Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتی گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از برنامه‌های ۲۰ هزار پایگاه اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «سعید سعادتی» امروز(۲۹ خرداد) در جلسه اجرای طرح ملی سفیران اجتماعی با اشاره به این که امسال طرح اوقا ت فراغت با سال گذشته متفاوت تر و جدی تر است وامسال شعار اوقات فراغت به صورت کشور اخلاق ، نشاط ومعنویت است، گفت:کودکان، نوجوانان و جوانان گروه‌های هدف برنامه‌های اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند و هدف اصلی ما از برگزاری این برنامه‌ها جذب حداکثری نسل جوان به مساجد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور خاطرنشان کرد: رویکرد ما در حوزه اوقات فراغت به صورت رنگین‌کمانی است به این معنا که می‌کوشیم برنامه‌هایمان مطابق با سلایق متنوع، توانمندی‌های گوناگون و ذائقه‌های متفاوت افراد باشد. سعادتی افزود: ما در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت امسال به مشخصات قومی، مذهبی و محلی و همچنین خرده‌فرهنگ‌های موجود در شهرها و روستاهای کشور توجه، و از خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و ابتکارات محلی همگان به‌ویژه نسل جوان استفاده کرده‌ایم.

 

وی توجه جدی به فضای مجازی را جزو مشخصه‌های برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری در تابستان امسال عنوان کرد و گفت: در دوره جدید مدیریتی ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، توجه جدی به استفاده از فضای مجازی و تولیدات و محصولات اینترنتی با هدف جذب بیشتر مردم به مساجد داشته است.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ساماندهی هنرمندان مسجدی، تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان و راه‌اندازی هسته‌های هنری را جزء برنامه‌های هنری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اوقات فراغت امسال دانست و افزود: تلاش داریم فعالیت‌های هنری اهالی مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری را به شکلی مطلوب و دقیق ساماندهی کنیم.

 

سعادتی با بیان اینکه فعالان حوزه فضای مجازی در قالب شبکه‌های متنوع و تخصصی و از طریق سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری (سجا) ساماندهی می‌شوند به تشکیل کارگروه مشورت هم‌افزایی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین، گفت: بسیج و سپاه از اول انقلاب تاکنون همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی موفق بودند و دستاوردهای خوبی داشتند، بنابراین همکاری بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری می‌تواند این دستاوردها را به صحنه مساجد بیاورد.

 

وی با تاکید بر این که بسیج با استفاده از ظرفیت عظیم و فوق‌العاده خود می‌تواند هم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و هم سایر ظرفیت‌های فرهنگی نظام را مدیریت و راهبری کند، ادامه داد:تلاش‌هایی که انجام گرفته است هنوز بخش قابل توجهی از مردم کشورمان پیرامون مساجد فعالیت نمی‌کنند، اعضای بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق و هم‌افزایی گروه‌های بیشتری از مردم به ویژه نسل جوان را به مساجد جذب کنند.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان این که هم‌افزایی میان پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری باید نتیجه خود را در کف مساجد نشان دهد به طوری که مردم به صورت ملموس نتیجه این همکاری را مشاهده کنند، افزود:ان‌شاءالله نتیجه تشکیل کارگروه مشترک هم‌افزایی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین جذب بیشتر مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد باشد.

 

سعادتی با اشاره به اینکه هر چقدر همکاری میان نهادهای مختلف مسجدی و مردمی بیشتر شود اولا ضریب نفوذ مساجد در کشور بیشتر می‌شود ثانیا سدی محکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن شکل می‌گیرد، گفت:در بحث آموزش شبکه و شبکه آموزش، رویکرد اصلی برنامه های فرهنگی هنری ستاد عالی در سال جاری را دنبال خواهیم کرد، با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول ستاد عالی، تربیت نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان از جمله برنامه های محوری و اصلی ستاد در سال جاری خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه که این مسئله بستری برای ارزیابی، توانمندسازی، ارتقا و توسعه کیفی و افزایش میزان کارآیی و اثربخشی و دیده شدن فعالیت های خودجوش و مبتکرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است، ادامه داد:آموزش کتاب‌داران و توانمندسازی مدیران کانون ها و آموزش مربیان کانون ها جزء دستور کار معاونت می باشد.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به این که در این طرح علاوه بر سلامت دانش‌آموزان به سلامت خانواده‌های آنان نیز توجه شده زیرا دانش‌آموزان پل ارتباطی بین خانه و مدرسه هستند، اظهارداشت:دانش‌آموزان پس از فراگیری نکات خانواده محوری برای فرهنگ‌سازی روانه خانه و جامعه می‌شوند.

 

سعادتی طرح ملی فهما را محوری ترین و اصلی ترین برنامه سال ۹۸ ادانست که محور آموزش، کتاب و کتابخوانی، هنر، فضای مجازی و ساماندهی و امور بین الملل در سال ۹۸ فعال خواهد شد با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود درجامعه عنوان کرد: با توجه به آسب های اجتماعی که درجامعه وجود دارد باید کارکرد اجتماعی کانون ها را بیشتر کنیم ومسجد مکان مناسبی برای ارائه مشاوره و راهکار برای کاهش این آسیب ها است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی سفیران اجتماعی با هدف ارتقاء و سلامت اجتماعی خانوداه ها بیان کرد: این طرح در وشهرستان زاوه به عنوان پایلوت دراستان خ راسان رضوی اجرا می شود وامیدواریم طرح سفیران اجتماعی به صورت گسترده تر ادامه یابد.

 

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بیان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در پنج استان ، پنج شهر و پنج کانون اجرا می شود که به منظور هرچه بهتر اجرایی شدن طرح سفیران اجتماعی، این توقع وجود دارد دبیرخانه در استان شورایی را با حضور دستگاه های مرتبط درحوزه اجتماعی تشکیل دهند تا کار به نحو مطلوبی اتجام شود.

 

سعادتی تاکید کرد: در طرح ملی سفیران اجتماعی کانون فرهنگی هنری مجری و باید هسته اجتماعی تشکیل دهد که این هسته اجتماعی شامل امام جماعت، مدیر کانون، مسئول بسیج، هیئت امنا و پنج نفر از سرمایه های اجتماعی محله می باشد و هرکدام از مربیان در این هسته اجتماعی ۴۰ تفر از پسران و۴۰ نفر از دختران را به عنوان سفیران زیر پوشش قرار می دهند.

 

وی به رویکرد این طرح در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد وگفت : وظیفه مربی در این طرح ارتقا سطح معرفتی ومهارتی این سفیران است والبته هدف در آن طرح فقط سفیران نیستند بلکه می خواهیم با خانواده ها در ارتباط باشیم وهدف اصلی طرح صیانت از خانواده ها است و ما از طریق سفیران به خانواده ها متصل می شویم و این خانواده ها زیر پوشش سلامت اجتماعی قرار می گیرند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل بیرجند خراسان جنوبی اوقات فراغت مجلس شبستان بیرجند شیراز کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت سفیران آسمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد تربت حیدریه اوقات فراغت خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    محسن رضایی،   در نشستی با اصحاب رسانه بر لزوم احیای کارکردهای متنوع مساجد تاکید کرد و گفت: دهه شصتی‌ها در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر از نسل فعلی با مساجد مانوس بودند گرچه مشکلات مالی در آن زمان هم مثل اکنون وجود داشت و خانواده‌ها نیز پرجمعیت بودند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروز دلیل عدم حضور در مساجد را به مسائل و  مشکلات مالی گره می‌زنند، ادامه داد: حال آنکه ابداع فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچنین نفوذ آن به افکار نسل جدید باعث عدم رغبت به مسجد می‌شود، ولی چنانچه فضای متناسب، مفرح  و مفید در کانون‌های مساجد ایجاد شود به طور قطع نسل جدید از آن استقبال خواهند کرد.

رضایی به آغاز سطح‌بندی کانون‌های مساجد استان براساس تنوع و میزان فعالیت همچنین دامنه فعالیت در طول یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و بیان داشت: براساس این سطح‌بندی نسبت به حمایت از کانون‌های مساجد استان اهتمام خواهیم کرد به طوری که در سال گذشته برای نخستین بار از طرح مسجد کانون نشاط یک با همه توان حمایت کرده و همه ملزومات موردنیاز تفریحی، ورزشی و هنری را در اختیار نوجوانان قرار دادیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف و جذب اعتبارات موردنیاز گام برداشتیم و توانستیم ملزومات موردنیاز در ۱۵۰ کانون برای جذب افراد ۱۰ تا ۱۸ ساله  را فراهم کنیم، به طوری که ۱۰ هزار نفر عضو جدید در سنین جوانی و نوجوانی به اعضای کانون مساجد استان اضافه شده و با شوق و انگیزه مضاعف در رویدادهای مختلف شرکت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰۶ هزار نفر در مناطق مختلف استان عضو کانون‌های مساجد هستند که ۱ هزار و ۴۰۰ کانون نیز در سراسر استان راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: جذب و به کارگیری مربیان توانمند، متعهد و ارزشی در رشته‌های مختلف ورزشی، پرورشی، هنری، علمی و ... را در برنامه گنجانده‌ایم، تا از این رهگذر وقت و انرژی نسل جدید در مساجد استان به بهترین نحو صرف شود و بتوانند به مهارت‌های خود بیفزایند و به فردی موفق در جامعه تبدیل شوند.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد