Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید مؤمنی روز چهارشنبه در نشست مسائل برق و انرژی استان کرمان با بیان اینکه هم‌اکنون یک هزار و ۱۴۸ شهر با ۱۷ و نیم میلیون خانوار شهری در کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند افزود: برای گازرسانی به آنها ۳۵۲ هزار کیلومتر شبکه و ۳۷ هزار کیلومتر خطوط اصلی انتقال گاز اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز ۹۸ درصد شهرهای کشور تحت پوشش گازرسانی هستند گفت: ۲۸ هزار و ۷۹۳ روستا با چهار و نیم میلیون خانوار تحت پوشش شبکه گاز هستند که ۷۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد از روستاهای مشمول گازرسانی را شامل می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی نفت تصریح کرد: امسال ۴۹ شهر با ۲۹۰ هزار خانوار و سه هزار و ۶۲ روستا با ۲۱۰ هزار خانوار گازرسانی می‌شود و اکنون سهم گاز در سبد انرژی کشور ۷۵ درصد است.

مؤمنی با اشاره به اینکه از ۷۱ شهر کرمان ۵۳ شهر دارای گاز هستند بیان داشت: ۱۸ شهر استان کرمان فاقد گاز هستند این مهم به این دلیل است که ورودی گاز به شمال استان در دهه ۷۰ اتفاق افتاده و توسعه خیلی خوبی داشت اما در جنوب خط انتقال در سال ۹۴ رسید و سبب شد؛ جنوب استان در گازرسانی عقب باشد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۸ شهر فاقد گاز در جنوب استان کرمان تا اواسط سال ۹۹ تمام می‌شود گفت: قطعاً در سال ۹۹ شاخص‌های گازرسانی در استان کرما ن هم ردیف شاخص‌های کشوری قرار می‌گیرد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی نفت پوشش گازرسانی در بخش شهری استان کرمان را ۹۳ درصد و بخش روستایی ۴۴ درصد عنوان و تصریح کرد: محورهای صنعتی بزرگی در استان کرمان از گاز استفاده می‌کنند و ۱۳ محور صنعتی دیگر تعریف شده که با بهره برداری از آن ۶۴ میلیون لیتر فرآورده صرفه جویی می‌شود.
مؤمنی با اشاره به گازرسانی در حوزه صنایع خاطرنشان کرد: بودجه در این زمینه محدود است و بخش‌هایی که خط انتقال اختصاصی می‌خواهند باید سهم خود را پرداخت کند.

وی با اشاره به افزایش قیمت فولاد افزود: در راستای تأمین بودجه بسته‌های حمایتی به مردم در مهرماه ۹۷ دولت مصوبه‌ای برای افزایش قیمت خوراک فولاد و پتروشیمی ارائه داد که شرکت گاز هیچ نقشی در این زمینه نداشت و یک ریال آن به شرکت گاز نمی‌رسد.

نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) با حضور استاندار کرمان و برخی از معاونین وزارت نیرو با مسئولان حوزه نفت و گاز کشور و استان کرمان در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

۹۸۹۵/‏۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت و گاز ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد

 

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، عملیات امحاء این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضایی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری، معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد، رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز در این عملیات حضور دارند

دیگر خبرها

  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • آغاز عملیات گازرسانی به مجتمع دامپروری شهر کیان
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است