Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@09:05:43 GMT

حمله ملخ‌ها به نواحی مرزی استان ایلام

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۲۲۱۲

به گزارش ایسنا، دکتر محمد تراب میری اظهار کرد: بر اساس گزارش اکیپ‌های پایش و ردیابی ملخ در شهرستان دهلران از تاریخ ۲۷ خرداد ۹۸ بر اساس بازدید انجام شده توسط کارشناسان متخصص این سازمان، ورود ملخ صحرایی (دریایی) در حاشیه نوار مرزی شهرستان دهلران از طریق کشور عراق تأیید شد.

وی افزود: با تشکیل ستاد بحران استان، مقدمات عملیات مبارزه سریع زمینی و هوایی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان و دستگاه‌های مرتبط قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میری تصریح کرد: با توجه به توان پروازی ملخ صحرایی، لزوم پایش و ردیابی ملخ، در دستور کار کارشناسان کلیه شهرستان‌های نوار مرزی قرار گرفت.

پیش از این رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در یکم خرداد گفته بود: تاکنون بیشترین مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بوده است.

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت سطح مبارزه با ملخ صحرایی در کشور اظهار کرد: بنا بر آخرین آمار تا ۳۱ اردیبهشت ماه، سطح مبارزه شیمیایی با ملخ‌های صحرایی در استان خوزستان ١٣ هزار و ٩٧٥ هکتار، در استان بوشهر ٤٣ هزار و ٢٤٥ هکتار، استان فارس ٤ هزار و ٨٦٢ هکتار، استان هرمزگان ٧١ هزار و ٩٨٢ هکتار، استان کرمان ٧ هزار و ۵۰ هکتار، استان سیستان و بلوچستان ٧٩هزارو ٥٢٠ هکتار، جنوب کرمان٧١هزارو ٧٢٠ هکتار، خراسان جنوبی ٦٠ هکتار، کهگیلویه و بویراحمد ٣ هزار هکتار است که جمع کل سطح مبارزه در کشور ٢٩٥هزارو ٤١٤ هکتار از اراضی مرتعی ۸ استان کشور صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه تاکنون آفت ملخ صحرایی خسارت جدی به باغات و مزارع کشور وارد نکرده است اظهار کرد: علی رغم حجم بالای آفت ملخ صحرایی در ۸ استان کشور، اما اقدامات به موقع سازمان حفظ نباتات در جهت کنترل و مبارزه با این آفت بسیار مؤثر بوده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به اقدامات سازمان در این خصوص از اسفند سال گذشته تا کنون تصریح کرد: با توجه به حجم آفت ملخ صحرایی در کشور، به دستور وزیر کشور مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در مرحله اول و مجدداً ٢۰٠ میلیارد ریال پیشنهاد تأمین اعتبار از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای این منظور درخواست شده است تا در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار گیرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور، به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با توجه به حرکت دسته‌جات زیاد ملخ صحرایی از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشور تاکنون ۱۴۸ بار شاهد هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور بودیم که هشت استان را درگیر مبارزه با ملخ صحرایی کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرشته صادقی نسب  افزود: سطح مبارزه باعلفهای هرز غلات ۱۴۸ هزار و ۷۱۴ هکتار، سطح مبارزه با بیماری های غلات ۴۱ هکتار و مبارزه با سن غلات ۹۵ هزار و ۸۱۸ هکتار در مرحله مادری بود و سطح مبارزه با ملخ ۶۰۰ هکتار بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در شهرستان سردشت انجام شده و ادامه دارد گفت: عملیات سم پاشی بر علیه آفت سن پوره شروع نشده است که در اسرع وقت اطلاع رسانی می شود ولی لازم است زارعان تا قبل از تخم ریزی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: بیشترین مزارعی که مورد سم پاشی قرار گرفتند در شهرستانهای بوکان و مهاباد هستند و باتوجه به شرایط جوی مساعد و وجود شرایط مناسب جهت ایجاد و گسترش بیماری زنگ زرد گندم و بیماریهای برگی در مزارع غلات استان از کارشناسان شبکه مراقبت تقاضا می‌شود ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع رسانی لازم را درخصوص سمپاشی مزارع با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات کشور انجام دهند.

صادقی نسب ادامه داد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارآیی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم تاثیر نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • برداشت گل‌محمدی در نواحی مرزی گنبدکاووس
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد