Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-01@23:32:05 GMT

متهمان پرونده گرانی سیب‌زمینی را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۰۴۴۶

متهمان پرونده گرانی سیب‌زمینی را بشناسید

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بازار محصولات کشاورزی از سال گذشته به واسطه افزایش قیمت ارز و کاهش قدرت پول ملی با افزایش هزینه و قیمت تمام شده محصولات مواجه شد و این موضوع عاملی شد تا این دست محصولات در سبد مصرف‌کننده ایرانی با افزایش قیمت همراه باشد، اما این پایان کار نبود و در کنار این موضوع در پی افزایش قیمت ارز، خرید محصولات کشاورزی از بازار ایران برای دیگر کشورها به خصوص کشورهای همسایه با صرفه اقتصادی قابل توجهی همراه بود و این موضوع در نهایت منجر به افزایش حجم صادرات محصولات کشاورزی همچون سیب‌زمینی و پیاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رشد حجم صادرات این محصولات برای بار دیگر قیمت آن‌ها روند صعودی به خود گرفت و دولت در قالب وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت تا از صادرات این محصولات به صورت مقطعی و تا اطلاع ثانوی جلوگیری شود.

به دنبال این اقدام قیمت پیاز و سیب‌زمینی تا حدودی کاهش یافت و به گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار به تعادل رسید که با این شرایط حدود دو هفته پیش اعلام شد که به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، ممنوعیت صادرات پیاز و سیب‌زمینی لغو شده است.

در این شرایط بررسی‌ها از سطح میدان میوه و تره‌بار تهران و خرده‌فروشی‌های سطح شهر حکایت از آن دارد که با رفع ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی، صادرات این محصول بار دیگر بر قیمت آن افزوده و قیمت این محصول به حدود ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان در مناطق مختلف افزایش یافته است.

در هفته‌های گذشته برخی از فعالان بازار میوه و تره‌بار بر این باور بودند که با ورود سیب‌زمینی گرگان به میدان میوه‌و تره‌بار، بازار از این محصول اشباع خواهد شد و قیمت بار دیگر روند نزولی به خود می‌گیرد اما گفته می‌شود که به دلیل سیل ابتدای سال و از بین رفتن ۵۰ تا ۶۰ درصد محصولات سیب‌زمینی منطقه گرگان، این اتفاق رخ نداده و در حال حاضر سیب‌زمینی از بندرعباس، اصفهان و گرگان تغذیه می‌شود.

در این شرایط فعالان بازار میدان میوه و تره‌بار تهران از افزایش صادرات، افزایش حجم خرید کارخانجات فرآوری سیب‌زمینی و کاهش حجم محصول منطقه گرگان، به عنوان متهمان پرونده گرانی سیب‌زمینی نام می‌برند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: گرانی سیب زمینی سيب زميني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد

ایسنا/همدان رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه گفت: روسیه و ایران در کنار هم می‌توانند به یک بازار ۲۰۰۰ میلیارد دلاری دسترسی داشته باشند.

محسن رحیمی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، اظهار کرد: تأثیر برگزاری نمایشگاه‌ها بر شناخت تجار دو طرف بسیار مهم است و استان همدان با دارا بودن محصولات کشاورزی متنوع می‌تواند حجم بالایی از صادرات را به کشور روسیه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه روسیه و ایران در کنار هم می‌توانند به یک بازار ۲۰۰۰ میلیارد دلاری دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: ظرفیت صادرات به کشور روسیه بسیار گسترده است بنابراین استان همدان می‌تواند در این بخش با برنامه‌ریزی اصولی و داشتن نقشه راه سهم خود را از این بازار کسب کند.

رحیمی با بیان اینکه آمار صادرات کالاهای ایران به روسیه ۲۰۲۳ به ارزش حدود ۹۴۶ میلیون دلار رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرصت خوبی برای استان همدان برای صادرات به روسیه فراهم است که با حمایت مسئولان دولتی و ورود بخش‌خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز مبادلات تجاری با حجم قابل توجه‌ای از محصولات این استان باشد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه تصریح کرد: همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد که می‌تواند در حوزه صادرات کشاورزی و صنایع غذایی اثرگذار باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود