Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:45:14 GMT

حرکت در مسیر جهش اقتصادی دانش بنیان ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۳۴۲۱

حرکت در مسیر جهش اقتصادی دانش بنیان ضروری است

حجت الاسلام سعیدرضا عاملی روز چهارشنبه در نشست شورای دانش‌بنیان استان بوشهر افزود: قدرت اقتصادی به عنوان یک محور بنیادین باید مورد توجه قرار گیرد زیرا رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع اهتمام ویژه دارند.

وی بیان کرد: بدون توجه به قدرت اقتصادی دستیابی به اهداف دیگر دست یافتنی نیست و برای پیشبرد هدف‌های فرهنگی و ارزشی باید به اقتصاد توجه ویژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاملی ادامه داد: به همین دلیل باید به سند پیوست فرهنگی مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای صیانت از اسلام مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به تدوین سند جامع علمی کشور و برش استانی آن بیان کرد: استان بوشهر در تدوین سند دانش بنیان در کشور به عنوان الگو مطرح است زیرا همگرایی و هم‌افزایی موجود در این استان برای تدوین این سند حائز اهمیت است.

وی افزود: عمق بخشی به توسعه در ابعاد گوناگون اقتصادی، صنعتی و فرهنگی از اهداف مهم تدوین سند جامع علمی است که استان بوشهر با ظرفیت‌های مهم در این راستا حرکت قابل توجهی داشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند چشم‌انداز توسعه کشور برای افق ۱۴۰۴ به عنوان نخستین سند توسعه کشور در قالب برنامه‌های پنج ساله اجرایی شده و اکنون کشور در برنامه ششم آن قرار دارد.

عاملی در ارتباط با سند دانش بنیان استان بوشهر گفت: این سند در هشت محور تدوین شده که این محورها در قالب ۶۸ برنامه عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: این سند ۶ اولویت دارد که شامل صنایع دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی، شیلات و کشاورزی، گردشگری، استحصال آب و آب شیرین‌کن و فناوری‌های نوین است.

عاملی بیان کرد: افق سند دانش بنیان استان بوشهر تا سال ۱۴۰۴ است که در این زمینه نکته مهم که باید مورد توجه قرار گیرد تلاش برای فرهنگ کار جمعی است.

وی گفت: یکی از موانع جهش پیشرفت در ایران ضعیف بودن کار جمعی نیازمند یک فرهنگ خاص است که در این زمینه نیاز به کار بیشتری است.

عاملی تاکید کرد: باید فرهنگ کار جمعی در همه عرصه‌ها مورد توجه قرار گیرد که در ارتباط با سند دانش بنیان استان بوشهر این مهم بطور جد در دستور کار است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم انسانی قوی و جغرافیایی از توانمندی بالایی برخوردار است که در تدوین سند دانش بنیان از ظرفیت‌های مهم استان استفاده شده است.

وی افزود: شهر هوشمند بوشهر نیز بر اساس سند دانش بنیان تدوین شده که نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه و پیشرفت همه جانبه دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند شهرهوشمند تهران نیز در قالب ۶۸ لایه و در یکهزار و ۷۰۰ خدمت دیده شده که این ۶۸ لایه در حوزه‌های گوناگون طراحی شده است.

عاملی افزود: هدف شهر هوشمند دسترسی سریع مردم به انواع خدمات شهری است که باید به شهر سبز با مفهوم محیط زیست سالم، هوای سالم و برخورداری مردم از آرامش و آسایش پیوند بخورد.

وی با اشاره به ۱۸ میلیون سفر بین شهری روزانه در شهر تهران بیان کرد: علت مهم آلودگی هوا در شهر تردد بیش از اندازه خودروها است که بر اساس مطالعات انجام شده با اجرایی شدن شهر هوشمند در تهران ۴۰ درصد سفرهای بین شهری کاهش می یابد.

عاملی بیان کرد: ۷۰ درصد ترددها در شهر تهران برای گرفتن خدمات است که کاهش آنها در کمتر شدن آلودگی هوا تاثیر دارد.

۷۲۱۲/‏۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور

به منظور هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و با حمایت بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی، نخستین برنامه راهیان پیشرفت در خانه فناوری و نوآوری ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، خانه نوآوری و فناوری ایران با هدف ترویج و دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آگاهی جامعه استعدادهای برتر و نخبگان، نخستین برنامه راهیان پیشرفت را برگزار می‌کند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، این رویداد، مسیر ارتباط و تعامل هرچه بهتر اقشار دانش آموز و دانشگاهی را با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار کرده و در ترسیم افق پیش روی نقش آفرینان اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

این فصل از رویداد راهیان پیشرفت با حضور جمعی از مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی با بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران

(IHIT) زمینه را برای اطلاع‌رسانی و آشناسازی جامعه مخاطب با دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گام نخست این برنامه با نقش آفرینی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برای آشنایی دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان ۱۴۰۲ و در قالب برگزاری هفت برنامه بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران، نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور، بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا، شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تبلیغات و برندینگ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، گروه دارویی سیناژن و یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در خانه نوآوری و فناوری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همچون مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست‌فناوری و سایر محصولات و خدماتی که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند به نمایش درآمده است.

در جریان این بازدید، مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی حاضر ضمن بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند