز برای نرخ‌های جدید کرایه تاکسی در شهر مهران مصوبه‌ای اعلام نشده و تا زمان اعلام رسمی نرخ جدید و تحویل برچسب‌های نرخ کرایه، هرگونه افزایش کرایه تاکسی غیر قانونی است.

وی افزود: در این راستا افزایش کرایه تاکسی در دستور کار قرار گرفته و به زودی نرخ جدید اعلام خواهد شد.

روابط عمومی شهرداری مهران تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده تخلف به امور تاکسیرانی شهرداری مهران مراجعه یا با تماس با شماره ۰۸۴۳۳۸۲۲۴۶۱ تخلفات احتمالی را گزارش دهند.

مرادپور یادآور شد: ۱۵ خودرو تاکسی به‌جز آژانس‌های تاکسی تلفنی در شهر مهران مسئولیت حمل و نقل مسافران را بر عهده دارند.

۷۱۸۰/‏۶۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی تردد زائران پایانه مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان در شرایطی مقابل پیکان در جام حذفی به میدان رفت که دو بازیکن عراقی این تیم همچون دیدار گذشته در ترکیب نارنجی‌پوشان غایب هستند.

منتظر محمد از 10 روز پیش برای حضور در اردوی تیم زیر 23 ساله عراق به کشورش رفت و همچون دیدار گذشته مقابل فولاد خوزستان در لیگ برتر در بازی امروز با پیکان هم غایب بود.

علی عدنان مدافع باتجربه عراقی نیز به دلیل محرومیت از بازی با فولاد خوزستان چند روزی ایران را ترک کرد و حالا در لیست بازی با پیکان در حذفی هم حضور ندارد. این مدافع عراقی ظاهرا هنوز به ایران برنگشته و به همین خاطر در لیست نفرات مس رفسنجان حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش