Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@03:50:13 GMT

حجاج امسال با پروازهای ایرانی جابجا می شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۳۷۰۲

حجاج امسال با پروازهای ایرانی جابجا می شوند

معاون حج و‌ عمره سازمان حج و زیارت: امسال کار انتقال تمام حجاج های ایرانی حج تمتع با پروازهای ایرانی انجام خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اکبر رضایی معاون حج و‌ عمره سازمان حج و زیارت در برنامه گفتگوی 18.30 شبکه خبر درباره جزئیات پروازهای حج تمتع 98 گفت: پرواز حجاج از 17 تیرماه آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اعزام حجاج ایران از 17 تیر به مقصد مدینه تا 9 مرداد ادامه دارد. همزمان پروازهای مدینه بعد به مقصد جده از 24 تیر تا 14 مرداد انجام خواهد شد.
 او افزود: امسال در مجموع تعداد 86 هزار و 550 نفر در قالب 361 پرواز و 573 کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد؛ 53 درصد حجاج خانم ها و 47 درصد را اقایان تشکیل می دهند و میانگین سنی در حج امسال 56 سال است.

او افزود: بیشترین آمار اعزامی از استان تهران و کمترین آمار زائران حج از استان ایلام با 85 زائر خواهد بود.

رضایی گفت: میانگین سنی حجاج 98 با توجه به اینکه از ثبت نامی های 85 و قبل از هستند روبه افزایش است.  معاون حج و‌ عمره سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به اینکه در همه زمینه ها در حوزه مسکن، تغذیه، تدارکات و حمل و نقل بر اساس مذاکره و تفاهم ارائه خدمات پیش بینی می شود باید ارزان ترین خدمات در نظر گرفته شود که امسال با توجه به اعلام و موافقت هواپیمایی کشوری عربستان سعودی مقرر شد صد در صد پروازهای حجاج زائران ایرانی را پرواز "هما" انجام دهد.

با توجه به مذاکرات انجام شده و برنامه های مشترک هواپیمایی جمهوری اسلامی و سازمان حج مشکلی در انتقال حجاج نخواهیم داشت.

رضایی درباره موضوع سوخت گیری هواپیماها در عربستان نیز گفت: با توجه به مذاکرات هواپیمایی جمهوری اسلامی با عربستان امسال نیز هماهنند سال های قبل مشکلی در زمینه انتقال حجاج و سوخت گیری هواپیماها در عربستان نخواهیم داشت.

او درباره 17 ایستگاه پروازی گفت: امسال انتقال حجاج از 17 ایستگاه پروازی در کشور انجام می شود که این 17 ایستگاه، استان های همجوار را پوشش خواهند داد. با توجه به هماهنگی های انجام شده، آسیب های سال گذشته درباره اشکالات فرودگاه ها احصا شده است و با پیگیری های لازم بهترین شرایط را برای انتقال زائران از 17 ایستگاه پروازی خواهیم داشت.
در مجموع  30هزار زائر از ایستگاه تهران در ترمینال سلام برای اولین بار پرواز خواهند داشت و آمادگی های لازم برای انتقال زائران از فرودگاه امام انجام شده است.

او درباره حمل بار نیز گفت: زائران مجاز به انتقال 40 کیلو بار در برگشت از حج هستنند. طرح برکت نیز برای  تهیه سوغات حجاج در ایران نیز در نظر گرفته شده که زائران می توانند قبل از سفر خرید سوغات را در کشور انجام دهند تا از وقت خود در زمان سفر حج بیشتر استفاده کنند.

او گفت: اسامی داروهای داروهای ممنوعه به عربستان اعلام شده است و  در حوزه آموزش با توجه به اینکه 10 جلسه آموزشی برای مدینه قبل و 12 جلسه برای حجاج مدینه بعد برنامه ریزی شده است زائران با حضور در جلسات توجیه خواهند شد و دریافت مطالب مطابق سرفصل های لازم ضروری است تا با آمادگی لازم سفر را انجام دهند.

او گفت: برگشت حجاج از 26 مرداد آغاز می شود و تا 17 شهریور ادامه دارد که 186 پرواز از جده و 185 پرواز نیز از مدینه انجام خواهد شد که با توجه به طول عملیات رفت و برگشت زائران و قوانین و مقررات عربستان سفر تعدادی از حجاج طولانی خواهد شد.

رضایی گفت: در برنامه ریزی های انجام شده خدمات دهی به زائران به بهترین نحو پیش بینی شده است اما با توجه به زمان و مکان محدود محدودیت هایی برای اعمال حج ایجاد می کند که همراهی زائران را در این ایام می طلبد.

علاوه بر جلسات آموزشی کانال های اطلاع رسانی از جمله کانال با زائرین و اپلیکیشن  حج 97 آماده اطلاع رسانی به زائران حج تمتع خواهد بود.
  جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: در جلسات مختلفی که برگزار شد آنچه مهم است اولویت اول سازمان هواپیمایی کشوری بعنوان سازمان نظارتی، بی خطر بودن پروازها و اولویت دوم سرویس دهی در پروازهاست.
 با توجه به حجم بالای پروازها هماهنگی با نظارت های بازرسی در فرودگاه ها انجام شده است و شرکت ناوبر هواپیمایی برای 17 فرودگاه آمادگی لازم را انجام داده است.  جعفرزاده گفت: مذاکرات برای انتقال زائران انجام شده که در صورت موافقت از ایرلاین دیگری برای کمک دهی در پروازهای حج استفاده شود. و در صورت پذیرفته نشدن این کار از طرف عربستان سعودی، کار انتقال زائران ایرانی را جمهوری اسلامی ایران به عهده خواهد داشت.

او گفت: تمهیدات لازم برای زمانی که نقصی وجود داشته باشد انجام شده است و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت. هماهنگی ها برای همه بخش ها و همه فرودگاه ها برای سفر معنوی حج انجام شده است.

جعفرزاده گفت: آگاهی و اطلاع رسانی ها از طریق روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود تا سرویس دهی به زائران به موقع و متناسب باشد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: زائران حج تمتع پروازهای ایرانی سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت حجاج عمره گزار به ایران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حدودِ پنج هزار ایرانی، پس از ۹ سال توقف عمره، به عنوانِ نخستین گروهِ زائران، به سرزمینِ وحی وارد شده اند.

آخرین زائرانِ عمرۀ مفرده بیست و سومِ اردیبهشت، به کشور بر می‌گردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • زائران حج امسال، دفاع از ملت فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • بازگشت حجاج عمره گزار به ایران