Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنان گفتند: در این بیانیه به لحاظ اینکه توجه زیادی به جوان گرایی شده نشان می‌دهد که جوانان اخلاق مدار نقشی مهم در پیشرفت و توسعه نظام اسلامی دارند تا این انقلاب به اهداف خود دست یابد و در این ارتباط دانشگاه‌ها در تربیت این نیروی جوان متعهد و توانمند نقش بزرگی بر عهده دارد.

دانشگاهیان گناوه یادآورشدند: اگرچه همگان مخاطب این بیانیه هستند اما خطاب اصلی و خاص آن، جوانان از جمله قشر دانشجویان و دانشگاه‌ها به عنوان مراکز عمده پرورش نیروی انسانی متخصص، در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب نقش مهم و بی بدیل می‌توانند ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب دارای محورهای بسیار مهم و زیبایی است که فراگیر و متناسب بودن آن برای همه آحاد و اقشار جامعه از موارد برجسته آن است.

شیما غضنفری افزود: اگر هر قشری بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه کند به یکسری مسائلی برخورد می‌کند که شناخته شده و با آن زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه در بیانیه به بحث علم و پژوهش، معنویت اخلاق و سبک زندگی اشاره شده است، افزود: با توجه به پیشینه و اتفاقات بسیار درخشان زیادی که در تاریخ ۴۰ سال انقلاب با آن مواجه بوده‌ایم، برای تداوم این شجره طیبه باید بویژه مدرسان دانشگاه‌ها که با جوانان در ارتباط هستند آگاهانه‌تر عمل و ایفای نقش کنند.

غضنفری گفت: مدرسان دانشگاه باید در تحقق بیانیه گام دوم در حوزه علم و پژوهش و دیگر حوزه‌های مرتبط تجارب خود را در اختیار دانشجویان قرار دهند.

وی ادامه داد: معلمان و استادان دانشگاه علاوه بر تدریس دروس، وظیفه ترویج معنویت را در جامعه را عهده دار هستند و در این زمینه باید دانشجویان را به سمت هویت ایرانی و اسلامی سوق داد.

رئیس و عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: نقش دانشگاه در حوزه اجرایی و کاربردی گام دوم انقلاب، ایجاد و فراهم کردن بسترهای علم آموزی است تا تبدیل به محصول و خدمت رسانی و حل مشکلات شود.

مجید قربانی افزود: در این ارتباط مدرسان دانشگاه باید بر اساس نیازهای روز منطقه خود با توجه به علوم روز محصول و خدمتی را طراحی تا گره‌ای از مشکلات موجود را باز کند.

وی اظهار داشت: دانشجویان به عنوان یکی از قطب‌های تولید علم در سالیان اخیر به دلایل مختلف دچار انفعال شدند که باید علت آن بررسی و کالبدشکافی تا انگیزه در بین آنان تقویت شود.

وی یادآور شد: در این ارتباط تقویت و تشکیل انجمن‌های علمی و تشکل‌های مختلف در دانشگاه‌ها ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: دانشجو قلب تپنده دانشگاه است و باید خود را با نیازهای روز جامعه از جمله در عرصه علم، سیاست و اقتصاد وفق دهد.

وی بیان کرد: در دانشگاه‌ها شرایطی فراهم شود تا در وهله اول استادان و اعضای هیأت علمی پویا و از ظرفیت‌های علمی آنان در تبدیل به محصولات دانش بنیان اقدام و از سویی به شخصیت و قابلیت‌های دانشجویان بها داده شود تا به عنوان اهرم و ابزاری مؤثر در راستای تحقق بیانیه گام دوم برداشت.

مسئول امور فرهنگی و روابط دانشگاه پیام نور گناوه گفت: مخاطب رهبری در بیانیه گام دوم نسل جوان انقلابی است که مأموریت و وظیفه خطیری در حفظ آرمان و ارزش‌های انقلاب برعهده دارند.

ضرغام خرمی افزود: امروز که کشور در شرایط خاص قرار دارد و مسائل فرهنگی و وجود آسیب‌های متعدد و جدی فرهنگی اجتماعی کشور را با چالش مواجه کرده، حرکت هوشمندانه مسیر انقلاب بر مبنای بیانیه گام دوم می‌تواند توطئه و نقشه‌های متعدد دشمن را خنثی کند.

وی اظهار داشت: به منظور کاربردی و نهادینه کردن بیانیه گام دوم، جامعه دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی فعال نسبت به تبیین بیانیه نقش آفرینی با اجرای برنامه‌های مشخص از جمله نشست‌های تخصصی اقدام کنند.

دانشجوی رشته مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم جوانان را مخاطب اصلی قرار داده، دانشجویان باید بیش از هر قشر دیگری به آن اهمیت داده و ورود کنند زیرا که آینده کشور به دست آنان سپرده می‌شود.

امیر باغبانی با اشاره به اینکه در این بیانیه به دو مساله اساسی شامل تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله و توصیه‌هایی برای آینده کشور توجه شده است، افزود: موضوع اعتماد به نفس جوانان و به عبارتی اعتقاد به اصل "ما می‌توانیم" یکی از مهم‌ترین دستاورد و بازخورد این بیانیه است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی اظهار داشت: همانگونه که جوانان کشور در طول دوران انقلاب جسارت آن را داشتند که در حوزه‌های مختلف گام‌های مؤثری بردارند باید در برهه کنونی بیش از پیش به قابلیت و استعدادهای آنان اهمیت داده شود.

این دانشجو ادامه داد: در بیانیه گام دوم به حوزه علم و فناوری عامل اقتدار هر کشور اشاره شده که ثمرات خوبی داشته و نمونه آن حضور و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف است.

وی بیان کرد: اگر در کشور علم و دانش افزایش پیدا کند، توسعه و پیشرفت بیشتری حاصل خواهد شد که در این زمینه دانشگاه‌ها می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

دیگر دانشجوی این دانشگاه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب دارای مخاطب و محورهای مختلف است که باید برای تحقق آن توجه جدی به توانایی نسل جوان انقلابی شود.

مرضیه روستایی افزود: با توجه به اینکه نیروی جوان فعال موجب تعالی و رشد یک جامعه در عرصه‌های مختلف می‌شود در چهار دهه انقلاب به نظر می‌رسد در سطوح مختلف مدیریتی از ظرفیت‌های این نسل کمتر استفاده شده است.

وی گفت: به منظور تحقق بیانیه دوم بهره گیری از ظرفیت‌های نسل جوان با شرایط موجود کشور مفید و گره گشا است.

یک دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور گناوه اظهار داشت: در بیانیه گام دوم تمامی راهکارها و خط مشی آینده کشور و تداوم انقلاب ترسیم شده است.

مهدیه احمدی زاده افزود: حفظ آرمان‌های نظام، توسعه و پیشرفت همه جانبه و عزت و عظمت ملت ایران و توجه به جوانان از مهم‌ترین ارکان بیانیه است.

وی بیان کرد: در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مسئولان و مردم به عنوان یک ضرورت ایفای نقش کنند که جوانان انقلابی در این زمینه رسالت بزرگی برعهده دارند.

احمدی زاده گفت: جوانان ضمن مطالبه گری با پشتکار و جدیت تمام می‌توانند برای حل مشکلات کشور گام بردارند و در این راستا نقش دانشجویان به عنوان قشر روشنفکر بسیار دارای اهمیت است.

دانشجوی رشته حقوق و دبیر انجمن علمی حقوق دانشگاه پیام نور گناوه گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان اهمیت زیادی داده باید از ظرفیت و استعدادهای آنان بخوبی استفاده شود.

مهرداد عرب زاده افزود: درحالیکه جامعه بر اساس وعده‌ها و شعارها منتظر ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی است اما در نهایت تعداد اندکی از این قشر آن هم در رده‌های میانی استفاده می‌شوند.

وی گفت: به رغم اینکه خلأ مدیران جوان و باانگیزه و پرنشاط احساس می‌شود همچنان مدیران پا به سن گذاشته و کم رمق در در مناصب کلان مدیریتی ابقاء می‌شوند.

عرب زاده اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب دارای مفاهیم و نکات ارزشمندی برای نسل جوان است که باید به دقت مطالعه و در نهادینه شدن آن گام‌های جدی بردارند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

۶۱۶۴/‏۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند

ضرغام مردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعداد هزار و ۲۹۵ داوطلب زن و مرد از حوزه امتحانی شهرستان گناوه در آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه در مصلی جمعه شهرستان به رقابت می‌پردازند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در شهرستان گناوه افزود: از مجموع تعداد داوطلب آزمون سراسری در شهرستان گناوه، ۸۸۶ نفر مرد و ۴۰۹ نفر زن هستند.

وی گفت: آزمون سراسری ۱۴۰۳ مربوط به حوزه امتحانی شهرستان گناوه در گروه‌های علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه، با حضور ۵۴۷ داوطلب، و بعد از ظهر همان روز در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجه با شرکت ۱۷۵ داوطلب برگزار می‌شود.

وی افزود: در دومین روز آزمون، صبح روز جمعه هفتم اردبهشت ماه جاری، گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۷۳ داوطلب در مصلی جمعه شهرستان به رقابت می‌پردازند.

بیش از ۱۰۰ نفر عوامل در برگزاری کنکور در گناوه

ضرغام مردانی ضمن تقدیر و تشکر از همه نهادها و اداراتی که در برگزاری این آزمون همکاری دارند، گفت: در مجموع بیش از ۱۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در داخل حوزه امتحانی، عوامل ستادی و عوامل پشتیبانی در امر برگزاری این آزمون همکاری خواهند داشت.

مردانی ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان با بیان اینکه درب حوزه رأس ساعت ۶:۳۰ باز خواهد شد، گفت: داوطلبان از به همراه داشتن خودکار، ماشین حساب و هرگونه وسیله الکترونیکی یا گیرنده دیجیتالی خودداری کنند.

وی گفت: همراه داشتن کارت ورود به جلسه، شناسنامه یا کارت ملی و یا ارائه مدرک معتبر و عکس دار از مدرسه، عدم ترک محل حوزه برگزاری آزمون تا قبل پایان آزمون، بسته شدن درب محل حوزه رأس ساعت هفت و ۳۰ دقیقه از دیگر نکاتی که داوطلبان باید توجه کنند.

کد خبر 6087990

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • ۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند