Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-29@01:09:17 GMT

افشای جزئیات جدید از مرگ «مُرسی»

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۵۰۱۱

افشای جزئیات جدید از مرگ «مُرسی»

یک رسانه انگلیسی جزئیات جدیدی را از مرگ «محمد مُرسی» فاش کرد.

به گزارش جنوب نیوز، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» امروز چهارشنبه به نقل از عبدالله الحداد که پدر و برادرش همراه با محمد مرسی نخستین رئیس جمهوری منتخب مصر در دادگاه محاکمه می‌شدند، اعلام کرد: پلیس مصر محمد مرسی را در حالی که بیش از ۲۰ دقیقه در جلسه دادگاه روی زمین افتاده و هوشیاری خود را از دست داده بود، به حال خود رها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با استناد بر اظهارات شاهدان عینی به نیروهای امنیتی را در مرگ مرسی مقصر عنوان کرد و گفت: هیچ‌یک از نگهبانان و نیروهای امنیتی بابت اتفاقی که برای مرسی رخ داد، ناراحت نشده و هیچ گونه تمایلی برای کمک به او نشان ندادند. برخی از آنها که پزشک بودند درخواست کمک‌های اولیه کردند؛ اما مرسی همچنان روی زمین رها شده بود و در نهایت نگهبانان زندان او را از جلسه دادگاه بیرون بردند.

با وجود بیانیه دادستانی مصر در مورد انتقال بلافاصله مرسی به بیمارستان که سپس مرگ او به دلیل ایست قلبی اعلام شد، آمبولانس پس از نیم ساعت به دادگاه رسیده است.

به گزارش ایندیپندنت، الحداد رها شدن مرسی بر روی زمین به حال خود را اقدام عمدی دانست و اضافه کرد: نگهبانان زندان در نخستین اقدام پس از فریادهای دوستان مرسی، خانواده او را از سالن دادگاه خارج کردند.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، یک شخص دیگر که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود نیز اظهارات الحداد را تایید کرده است.

وی در این باره اعلام کرد: پس از گذشت ۲۰ دقیقه از به زمین افتادن مُرسی علیرغم فریاد دوستانش و کوبیدن دست‌هایشان به قفس شیشه‌ای که وی قرار داشت، نیروهای امنیتی نسبت به اوضاع او بی اعتنا بودند.

گفتنی است محمد مرسی، نخستین رئیس جمهور مصر که در انتخابات به پیروزی رسیده بود، روز دوشنبه گذشته در جلسه دادگاه درگذشت.

سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات جامع، بی‌طرفانه و شفاف درباره حادثه درگذشت محمد مرسی در اسرع وقت توسط یک سازمان مستقل شد.

مرسی در نخستین انتخابات دموکراتیک تاریخ مصر در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲ رئیس جمهور این کشور انتخاب شد اما در ۳ ژوئیه ۲۰۱۳ ژنرال عبدالفتاح السیسی علیه او کودتا کرد.

محمد مرسی از زمان کودتا تاکنون در زندان به سر می‌برد.

وی نخستین رئیس‌جمهور مصر پس از انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ و پنجمین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور بود.

منبع: مهر

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریانی ظهر شنبه در اولین نشست قضائی مازندران در سال جاری، اظهار کرد: دادگاه‌های تجدید نظر عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری در هر استان هستند که می‌توانند در ماهیت پرونده‌ها وارد شده و رأی دادگاه بدوی را نقض کنند و از آنجایی که ختم رسیدگی در این مرحله صورت می‌گیرد، از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی خطاب به قضات افزود: ورودی پرونده به دادگاه تجدید نظر استان مازندران بسیار زیاد و رسیدگی به پرونده‌ها، طاقت فرسا و سخت است و از شما بزرگواران می‌خواهم در خط مقدم پرونده‌های سنگین و خاص استان، مجری عدالت باشید.

رئیس شورای قضائی دادگستری استان مازندران ادامه داد: بیشترین آمار پرونده‌ها در استان مازندران مربوط به مباحث مالی یا اثبات مالکیت است؛ خصوصاً زمین‌های کشاورزی فاقد سند که طبق آمار اداره ثبت اسناد، حدود ۲۰ درصد از کل اراضی استان را شامل می‌شوند.

پوریانی خاطر نشان کرد: صدور سند مالکیت و اجرای حد نگاری باعث چندین برابر شدن اعتبار این زمین‌ها و کاهش ورودی پرونده‌های تصرف غیر قانونی به دادگستری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه همه قضات دادگاه تجدید نظر در مسند مدیریت قرار دارند، تاکید کرد: مدیریت قضات باید به گونه‌ای باشد که قدم‌هایشان عدالت را در جامعه جاری کرده و مانعی برای بی عدالتی‌ها شود.

وی با بیان اینکه رعایت و نهادینه شدن اخلاق موجب کاهش جرایم در جامعه می‌شود، تصریح کرد: استقلال دستگاه قضائی به دلیل حضور همکارانی است که فی سبیل الله گاهاً تا نیمه‌های شب برای رضای خداوند متعال، با رسیدگی به پرونده‌های قضائی، جهت احقاق حق مردم تلاش می‌کنند.

پوریانی ادامه داد: جایگاه شما بسیار رفیع و حساسیت کار بالاست زیرا اگر اهمال کاری صورت گیرد، مسئولیت شرعی و اخروی به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که در سند تحول قضائی به استان ابلاغ شده باید به بهترین نحو، اجرایی شود، افزود: یکسال است که مازندران به عنوان مهد علم حقوق با بیشترین دانش آموخته این رشته، به عنوان استان پایلوت برای رسیدگی به پرونده‌های الکترونیک قضائی در نظر گرفته شده و در بسیاری از موارد، مسئولیت اجرایی کردن دستورات جدید قوه را بر عهده دارد تا محاسن را یافته و معایب را جهت اصلاح به مقامات عالی اعلام کند.

پوریانی در پایان با بیان اینکه مدیران باید پاسخگو و انتقاد پذیر باشند، گفت: در مسند قضا، سختی کار بسیار بالاست و خداوند این فرصت را در اختیار ما قرار داد که در این جایگاه به مردم خدمت کنیم و در راستای فرمان الهی به نحو احسن در این مسیر مثمر ثمر باشیم.

کد خبر 6089850

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان