Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:03:11 GMT

عملکرد پلیس لندن در برخورد با تحصن مقابل سفارت ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۰۱۱۰

عملکرد پلیس لندن در برخورد با تحصن مقابل سفارت ایران

یک سخنگوی پلیس لندن روز چهارشنبه درپاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مدعی شد که چون معترضان بیرون سفارت و در مکان عمومی هستند، هیچ تخلفی صورت نگرفته و کسی هم دستگیر نشده است.

او حاضر به پاسخ گویی در باره نگرانی مسئولان سفارت ایران نشد و گفت، ما توضیح بیشتری در این باره نخواهیم داد.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس دیروز با انتشار پیامی در توییتر نوشت: رتکلیف و همراهان در روز چهارم جلوی درب سفارت تجمع کرده و پیاده رو مسدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاران شبکه‌های فارسی زبان از افرادی که از سفارت وارد و خارج می‌شوند فیلم گرفته و پخش می‌کنند. تردد از درب اصلی تقریباً غیرممکن شده و ملاقات‌ها به سفارت لغو شده‌اند.

او روز قبلش هم نوشته بود: رتکلیف اصرار دارد که حضور خود و همراهانش درب اصلی سفارت را سد نکرده و بدون ایجاد مشکلی برای کار سفارت، خود به تنهایی در گوشه‌ای نشسته است. اما […] جلوی درب سفارت مسدود و تجمع افراد امکان رفت‌وآمد عادی را غیرممکن کرده است.

ریچارد رتکلیف همسر نازنین زاغری از شنبه گذشته برخلاف موازین بین‌المللی در نزدیکی درب ورودی سفارت کشورمان بست نشسته و به درخواست مقامات سفارت برای اینکه قدری از ساختمان فاصله بگیرد بی‌محلی می‌کند. در حالی که این اقدام، تردد افراد به داخل سفارت را با مشکل مواجه کرده و آرامش کار دیپلمات‌ها را به هم زده، پلیس لندن از اقدام برای جابه‌جایی رتکلیف و افراد همراه وی امتناع می‌کند.

نازنین زاغری سال ۱۳۹۵ به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام بازداشت و به پنج سال زندان محکوم‌شد. او اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است. وی هنگام بازداشت به‌عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد.

رتکلیف ادعا می‌کند که او برای بازدید از خانواده خود به ایران سفر کرده و هیچ مأموریت رسانه‌ای نداشته است. اما بوریس جانسون وزیر خارجه وقت انگلیس آبان ماه ۱۳۹۶ طی سخنانی در کمیته امور خارجی پارلمان ناخواسته اظهار داشت که زاغری در این سفر مشغول کار رسانه‌ای بوده است. اظهاراتی که در رسانه‌های انگلیسی خبرساز و او سپس مجبور به عذرخواهی شد.

رتکلیف یکشنبه گذشته اعلام کرد که همگام با همسرش در ایران دست به اعتصاب غذا زده، اما مشاهدات خبرنگاران در حالی که او مشغول صرف نوشیدنی و کیک است، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال تیم اول لندن؛ توپچی‌ها و کسب سه برد با +5 گل در دربی‌های لندن طی فصل جاری لیگ برتر

توپچی ها می توانند دوباره ادعا کنند که تیم اول لندن هستند.

در دیداری معوقه از هفته ۲۹ لیگ برتر انگلیس 2023/24، آرسنال مقابل چلسی به برتری ۵-۰ دست یافت. شاگردان میکل آرتتا بازهم مقابل یک رقیب لندنی در فصل جاری به بردی قاطع و پُرگل رسیدند.

به نقل از اوپتا؛ آرسنال در سه بازی فصل جاری لیگ برتر مقابل تیم های لندنی موفق به ثبت +5 گل شده است. برای اولین بار در تاریخ لیگ سطح اول انگلستان است که توپچی ها در دربی های لندن به چنین دستاوردی می رسند. آرسنال مقابل کریستال پالاس به برتری 5-0 دست یافت؛ سپس وست هم را با نتیجه 6-0 درهم کوبید و در نهایت مقابل چلسی به یک برد تاریخی 5-0 رسید. شکست 5-0 چلسی مقابل آرسنال، سنگین ترین باخت آنها در دربی های لندن از سال 1986 است. (باخت 6-0 مقابل کوئینز پارک رنجرز)

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • آرسنال تیم اول لندن؛ توپچی‌ها و کسب سه برد با +5 گل در دربی‌های لندن طی فصل جاری لیگ برتر
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • فیلم| تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی
  • رد خون در خیابان کاخ باکینگهام/ اسب‌های سواره‌نظام لندن رم کردند
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس
  • اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی