Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:53:09 GMT

آموزش مراحل ثبت شرکت با هانا ثبت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۱۱۸۵

شاید تا چند سال گذشته لازم بود تمام مراحل ثبت شرکت را به‌تنهایی طی کنید، پیچیدگی‌های اداری را پشت سر بگذارید و بعضاً به خاطر اشتباهاتی که سر بی‌تجربگی رخ می‌داد، هزینه‌های قانونی را چندباره پرداخت کنید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هانا ثبت، اما این روزها بسیاری از این مراحل به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و مؤسسات ثبت شرکت نیز به راحتی می‌توانند کارهای قانونی شما را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراحل ثبت شرکت در ۱۰ مرحله

قبل از هر اقدامی، شریک مناسب خود را پیدا کنید. چرا که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، حداقل نیاز به دو نفر شریک و برای شرکت سهامی خاص و عام حداقل به ۳ نفر نیاز دارید. انتخاب کردن شرکا، یکی از مهم‌ترین تصمیمات است. از آنجایی که حق رأی سهامداران با توجه به سرمایه‌ی اولیه‌شان تعیین می‌شود، بهتر است در انتخاب فرد مناسب دقت کنید و اهداف ایشان آگاه باشید.

مرحله اول: ثبت‌نام در سامانه اینترنتی

به‌عنوان اولین گام در مراحل ثبت شرکت خود، به آدرس اینترنتی http://sherkat.ssaa.ir (اداره کل ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری) مراجعه کنید. در این وب‌سایت می‌توانید از قسمت مدارک و مراحل ثبت تأسیس، اطلاعات خوبی در این زمینه پیدا کنید. در قسمت پیوندهای این وب‌سایت، لینکی به سامانه پذیرش تأسیس وجود دارد که از این قسمت می‌توانید مشخصات خود را به‌عنوان متقاضی پرکرده و وارد مرحله بعد شوید.

مرحله دوم: انتخاب نام مناسب برای شرکت

در قسمت بعدی مراحل ثبت شرکت می‌بایست نامی مناسب انتخاب کنید. در فرم ورود اطلاعات، مجاز به واردکردن ۵ اسم بدون ذکر کلمه «شرکت» هستید. نام‌های دلخواه خود را به ترتیب اولویت در لیست وارد کنید تا شانس انتخاب شدن نام دلخواه‌تان بیشتر شود. در قسمت توضیحات وب‌سایت، قوانینی در رابطه با انتخاب اسم شرکت آورده شده که بهتر است ابتدا آن‌ها را مطالعه کنید. در انتها، یک شماره پیگیری به شما داده می‌شود که می‌توانید از طریق آن وضعیت ثبت شرکت خود را در سامانه پیگیری کنید.

برای استعلام اسم شرکت و یا استعلام ثبت شرکت می‌توانید با تماس با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰ -۰۲۱ تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان ثبت شرکت هانا بهره‌مند شوید.

مرحله سوم: مشخص کردن مدت و موضوع فعالیت شرکت

گام بعدی در مراحل ثبت شرکت، مشخص کردن مدت فعالیت است. دو گزینه در این قسمت وجود دارد، محدود و نامحدود. بهتر است قبل از انتخاب مدت زمان فعالیت شرکت، با شرکا خود مشورت کرده تا در آینده دچار مشکل نشوید. برای انتخاب موضوع فعالیت نیز از لیست از پیش تعریف‌شده فرم استفاده کنید.

برخی از فعالیت‌های موجود در لیست موضوعات شرکت‌ها، نیاز به اخذ مجوز دارند. اگر فعالیت مورد نظرتان را در لیست پیشنهادی سامانه پیدا نکردید، در قسمت شرح توضیحات، فعالیت شرکت خود را توضیح دهید.

مرحله چهارم: ثبت آدرس شرکت

در این قسمت می‌بایست اطلاعات پستی مکان شرکت را پرکنید. اگر هنوز مکانی را برای شرکت خود اجاره نکرده‌اید یا نخریدید، کافی است آدرس محل سکونت خود یا یکی از شرکا را وارد کنید. در صورت تغییر، از طریق همین سامانه می‌توانید اطلاعات را به‌روزرسانی کنید.

مرحله پنجم: تعیین سرمایه‌ی اولیه و واردکردن اطلاعات شرکا

بخش مهمی از مراحل ثبت شرکت‌ها، مشخص کردن سرمایه‌ی شخص حقوقی است. شرکت‌های با مسئولیت محدود می‌بایست حداقل سرمایه‌ی موردنظر خود را در این مرحله اعلام کنند؛ و شرکت‌های سهامی باید تعداد سهم و ارزش اسمی آن را وارد نمایند. در ادامه این فرآیند، باید لیست اسامی و شماره شرکای شرکت تکمیل شود. اگر تعداد شرکا بیشتر از ۱۵۰ نفر باشد، ابتدا لیست موجود در سایت را دانلود و تکمیل کنید. سپس آن را به همراه مدارک لازمه به واحد ثبتی پست کنید.

قسمت بعدی نیز سِمَت اشخاص و تاریخ شروع فعالیت‌های آن را ذکر کنید. در این مرحله با انتخاب نام شرکا میزان سهم یا سرمایه ایشان را مشخص کنید. درنهایت اطلاعات مربوط به نماینده شرکت و اختیارات آن را در این قسمت تکمیل کنید.

مرحله ششم: ثبت شعب شرکت

بخش‌هایی از مراحل ثبت شرکت هستند که ممکن است بخواهید از آن‌ها عبور کنید؛ مانند ثبت اطلاعات شعب شرکت. در صورت داشتن شعبه، اطلاعات مربوطه را پرکنید و در مرحله بعدی سمت‌ها را وارد کنید.

برای انتخاب نام شعب، نباید از نام شرکت اصلی و یا کلمه «شعبه» استفاده کنید.

مرحله هفتم: انتخاب روزنامه سالی / ماهی و واردکردن متن صورت‌جلسه

در این قسمت روز و ماه سال مالی خود را در این قسمت وارد کنید و سپس روزنامه‌ی مؤسسه یا شرکت خود را از لیست اسامی موجود انتخاب کنید. در فرم مرحله بعد، صورت‌جلسه موسسین، هیئت‌مدیره یا رکن اداره‌کننده متناظر با نوع شخصیت حقوقی انتخابی را به‌طور کامل تایپ کنید. متن اظهارنامه یا تقاضانامه‌ی خود را نیز در این قسمت وارد کنید.

مرحله هشتم: تکمیل اساسنامه، شرکت‌نامه و تقاضانامه

در ادامه مراحل ثبت شرکت بخشی برای شما فعال می‌شود با عنوان «دریافت متن اساسنامه» که به‌صورت خودکار بر اساس اطلاعات واردشده در مراحل قبلی پرشده است. در این قسمت می‌توانید در صورت نیاز هرکدام از اطلاعات را تغییر دهید یا حذف کنید. همین‌طور برای دریافت متن شرکت‌نامه، گزینه آن را انتخاب کنید تا متن آن در کادر پایین ظاهر شود. اگر مدارک و اطلاعاتتان کامل باشد و قابلیت صدور آگهی را داشته باشد، اظهارنامه را نیز دریافت خواهید کرد.

مرحله نهم: تکمیل مدارک

در مرحله بعدی، مطمئن شوید که مدارک لازم برای ثبت شرکت را تکمیل کرده‌ای و تیک تأیید را بزنید. مدارک ثبت شرکت عبارت‌اند از:

- دو نسخه شرکت‌نامه تکمیل‌شده

- دو نسخه تقاضانامه تکمیل‌شده

- دو نسخه اساسنامه تکمیل‌شده

- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذی‌ربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز دارد

- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکا و مدیران و هیئت نظارت

- اصل گواهی عدم سوءپیشینه جهت اعضا هیئت‌مدیره و مدیرعامل

- دو نسخه صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین

- اصل وکالت‌نامه وکیل دادگستری درصورتی‌که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد

- ارائه اقرارنامه مدیران و بازرسان

مرحله دهم: پست کردن مدارک

آخرین گام در مراحل ثبت شرکت، ارسال کلیه مدارک از طریق پاکت‌های مخصوص است. شما می‌بایست تمامی فرم‌های بالا را پرکنید، کلیه مدارک را آماده کرده و به امضای همه شرکا برسانید و برای اداره ثبت شرکت‌ها در تهران ارسال نمائید.

برای دریافت خدمات اجرا و مشاوره ثبت شرکت می‌توانید با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰ -۰۲۱ تماس گرفته و یا از وب‌سایت ثبت شرکت هانا ثبت بازدید کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش ثبت شرکت ثبت شرکت مراحل ثبت شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرقیزستان حریف افعانستان برای صعود به جام جهانی

صعود تیم ملی فوتسال ازبکستان به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا و استفاده از سهمیه صعود به جام جهانی که خودشان میزبان هستند باعث برگزاری دیدارهای حذفی برای انتخاب تیم پنجم شد تا اینگونه شانسی مجدد به تیم های حذف شده در مرحله قبلی برای تلاش در مسیر رفتن به جام جهانی داده شود.

در نخستین بازی مرحله حذفی برای انتخاب تیم پنجم قاره آسیا، افعانستان از ساعت ۱۰:۳۰ امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به مصاف عراق رفت که با پیروزی پنج بر سه به سود افغان‌ها همراه بود.

دیگر دیدار این مرحله هم از ساعت ۱۲:۳۰ بین تیم‌های ویتنام و قرقیزستان برگزار شد که با پیروزی سه بر دو قرقیزها همراه شد.

بنابراین تیم های افعانستان و قرقیزستان برای انتخاب پنجمین تیم قاره کهن به جصاف هم خواهند رفت.

 

منبع:فوتبالی 

دیگر خبرها

  • قرقیزستان حریف افعانستان برای صعود به جام جهانی
  • هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای