Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.   ثبت‌نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور آغاز شد
امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور از آغاز ثبت نام بدون کنکور کارشناسی در این دانشگاه خبر داد و گفت: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز و واحد‌های دانشگاه پیام نور و یا سایت سازمان سنجش به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
sanjesh.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند، این دانشگاه در ۷۶ رشته تحصیلی مقطع کارشناسی پذیرای علاقه‌مندان به تحصیل است.

حدود ۱۰۰ هزار نفر برای شرکت در دوره‌های کاردانی نظام جدید ثبت‌نام کردند
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشوربا بیان اینکه ظرفیت پذیرش دوره‌های کاردانی نظام جدید ۲۵۵ هزار و ۶۰۸ نفر است، گفت: تا صبح روز سه شنبه ۲۸ خرداد تعداد ۹۹ هزار و ۹۲۳ نفر در این دوره‌ها ثبت نام و نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

کلید سوالات کنکور ارشد ۹۸ منتشر شد
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: کلید و دفترچه سوالات ۱۳۱ کدرشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.  
انتشار کارنامه نتایج اولیه کنکور ارشد ۹۸ در نیمه دوم تیرماه
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بر اساس آمار اولیه از تعداد ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ تعداد ۵۵۳ هزار و ۸۸۳ داوطلب معادل ۹۰.۰۸ درصد ثبت نام کنندگان کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده‌اند و آمار دقیق غایبان پس از بررسی پاسخنامه‌ها اعلام می‌شود. کارنامه نتایج اولیه در نیمه دوم تیرماه منتشر می‌شود.

زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۸، سوم تیرماه مشخص می‌شود
طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعیه زمان و نحوه پرینت کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ روز دوشنبه سوم تیرماه همراه با سایر شرایط و ضوابط شرکت در آزمون منتشر خواهد شد.

ثبت‌نام دوره‌های کاردانی نظام جدید تا پایان امروز ادامه دارد
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته در آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی سال ۱۳۹۸ منحصراً به صورت اینترنتی از روز دوشنبه ۲۰ خرداد آغاز شده و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده امروز پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه پایان می‌پذیرد.  
اسامی پذیرفته‌شدگان اولیه ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه اعلام شد
اسامی پذیرفته شدگان اولیه مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ دانشگاه علامه طباطبائی «سهمیه استعداد‌های درخشان» اعلام شد. اعلام پذیرش اولیه به هیچ وجه به منزله پذیرش قطعی نیست و پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور و هیئت مرکزی گزینش دانشجو صورت خواهد گرفت.
مهلت ثبت‌نام مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد به پایان رسید
مهلت ثبت‌نام در مصاحبه علمی آزمون دکتری تخصصی سال ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسید.

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شد
در انتخابات هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، محمد مهدی زاهدی با ۱۲ رای رئیس کمیسیون شد.

مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی نیروی امریه جذب می‌کند
مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی برحسب نیاز‌های موجود و به منظور تأمین نیروی انسانی متخصص، اقدام به جذب نیروی امریه در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در ادارات فناوری اطلاعات، تحلیل دادگان و علم سنجی، توسعه بانک‌ها و خدمات تخصصی و روابط‌عمومی کرده است.  
۶ دانشگاه ایرانی در رتبه بندی ۲۰۲۰ دانشگاه‌های دنیا حضور دارند
محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی گفت: در نتایج رتبه بندی سال ۲۰۲۰ کیو اس که به تازگی منتشر شده است ۶ دانشگاه صنعتی شریف با رتبه ۴۰۵، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رتبه ۴۸۹، دانشگاه علم و صنعت ایران با رتبه ۶۵۰-۶۰۱، دانشگاه تهران با رتبه ۶۵۰-۶۰۱ و دانشگاه‌های شهید بهشتی و دانشگاه شیراز با رتبه ۱۰۰۰-۸۰۱ در این رتبه بندی حضور دارند.

۲۰ مؤسسه غیرقانونی در حوزه تخلفات علمی تعطیل شدند
منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برخی مؤسسات در دوره‌ای به حوزه تدوین غیرقانونی مقاله و پایان‌نامه ورود پیدا کردند، گفت: بیش از ۲۰ مؤسسه غیرقانونی تعطیل شدند که دارای ۲۵ مرکز و واحد بودند. امکانات و مدارک آن‌ها به منظور بررسی‌های بیشتر منتقل شد و در این بررسی علاوه بر اینکه تخلف افراد در این مراکز مشخص می‌شود، کسانی که متقاضی و یا سفارش دهنده کار بودند نیز مشخص خواهند شد و اگر از سرویس این مراکز غیرقانونی بهره‌مند شده باشند، حتماً با آن‌ها برخورد انضباطی و قانونی صورت خواهد گرفت.  
۳۰ تقاضای ماموریت به تحصیل هیئت علمی پیمانی دانشگاه پیام نور بررسی شد
عزت‌الله کردمیرزا دبیر هیئت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور از رسیدگی به تمام تقاضا‌های مأموریت به تحصیل اعضای هیئت علمی پیمانی خبر داد و گفت: حدود ۳۰ تقاضای مأموریت به تحصیل اعضای هیئت علمی پیمانی که بر اساس آخرین مجوز از هیئت امنا از سوی استان‌ها ارسال شده بود، مورد بررسی قرار گرفته است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توزیع کارت آزمون سراسری 98 کنکور 98 ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا

مهلت توزیع کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ امروز پایان می‌یابد و رقابت داوطلبان از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون تا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال است.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند، دارای دو کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • آخرین فرصت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • بیش از ۷۲۰ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه دریافت کردند
  • توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
  • محل‌های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در مازندران