Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: بررسی برنامه درسی و سرفصل آموزشی رشته «فلسفه علوم انسانی» در مقطع دکتری در دستور جلسه اخیر شورای تحول و ارتقا علوم انسانی قرار داشت. پس از توضیحات پیرامون این رشته و نتایج به دست آمده توسط کارشناسان، اعضا به بیان نظرات خود در مورد این رشته پرداختند.

پس از ارائه نظرات اعضا، غلامعلی حداد عادل با توجه به مسائل مطرح‌شده گفت: این رشته یک نیاز است که روح و جوهر علوم انسانی به آن مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما علوم انسانی داریم که از غرب و با مبانی فکری و فلسفی آنان به کشور ما وارد شده است و ما باید به این سوال پاسخ بدهیم که آیا اندیشه اسلامی حرفی در مقابل حرف آنان دارد یا خیر؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این رشته می‌خواهد افرادی را تربیت کند که حرف مستدل برای حوزه و دانشگاه بزنند و بتوانند علوم انسانی غربی را عالمانه نقد کنند.

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی گفت: ایجاد علوم انسانی اسلامی از آرزوهای همه ما در این شوراست و ایجاد این رشته یک نگاه مبارک است و اگر اشکالاتی دارد ما باید آن را برطرف کنیم.

حداد عادل در پایان صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فقهی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی «ره» برای ایجاد این رشته گفت: بگذاریم یک جایی در کشور به کلیات و فلسفه علوم انسانی با مبانی علمی و فقهی نگاه کند و به مبانی تحول در علوم انسانی بیاندیشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا حداد عادل فلسفه علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.   هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت می‌کنند.   آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.   ۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.   گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب برگزار می‌شود.   آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود