Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:07:58 GMT

افزایش ۶۰ درصدی اجرای احکام پرونده‌های تعزیرات

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۱۸۴۰

افزایش ۶۰ درصدی اجرای احکام پرونده‌های تعزیرات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، جمال انصاری در نشست مشترک با فرماندهان نیروی انتظامی افزود: کار تکاملی نیروی انتظامی در پلیس اقتصادی نشان می‌دهد که بیشترین متغیرهای ساختاری ما در سال‌های جاری مربوط به قاچاق کالا و ارز است و در برخوردبا این پدیده، راهی جز فعال کردن ظرفیت‌ها نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم افزایی دستگاه‌ها می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.
انصاری اظهار داشت: در نظام دادرسی حکم ممکن است توقعات دستگاه‌های کاشف و یا تعزیرات در مورد احکام و مدارک موجود در پرونده برآورده نشود که این مسائل تنها با جلسات تعاملی قابل حل است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه مساله مشترک تعزیرات و نیروی انتظامی، موضوع اجرای احکام است، گفت: مأموریت مشترک ما در حوزه کامل شدن مبارزه با قاچاق، مأموریت ناقصی است، چون تنها صدور حکم در مبارزه با قاچاق کافی نیست و احکام باید اجرا شود و اگر اجرای حکم با تأخیر انجام شود اثرگذاری کم و دسترسی به متهمان سخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین عملکرد در اجرای احکام مربوط به سال ۹۷ است، تاکید کرد: با گسترش تعامل نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی، اجرای حکم پرونده‌ها، رشد ۶۰ درصدی داشته است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی هم گفت: هیچوقت خودمان را از تعزیرات جدا ندیدیم.

ممکن است در مواردی اشکالاتی بوده باشد، اما به علت عدم تعامل نیست و آموزش باید افزایش پیدا کند.
سردار مقیمی با تاکید بر لزوم برخورد با دانه درشت‌ها، اظهار داشت: رویکرد پلیس در دو سال اخیر اطلاعاتی است و از سوابق و بانک اطلاعاتی استفاده می‌کنیم و نیازمند همراهی تعزیرات هستیم.

در ادامه جلسه عبداله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مباره با قاچاق کالا و ارز گفت: ما اگر بخواهیم تولید ملی با گذشته تفاوت داشته باشد؛ باید نگاهمان را در مأموریت‌های سازمانی عوض کنیم.

وی افزود: باید با یک تفکر و رویکرد با متخلفان برخورد کنیم. ما به دنبال تشکیل پرونده برای کسانی که به صورت سالم و مطابق قانون فعالیت می‌کنند نیستیم و این سیاست مشترک نیروی انتظامی، تعزیرات و ستاد قاچاق است.

کد خبر 4645593 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی تعزیرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی

شهردار ایلام گفت: یکی از وعده‌های مدیریت شهری و اعضای شورای شهر به مردم توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی است بنابراین اجرای این پروژه مهم بستگی به تصمیم نیروی انتظامی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ افشین مظفری امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با سردار سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهر ایلام اظهار کرد: یکی از وعده‌های مدیریت شهری و اعضای شورای شهر به مردم توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرم‌رودی است که امتداد آن از تقاطع بلوار شهید بهشتی به سمت جاده مهران است.

وی افزود: مشکلی که در اجرای پروژه وجود دارد تعریض دیوار حائل بین نیروی انتظامی استان و اداره بهزیستی است که نیاز به عقب نشینی دارد بنابراین اجرای این پروژه مهم بستگی به تصمیم نیروی انتظامی دارد که امید می‌رود هر چه زودتر انجام شود.

عبدالصاحب نادری، فرماندار ایلام اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمتگزاری به مردم و مرتفع کردن مشکلات جامعه است که باید در اجرای آن امر اهتمام ورزیم.

وی افزود: توسعه معابر و خیابان‌های شهر یکی از وظایف شهرداری است، که در حال حاضر توسعه بلوار خرم‌رودی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که امید می‌رود با تعامل نیروی انتظامی و شهرداری این پروژه اجرایی شود.

سردار جمال سلمانی، فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار کرد: اخلاق نیک و خوش رفتاری در برخورد با مردم و پیگیری امورات خداپسندانه و گره گشایی کارهای عام المنفعه از توفیقات مهمی است.

وی افزود: توسعه بلوار شهید خرم رودی برای رفاه حال مردم در تردد است که در زمره کارهای عام المنفعه قرار دارد و از اجرای آن استقبال می‌کنیم، اما بخشی از موضوع در معاونت مهندسی فراجا است که نیاز به رایزنی دارد و قطعاً تمام تلاشمان را به کار خواهم می‌گیریم تا با اجرای آن خدمتی به مردم استان ایلام داشته باشم.

وی با اشاره به مشکل مسکن کارکنان انتظامی استان، افزود: مدیریت شهری ایلام در صورت امکان شرایط تئاتر در املاک دو نهاد را حاصل کند.

کد خبر 747965

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در استان