Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در جلسه کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران اعلام کرد که واشنگتن خواهان حصول توافق با تهران است.

به گزارش خرداد، به نقل از صدای آمریکا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه، در جلسه کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران مدعی شد که آمریکا، کمپین فشار حداکثری خود بر علیه جمهوری اسلامی را تنها برای بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره و قطع بودجه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه اظهار کرد: رئیس‌جمهور ترامپ و مایک پمپئو به وضوح اعلام کرده‌اند که خواهان مذاکره با ایران هستند و هیچ‌کس مخالف رسیدن به توافقی جامع نیست.

برایان هوک همچنین مدعی شد: کمپین فشار حداکثری ما در حال جواب دادن است؛ اما ایران دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ نمی‌دهد.

وی در رابطه با تحریم‌های ایران ادعا کرد: ما گفته‌ایم که هرچیزی که تحریم‌ها را نقض کند، مجازات می‌کنیم؛ در نتیجه همکاری زیاد در صفر رساندن صادرات نفت ایران مشاهده کردیم. هر نفتی از ایران به سمت هر خریداری برود، یک فعالیت غیرقانونی است. نفتی که به سوریه یا لبنان برسد، متعلق به سپاه پاسداران است. هرکسی در ارتباط با آن نفت ردیابی شود، با تعقیب قضائی روبرو خواهد شد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعاهای بی‌اساس مقامات آمریکایی مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه‌ی دریای عمان، مدعی شد: قایق‌های ایران پیش از انفجار به هر دو کشتی در دریای عمان نزدیک شده و مین‌های مغناطیسی را نصب کردند. مأموران سپاه پاسداران در این عملیات حضور داشتند. برچسب ها: برایان هوک ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: برایان هوک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در حساب رسمی خود در «ایکس» نوشت: هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفتگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای.

وی افزود: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد.

کاظمی قمی تصریح کرد: توافقاتی که براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود.

نماینده ویژه ایران ادامه داد: بنابراین باید توجه داشت:

الف. قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند.

ب. اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است.

ج. سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان