Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:16:43 GMT

اولویت‌های صادراتی استان زنجان معرفی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۰۵۳۹

اولویت‌های صادراتی استان زنجان معرفی شود

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، مرتضی عبادی با بیان اینکه کنسولگری ایران در تلاش برای برقراری ارتباط بین دو طرف است، ادامه داد: کنسولگری اگر ظرفیت‌های صادراتی زنجان را بشناسد، بهتر اقدام می‌کند.

عبادی با بیان اینکه نمایشگاه فروش در شهرستان‌های بزرگ اقلیم را می‌توان برای زنجانی‌ها فراهم کرد، افزود: در حوزه صنعت، ساختمان و … نیز این آمادگی وجود دارد تا در مناطقی چون موصل نمایشگاه برای زنجانی‌ها و ایرانی‌ها ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمادگی کنسول ایران برای برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی در دیگر مناطق چون کرکوک را نیز برای زنجانی‌ها میسر دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه اربیل مؤثر در سهولت دو طرف خواهد بود.

دیدار اختصاصی تجار و فعالان اقتصادی استان زنجان به همت اتاق با سرکنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق برگزار شد.

در این دیدار که در حاشیه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق برگزار شد، دو طرف دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون این نمایشگاه و راه‌های تسهیل تجارت با اقلیم کردستان را بررسی کردند.

در این دیدار، سرکنسول ایران در اربیل عراق، حضور زنجانی‌ها در این نمایشگاه را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: تجار کردستانی نیز از محصولات ایرانی استقبال خوبی داشتند که این علاقه‌مندی نسبت به زنجانی‌ها بسیار خوب بوده است.

در این جلسه همچنین فعالان اقتصادی استان هر کدام جداگانه نظرات خود را پیرامون این نمایشگاه و تجارت در اقلیم کردستان عراق ابراز کردند که سهولت در دیدار با تاجران بزرگ، سهولت در لجستیک و حمل و نقل، برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و … از مهم‌ترین موارد مورد بحث بود.

کد خبر 4645138

منبع: مهر

کلیدواژه: اربیل اتاق بازرگانی زنجان صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران امروز در نشست دومین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا و همچنین ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران گفت: روز جمعه هفتم اردیبهشت دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مهمان آغاز به کار خواهد کرد. این رویداد میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور است و ۴۰ کشور با هیأت عالی رتبه دولتی در این برنامه حضور خواهند داشت.

ضیغمی با بیان اینکه این نمایشگاه فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی است، تاکید کرد: بازدید از کارخانجات بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم در جریان برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: دولت عربستان نیز به همراه هیأتی که در رأس آن یک معاون وزیر خواهد بود از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی توانمندی‌های صادراتی بازدید خواهند داشت.

معاون وزیر صمت گفت: در نمایشگاه سال گذشته پیش بینی ما این بود که در نتیجه انعقاد قراردادها بین تجار ایرانی و خارجی یک میلیارد دلار صادرات تحقق می‌یابد اما با توجه به حجم گسترده مهمانان در سال جاری در نمایشگاه پیش بینی می‌کنیم در نمایشگاه امسال زمینه صادرات بیش از یک میلیارد دلار فراهم شود. بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس حضور دارند.

کد خبر 6087817 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • بازدید عمومی نمایشگاه ایران اکسپو از روز یکشنبه آغاز می‌شود؛ نمایشگاه اکسپو چند روز است؟!
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم