Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبا نظری پورکیایی روز چهارشنبه در همایش زن و خانواده در همدان با بیان اینکه دو چالش بزرگ شامل قوانین ناقص و اشتباه و باورعمومی و فرهنگ در مسیر زن و توسعه وجود دارد خاطرنشان کرد: باید زنان موفق را پیش از آنکه دیر شود به عنوان الگوی مناسبی برای کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون زنان بسیار موفقی در جامعه فعالیت می‌کنند که از محروم‌ترین مناطق کشور به درجات عالی دست یافته‌اند و باید قدر آنان تا زمانی که هستند دانسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر کشور در امور زن و خانواده تاکید کرد: زنان اگر امروز می‌توانند در جامعه نقشی داشته باشند و نقش آفرینی کنند مدیون مردانی هستند که در همه شرایط حامی و پشتیبان زنان خود هستند.

نظری پور کیایی ادامه داد: کرسی‌های قدرت در مدنیت به وجود آمده‌اند و با ایجاد مشاغل مختلف و صنوف این نقش بی بدیل پیش برنده، زن و مرد را با چالش مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه همدان نخستین استانی است که هشت معاون فرماندار زن دارد و این نشان از توجه ویژه مسئولان این استان به جایگاه بانوان است، تصریح کرد: در هیچ استانی اینگونه از تدبیر و خلاقیت بین جوانان استفاده نشده است.

تدوین سند توسعه فعالیت بانوان در همدان

استاندار همدان نیز گفت: نقش زنان در جامعه اسلامی و دین مبین اسلامی بسیار بالا و پراهمیت است که مفتخر به داشتن این الگو هستیم.

سیدسعید شاهرخی افزود: حفظ کیان خانواده، همسرداری، تربیت فرزندان رشید و متدین از شاخصه‌های ویژه زن مسلمان است.

وی با بیان اینکه نقش زنان و حضورشان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی از موضوعات مورد توجه دین مبین اسلام است تاکید کرد: نمی‌توان گفت نقش بانوان فقط در فرزندآوری بوده و باتوجه به شرایط روز نقش بانوان کلیدی، اساسی و غیرقابل انکار است.

استاندار همدان عنوان کرد: زنان در طول تاریخ و به ویژه انقلاب اسلامی نقش آفرین بودند و همدان مفتخر به نامی انقلابی به نام «بانو دباغ» است که هم در دوران انقلاب نقش آفرینی کرد و هم پس از آن در مجلس شورای اسلامی اثرات زیادی داشت.

شاهرخی ادامه داد: با توجه به شعارهای دولت دوازدهم این اعتقاد وجود دارد که برای بانوان مسیر پیشرفت باید بیش از پیش هموارتر باشد لذا این نگاه را باید به سمتی ببریم که بانوان می‌توانند بیش از این به توسعه همه جانبه شهر و کشور کمک کنند.

وی عنوان کرد: باید سند توسعه فعالیت‌های بانوان را در استان نهادینه کنیم تا همه تکلیف خود را بدانند و شما بانوان نیز باید مطالبه گر باشید و ما نیز مسیر را برای توسعه شما بیشتر هموار خواهیم کرد.

شاهرخی با بیان اینکه سهم ۳۰ درصدی بانوان را برای مدیریت محقق می‌کنیم، تصریح کرد: بیش از ۷۰ نفر از بانوان در معاونت‌ها مشغول به کار هستند که این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور توجه به نیروهای ارزشمند و خوش فکر به ویژه جوانان است، تاکید کرد: میانگین جوانان ما که در حوزه‌های مختلف موفق هستند، زیر ۳۰ سال است که این اتفاق خوبی در سطح استان است.

استاندار همدان عنوان کرد: در این استان دو اولویت مهم توجه به معیشت و اشتغال مردم را در دستور کار داریم و در سند توسعه استان مشخص است.

شاهرخی اظهار داشت: استکبار جهانی توفیقات کشور ایران و نفوذ منطقه‌ای ما را نمی بیند و از دیدن این قدرت و سیستم دفاعی کشور ناراحت است از این رو از ابزار زر و زور، تزویر و توانایی خود برای غلبه به ایران استفاده کرده و هدف آن ایجاد نارضایتی و فاصله بین مسئولان و مردم است و مراودات اقتصادی را با خلأ ایجاد کرده، غافل از اینکه مسئولان ما اینگونه موانع را با ایثار و فداکاری پشت سر می‌گذارند.

سیاست بهره گیری از توان زنان از افتخارات این دولت است

مشاور امور بانوان در استانداری همدان نیز گفت: زنان به علت نقش مهم و مؤثر در نظام اجتماعی و حتی نظام سیاسی و تربیتی که دارند، از ارکان توسعه ملت‌ها به شمار می‌روند.

ربیعه علیمحمدی افزود: انقلاب اسلامی باعث ارتقا توانمندی زنان، خودباوری آنها و تلاش بیشترشان برای رسیدن به جایگاه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی شد که این را مدیون نگاه درست و والای امام راحل و تاکید ایشان بر جایگاه رفیع زنان در تعالی جامعه هستیم.

وی ادامه داد: جمعیت زنان در استان همدان ۸۷۴ هزار نفر است که حدود نیمی از سرمایه انسانی را تشکیل می‌دهد و استفاده درست از این سرمایه در جامعه نیاز به یک گفتمان سازی عمومی دارد.

علیمحمدی تصریح کرد: اصلاح نگاه بانوان به این مقوله نخستین گام برای رسیدن به این گفتمان است که برای رسیدن به این مهم نیازمند کمک تک تک زنان در جایگاه‌های مختلف هستیم.

مشاور امور بانوان در استانداری همدان ادامه داد: نقش حاکمیت‌ها و دولت‌ها در ایجاد زمینه‌های حمایتی، تشویقی و سرمایه گذاری برای حضور زنان در جامعه به طور کامل روشن است.

علیمحمدی با بیان اینکه سیاست بهره گیری از توان زنان و دختران و ابلاغ دستورالعمل‌های به دستگاه‌ها یکی از افتخارات این دولت است، تاکید کرد: انتصاب هشت بانو به سمت معاونان فرماندار و انتصاب نخستین فرماندار بانو در یکی از شهرستان‌ها نشان دهنده اهمیت استاندار به حضور بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دارد.

۷۵۲۳/‏۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری همدان زنان همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند پنجه طلا در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ علی اسدبگی گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهر همدان رسیدگی به این موضوع در دستور کار دایره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

او گفت: بررسی‌های اولیه گویای این بود که سارقان به تخریب توپی قفل در و دیگر شیوه‌ها وارد منزل مالباختگان شده و وجه نقد، زیورآلات، تلویزیون و دیگر اموال با ارزش را سرقت کردند.

رئیس پلیس آگاهی همدان افزود: متهمان هنگام ورود به یکی از منازل با صاحبخانه مواجه شده که درگیری بین آنها رخ می‌دهد.

سرهنگ اسدبگی افزود: صاحبخانه در این درگیری مجروح شد و سارقان پول و دیگر اموال باارزش او را به سرقت بردند.

او گفت: همکاری اطلاعاتی عوامل پلیس آگاهی و ماموران کلانتری ۱۳ منجر به شناسایی مخفیگاه سارقان شد.

اسدبگی گفت: سه نفر از سارقان در مخفیگاه و هنگام تردد در خیابان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی همدان گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از ۱۶ منزل مسکونی در نقاط مختلف شهر همدان اعتراف کردند.

سرهنگ اسدبگی برای پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه کرد: منزل خود را به دوربین، دزدگیر، در ضد سرقت مجهز کرده تا زمینه ورود سارقان به منزل سلب شود.

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است