Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهیار روستای توران پشت تفت گفت: متاسفانه عده ای در روستای دهشیر، به اسم کل دهستان اقدام به امضا طوماری خواستار جدایی از شهرستان تفت شدند در صورتی که هیچکدام از 17 روستای دیگر این دهستان اطلاعی از این موضوع نداشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دهیار روستای توران پشت دهستانِ دهشیر تفت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با نامه جمعی از اهالی روستای دهشیر مبنی بر جدایی از شهرستان تفت و الحاق به ابرکوه، اذعان داشت: دهستان دهشیر متشکل از 18 روستا دارای شورا و دهیاری است که مجموع این روستاها دهستان را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا امیری، افزود: متاسفانه عده ای محدود در روستای دهشیر، به اسم کل دهستان اقدام به امضا طوماری خواستار جدایی از شهرستان تفت شدند در صورتی که هیچکدام از 17 روستای دیگر این دهستان اطلاعی از این موضوع نداشته اند.

وی با اشاره به مشکلات دهستان دهشیر مانند معادن و مشکلات زیست محیطی، اذعان داشت: مشکلاتی از این دست در منطقه وجود دارد اما اقدامات و امکانات خوبی مانند شبکه گازرسانی، اجرای طرح هادی و آسفالت معابر و ساخت جاده برای روستاهای دهستان دهشیر تخصیص یافته است.

وی افزود: برخی از مشکلات  نظیر اشتغال، مهاجرت و خشکسالی مربوط به یک دهه و یا چند سال نیست بلکه عوامل مختلفی در طول چند دهه باعث پدید آمدن آن شده است.

امیری تاکید کرد: برخی از روستای های این دهستان با استفاده از ظرفیت های موجود، امکانات قابل توجهی را با کمک بخش خصوصی و مردمی روستا بویژه در بخش گردشگری ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به آثار و قلعه های تاریخی متعدد در شهرستان تفت، اذعان داشت: در حالی که قلعه های تاریخی متعددی در شهرستان تفت وجود دارد که اکثر آن ها وضعیت مناسبی ندارد و در حال تخریب است، اما اعتبار میلیاردی جهت ترمیم و بازسازی قلعه دهشیر اختصاص داده شده است.

وی در پایان گفت: اگر کمکاری شورا و مسئولان یک روستا باعث شده تا آن منطقه پیشرفت قابل توجهی نداشته باشد نمی توان آن را به دیگران تعمیم داد و ساز جدایی زد؛ به نظر می رسد باید مسئولان نسبت به تغییر نام دهستان دهشیر و ایجاد دهستانی به عنوان دهستان پشتکوه اقدام کنند تا اگر عده ای خواسته ای شخصی و انحصاری دارند به نام دیگران نوشته نشود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان جنوبی محمدعلی کاوسی در بازدید از شهرستان زیرکوه، بیان کرد: بر اثر تشدید بارندگی در شهرستان زیرکوه سد ۱۲ امام به طول کامل آبگیری شده است و احتمال بروز خطر برای ساکنان روستای پایین دست وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: به دنبال دستور فرماندار شهرستان مبنی بر تخلیه شبانه‌روزی روستا، تیم‌های هلال احمر شهرستان نسبت به انتقال اهالی روستا اقدام کردند.

کاوسی گفت: ۵۶ خانوار روستای نوده با یک دستگاه مینی‌بوس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به صورت فوری به شهر آبیز این شهرستان منتقل شدند.

وی بیان کرد: این افراد در حسینیه و مدرسه کاردانش شهر آبیز اسکان داده شدند.

کد خبر 6088260

دیگر خبرها

  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • توصیه ربیعی به مسئولان با یک خاطره عجیب: مدتی تصمیم نگیریم!
  • کنایه علی ربیعی به مسئولان: فقط بر سر جای خود بنشینید و کاری نکنید تا اوضاع خراب‌تر نشود /هردم از این باغ بری می‌رسد!
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند