Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:11:01 GMT

مشکل قطع ارتباط مخابراتی مرند و جلفا حل شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۶۴۱۲

مشکل قطع ارتباط مخابراتی مرند و جلفا حل شد

علیرضا قنبروند، در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: این اتفاق براثر لایروبی که تواسط عوامل شهرداری مرند انجام می گرفت صورت گرفت که منجر به قطع فیبرهای نوری شد که موجب پارگی ۷ رشته فیبرنوری و ۵ رشته کابل مسی شد.

وی افزود: براثر این حادثه، از اولین های ساعت بامداد چهارشنبه، کل ارتباط تلفن همراه و دیتای تلفن همراه و تلفن ثابت و دیتای تلفن ثابت در مرند و جلفا و توابع آن قطع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره مخابرات شهرستان مرند بلافاصله عوامل مخابرات استان و شهرستان با فراخوانی که صورت گرفت در منطقه حاضر شده و عملیات بازسازی آغاز شد.

قنبروند تاکید کرد: ابتدا فیبرهای نوری که حائز اهمیت بوده و بارهای زیادی روی آن حمل می شود، ترمیم شد و تا ساعت ۸ صبح چهارشنبه، با تلاش همکاران ارتباطات تلفن همراه و دیتای آن محقق شد.

وی اظهار داشت: سایر عملیات های ترمیمی توسط عوامل اداره مخابرات و با همکاری سایر سازمان ها ادامه پیدا کرد که باید از مردم شهر مرند بابت ایجاد این مشکل عذرخواهی کنیم.

پیش از این مشکل را به مخابرات اعلام کرده بودیم

همچنین شهردار مرند به خبرنگار مهر گفت: در راستای حفظ شهر از خطر سیل و سرریز شدن سیل از پل قیام، شهرداری هم لایروبی این مسیر را از ابتدای امسال آغاز کرده بود و هم مصوبه و تاکید مدیریت بحران شهرستان مرند بود تا نسبت به اصلاح کف و لاشه های سنگی پل طالقانی اقدام کنیم.

حسین کاوه افزود: عملیات لایروبی به دلیل مسائل ترافیکی، از ساعت ۱۲ شب آغاز شد که با تاسیسات اداره مخابرات از جمله فیبرهای نوری با ارتفاع کمتر از ۴۰ سانتیمتر از کف رودخانه مواجه شدیم که حتی این فاصله نیز به ما اعلام نشده بود.

وی تاکید کرد: ما در جلسات متعدد به نماینده مخابرات اعلام کرده بودیم تا نسبت به اصلاح تاسیسات اقدام کنند اما به علت مشکلات جابجایی و عدم اطلاع از ارتفاع فیبرهای نوری تاکنون عملیاتی نشده بود.

گفتنی است، به علت عملیات لایروبی رودخانه داخل شهری مرند توسط عوامل شهرداری مرند و پاره شدن فیبرهای نوری و کابل مسی، ارتباط مخابرات شهرستان مرند و جلفا از ساعت ۱۲ سه شنبه شب تا حدود بامداد چهارشنبه به طور کلی قطع و با اختلال روبه رو شده بود.

کد خبر 4645896

منبع: مهر

کلیدواژه: مرند مخابرات فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس گفت: در این عملیات ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس با حجم برداشت ۲۰ هزار متر مکعب لایروبی و پاکسازی می‌شود.

مرتضی کریمی فرد افزود: آماده سازی این شبکه برای شروع فصل بهره برداری جدید و تسریع در انتقال و تحویل به‌موقع آب برای مصارف مختلف و توزیع عادلانه‌تر آب بین حقابه بران شبکه آبیاری سرخس، با نظارت اداره منابع آب شهرستان سرخس شروع شده است.

وی گفت: این فعالیت‌ها در چهارچوب راهبرد و برنامه اصولی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم منطقه برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم در سال آبی جدید، در خدمت‌رسانی به مردم، بیش از پیش تلاش کنیم.

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند