Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، در دیدار محمد امید معاون محترم توسعه روستایی و مناطق محروم  ریاست جمهوری با محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی که در دفتر استاندار برگزار شد ، شهریاری با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی در سالهای گذشته به دلایل مختلف در بسیاری از شاخص های توسعه ای از میانگین کشوری پایین بوده است گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر با حمایت های ویژه دولت تدبیر و امید و پیگیری های انجام شده توانستیم شاخص های توسعه ای استان را در برخی از شاخص ها از جمله بهداشت و درمان ، گاز رسانی،  تامین آب شرب سالم بهداشتی در روستاها را ارتقا دهیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ظرفیت های استان در حوزه های مختلف بسیار بالاست و برای استفاده از این ظرفیت ها نیاز به توجه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات خاص به استان هستیم .

وی همچنین به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه آزاد ماکو نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران بزرگ در حوزه های مختلف بویژه ایجاد کشت و صنعت برای حضور در استان و سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کردند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدام دولت تدبیر و امید در خدمت به جامعه روستایی توجه به منابع اشتغال روستایی می‌باشد گفت: توجه به روستاییان و حفظ روستاها و روستاییان در روستاها سبب اشتغال بیشتر خواهد شد و تا جایی که امکان پذیر است باید از مهاجرت از روستا به شهرها پرهیز شود.

امید همچنین برای تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای محرومیت زدایی در مناطق محروم روستایی استان قول مساعد داد.

گفتنی است محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  ریاست جمهوری  به مدت دو روز به آذربایجان غربی سفر کرده است .

شرکت در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز و بازدید از طرح های اشتغالزای روستایی کشتارگاه صنعتی دام روستای قزل حاجیلو، مجموعه طلا و جواهرسازی روستای امامزاده، تالار پذیرایی روستای بالادنج، مجتمع گردشگری روستای راژان، بازدید از روستای گرده بلیج و افتتاح جشنواره بازیهای بومی و محلی در روستای دیزج مرگور بخش سیلوانا شهرستان ارومیه از جمله برنامه های معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  ریاست جمهوری در سفر به آذربایجان غربی است.

شرکت درجلسه کارگروه اشتغال پایدار روستایی استان آذربایجان غربی از دیگر برنامه های محمد امید معاون محترم توسعه روستایی و مناطق محروم  ریاست جمهوری در سفر به آذربایجان غربی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد امین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها در خصوص مشکلات ارتباطی روستاها اظهار کرد: توسعه اینترنت روستایی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است و در این راستا تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود.

وی ضمن تشریح وضعیت توسعه ارتباطات روستایی آذربایجان‌غربی افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال‌جاری با پوشش اینترنت ۲۶۰ روستای باقیمانده، پوشش تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به اتمام برسانیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: هرچند برخی نقاط کم‌پوشش یا کم‌کیفیت باقی خواهد ماند که مشکل آن‌ها را نیز با احداث سایت‌های جدید رفع خواهیم کرد.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اتصال بیش از ۴۳۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم تصریح کرد: زیرساخت‌های ارتباطی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله دستاوردهای مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه دولت هوشمند و ایجاد بسترهای ارتباطی برای مناطق محروم است.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش تأمین انتقال و برق سایت‌ها و کوهستانی بودن استان آذربایجان‌غربی از عوامل مهم اتصال نداشتن مابقی روستاها به شبکه ملی اطلاعات است که با رفع مغایرت‌ها و شناسایی موانع موجود تا پایان سال ۱۴۰۳، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 751335

دیگر خبرها

  • آب شرب ۲۱۰ روستای آذربایجان شرقی تامین می شود
  • توسعه آبزی‌پروری خرد معیشتی در سواحل روستایی بوشهر
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم