Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@07:32:12 GMT

رهبر چین به کره شمالی می رود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۶۵۸۲

رهبر چین به کره شمالی می رود

به گزارش جام نیوز به نقل از بی بی سی، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، روز پنجشنبه برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، وارد این کشور می شود.

 

بی بی سی گزارش خود را با بزرگنمایی خطر کره شمالی آغاز کرد و نوشت: انتظار می رود دو رهبر که قبلا چهار بار در چین دیدار کرده اند درباره گفت‌وگوهای متوقف شده مربوط به برنامه اتمی کره شمالی و همچنین مسائل اقتصادی بحث کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دو رهبر مسلما درباره مذاکرات متوقف شده مربوط به برنامه اتمی و ناکامی اجلاس هانوی بحث خواهند کرد.

 

حفظ دوستی چین برای کره شمالی اهمیت زیادی دارد، چون این کشور شریک اصلی تجاری پیونگ یانگ است.

 

به علاوه بازدید آقای شی یک هفته قبل از اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن انجام می شود، جایی که او قرار است با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

 

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در ماه فوریه برای دومین بار در هانوی دیدار کردند اما در مورد خلع سلاح اتمی کره شمالی به توافقی نرسیدند.

 

علت دیدار در این مقطع

سفر دو روزه آقای شی اولین دیدار او از کره شمالی است. این همچنین اولین سفر یک رهبر چین از کره شمالی طی ۱۴ سال اخیر است.

 

تحلیلگران می گویند آقای شی احتمالا این پرسش را مطرح خواهد کرد که در آن نشست چه اتفاقی افتاد و آیا راهی برای حرکت به جلو وجود دارد. او سپس می تواند این اطلاعات را در ژاپن با آقای ترامپ در میان بگذارد.

 

بی بی سی نامی از تحلیلگران نمی برد امری که نامعمول و از نظر حرفه رسانه ای بی اعتبار است.

 

 

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون اولین بار در ژوئن 2018 در سنگاپور دیدار کردند

 

بی بی سی فارسی با طرح این سوال که "چین چه می خواهد؟" دوباره خطر کره شمالی گوشزد کرده و ادامه داد: این دو نظام کمونیستی متحدانی دیرینه به حساب می آیند. اما روابط آنها در یک دهه گذشته به دلیل بلندپروازی های اتمی پیونگ یانگ که با انتقاد پکن روبرو شده تا حدودی متشنج شده است.

 

و البته این رسانه انگلیسی از وابستگی اقتصادی و تاثیر تحریم های آمریکا روی این کشور برای مخاطب ایرانی نوشت و افزود: اقتصاد کره شمالی زیر فشار تحریم های بین المللی در تقلاست. چین بزرگترین شریک تجاری این کشور است اما این یک شراکت برابر نیست: کره شمالی برای رفع نیازهایش خیلی بیشتر به چین تکیه دارد.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ چین آمریکا بی بی سی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم

جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار کردند؛ در ابتدای این دیدار معلمان سرودی همخوانی کردند که آن را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،پیش از ظهر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ و هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

؛در ابتدای این دیدار معلمان سرودی همخوانی کردند که در ادامه بخشی از آن را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 749651

دیگر خبرها

  • عکس/ دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • رهبر انقلاب: تبیین مصالح بنیادی از وظایف معاونت پرورشی است
  • هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم و متن
  • هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • شروع مراسم دیدار معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • جمعی از معلمان سراسر کشور چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند