Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک ژنرال آمریکایی با تکرار اتهامات علیه ایران مدعی شد که حمله به نفتکش ژاپنی در دریای عمان با استفاده از مین دریایی مشابه مین‌های ایرانی صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگرگزاری دانشجو، یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا امروز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در بندر الفجیره واقع در شرق امارات مدعی شد که حمله به نفتکش ژاپنی ناشی از انفجار مین دریایی شبیه به مین‌های ایرانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال «شان کیدو» گفت: «ما تا به این لحظه اطلاعات بیومتریک جمع‌آوری کرده‌ایم که می‌تواند برای تشکیل یک پرونده جنائی جهت مجازات عاملان این حمله مورد استفاده قرار گیرد».

طبق گزارش شبکه اسکای‌نیوز، این فرمانده آمریکایی اشاره کرد که خسارت‌های وارده به نفتکش ژاپنی نمی‌تواند ناشی از حمله یک شیء پرنده باشد.

وی همچنین تأکید کرد که تحقیقات ما با مشارکت شرکای منطقه‌ای درباره این حمله ادامه دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از ژنرال کیدو گزارش داد: «مین‌ها بالاتر از سطح آب در بدنه نفتکش‌ها کار گذاشته شده که به نظر می‌رسد هدف آن‌ها غرق کردن کشتی نبوده است و مین‌هایی که در این حمله به کار رفته قابل تشخیص است و شباهت آشکاری با مین‌های ایرانی که در رژه نظامی ایران نیز به نمایش گذاشته شده بودند، دارد».

دولت آمریکا از پنجشنبه هفته گذشته (۲۳ خرداد/۱۳ ژوئن) با ارائه شواهد مبهم ایران را به دست داشتن در ماجرای انفجار دو نفت‌کش در دریای عمان متهم کرد. وزارت دفاع آمریکا همچنین فیلمی منتشر کرده که مدعی است یک قایق‌ ایرانی را در حال تلاش برای زدودن مین از بدنه یکی از نفتکش‌های سانحه‌دیده نشان می‌دهد.

ادله دولت آمریکا در دنیا با تردیدهای جدی مواجه شده و غیر از انگلیس از سوی سایر کشورها حمایت نشده است. رئیس یکی از نفتکش‌های آسیب‌دیده جمعه هفته گذشته فیلم منتشر شده از سوی پنتاگون را زیر سوال برد و گفت که بر خلاف ادعای دولت ایالات متحده، این نفتکش توسط یک شی پرنده هدف قرار گرفته است. او با توجه به اینکه منطقه آسیب‌دیده نفتکش از سطح آب بالاتر بوده، ادعاها درباره هدف قرار گرفتن کشتی توسط اژدر را هم رد کرد. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ژنرال آمریکایی نفتکش ژاپنی امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت

سخنگوی ارتش یمن از سرنگونی پهپاد آمریکایی و هدف قرار دادن نفت کش انگلیس در آب‌های دریایی سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای  مسلح یمن بامداد امروز شنبه اعلام کرد که در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات در آسمان و دریای سرخ انجام داده است.

او گفت که «نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال، یک فروند کشتی نفتی انگلیسی (ANDROMEDA STAR) را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی هدف قرار دادند که منجر به اصابت مستقیم این کشتی شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از عملیات دیگر خبر داد و گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ9 آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام ماموریت های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرتیپ یحیی سریع همچنین از یمنی‌ها به دلیل حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و همچنین به دلیل حمایت های آن‌ها از عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم اسرائیل و کشورهای آمریکا و انگلیس تقدیر و تشکر کرد.

سرنگونی دومین پهپاد 32 میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمنآمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستیراهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند | جنگ را باختیم
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • ژنرال صهیونیست: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند/ جنگ را باختیم
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • هشدار ۲ ژنرال صهیونیست درباره حمله به رفح
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • (ویدیو) ژنرال سابق اسرائیلی: فکر نمی‌کردیم ایران با موشک‌هایش به ما حمله کند