Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ گرانی کالاها همچنان ادامه دارد؛ تفاوتی نمی‌کند کالا با ارز دولتی وارد شده باشد یا واردات آن آزاد بوده باشد. عجیب‌تر آنکه کالاهایی که با ارز دولتی وارد شده‌اند، همپای سایر کالاها در حال گران شدن هستند، گویا فقط قرار است ارز دولتی به عده‌ای تعلق بگیرد، بدون آنکه نظارتی بر قیمت‌گذاری کالاها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی به وضعیت گرانی کالا‌هایی که ارز دولتی گرفته‌اند عمق فاجعه را بیشتر نشان می‌دهد؛ از ابتدای فروردین سال ۹۷ هر کیلو گوشت گوسفندی با قیمتی در حدود ۴۵ هزار تومان در تهران به فروش می‌رسید. اما در فروردین امسال به بیش از ۱۰۱ هزار تومان رسید و بیش از ۱۲۰ درصد رشد کرد. نکته قابل توجه اینکه ارز دولتی گوشت قرمز از انتهای فروردین ۹۸ حذف شده است.

قیمت ۱۰۰ گرم کره از سال ۹۷ تا کنون ۲۰۰۰ تومان افزایش داشته است! این کالا نیز جزو کالا‌هایی بوده که واردکنندگان آن تا فرودردین امسال ارز دولتی دریافت می‌کرده‌اند. حبوبات نیز چنین وضعیتی داشته‌اند و شرکت‌های بزرگی همچون گلستان ارقام میلیون دلاری برای واردات حبوبات دریافت کرده‌اند.

منتقدان پرداخت یارانه‌های نقدی می‌گفتند دولت مردم را تنبل بار خواهد آورد، عجیب آنکه این منتقدان یکبار زبان نمی‌گشایند و بگویند دولت چگونه واردکنندگان و کسانی که ارز دولتی گرفته‌اند را تنبل بار آورده است؛ واردکنندگانی که از یکسال گذشته چنان به ارز دولتی عادت کرده‌اند که سخت بتوان این رانت را از آنها گرفت.

بر مبنای برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس به رغم تخصیص ارز با نرخ ترجیحی برای واردات کالا‌های اساسی، این کالا‌ها در سبد مصرف‌کننده و تولیدکننده به‌طور میانگین ۴۲ درصد رشد قیمت را در مقیاس نقطه به نقطه تجربه کرده‌اند، این در حالی است که کالا‌هایی که بدون سوبسید دولتی وارد شده‌اند در مقیاس مشابه در حدود ۷۲ درصد رشد کرده‌اند. 

جدول زیر افزایش قیمت کالاهایی را نشان می‌دهد که واردکنندگان آن ارز دولتی دریافت کرده‌اند.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 افزایش قیمت کالاهای ارز دولتی ارز دولتی افزایش قیمت ارز دولتی ارز دولتی کالاهای اساسی افزایش قیمت کالا سال 98 میزان افزایش قیمت سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746288

دیگر خبرها

  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + جدول
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت جدید محصولات مدیران خودرو + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید شاهین در بازار / این مدل ۸۷۰ میلیون تومان شد + جدول قیمت
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • قیمت تخم مرغ چند شد؟ +جدول
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد