Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@17:07:40 GMT

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۲۱۸۲

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت زیرا آمار از یک کاهش کمتر از انتظار در ذخایر نفت آمریکا خبر داد و این امر تقویت قیمت نفت به امید توافق تجاری آمریکا و چین را جبران کرد.

هر بشکه نفت برنت با 40 سنت کاهش 61.74 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 3 سنت کاهش 53.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

87 دلار معامله شد. این نوع نفت در روز سه‌شنبه به بالاترین افزایش روزانه از ابتدای ماه ژانویه رسیده بود.

موسسه آمریکن پترولیوم دیروز اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا پس از هفته‌ها افزایش، هفته گذشته 812 هزار بشکه کاهش یافت و به 482 میلیون بشکه رسید. این رقم کاهش کمتر از 1.1 میلیون بشکه کاهشی که تحلیلگران انتظار داشتند، بود.

با انتشار اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی اینکه آماده است تا با رئیس‌جمهور چین در حاشیه نشست جی 20 دیدار کند، قیمت نفت اندکی تقویت شده بود.

حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان نیز از دیگر عواملی بود که سبب تقویت قیمت نفت شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت ذخایر نفت آمریکا نفت برنت دریای عمان قیمت جهانی نفت کاهش یافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج هندی عقب‌نشینی کرد

قیمت برنج هند به دلیل کاهش تقاضا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، قیمت برنج هند با توجه به کاهش تقاضا و عرضه فراوان، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت‌های تایلند تا حد زیادی ثابت ماند.

رقم برنج ۵ درصد شکسته هندی ۵۲۸ تا ۵۳۶ دلار آمریکا در هر تن قیمت‌گذاری شد که از ۵۳۸ دلار آمریکا تا ۵۴۶ دلار آمریکا کاهش یافته است. قیمت‌ها در ماه گذشته به رکورد ۵۶۰ دلار آمریکا رسید.

تقاضا از سوی کشورهای آسیایی و آفریقایی بسیار ضعیف است. برخی از صادرکنندگان عوارض کمتری برای صادرات می‌پردازند و برنج را با قیمت کمتری به خریداران خارجی عرضه می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دهلی نو در آگوست ۲۰۲۳ برای کنترل قیمت برنج داخلی، ۲۰ درصد عوارض صادراتی را بر صادرات برنج نیمه جوش اعمال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷